Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

NASA ne odustaje od nasljednika Concordea

Autor: Ana Maria Filipović Grčić
01. ožujak 2016. u 21:59
Podijeli članak —

Suradnja s Lockheedom na razvoju.

Američka svemirska agencija NASA ne odustaje od izrade prvog nadzvučnog putničkog zrakoplova nakon Concordeova umirovljenja 2003. godine.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

NASA je u ponedjeljak u zračnoj luci Reagan u blizini Washingtona američkoj kompaniji Lockheed Martin uručila 20 milijuna dolara vrijedan ugovor koji podrazumijeva izradu eksperimentalnog nadzvučnog zrakoplova, a čije bi testiranje trebalo započeti 2020. godine. Istraživanje će prvenstveno biti usmjereno na smanjenje buke koja nastaje prilikom probijanja zvučnog zida pri letu brzinom dvaput većom od brzine zvuka, što je i najveća prednost takvih zrakoplova.

Američka svemirska agencija NASA ne odustaje od izrade prvog nadzvučnog putničkog zrakoplova nakon Concordeova umirovljenja 2003. godine.

NASA je u ponedjeljak u zračnoj luci Reagan u blizini Washingtona američkoj kompaniji Lockheed Martin uručila 20 milijuna dolara vrijedan ugovor koji podrazumijeva izradu eksperimentalnog nadzvučnog zrakoplova, a čije bi testiranje trebalo započeti 2020. godine. Istraživanje će prvenstveno biti usmjereno na smanjenje buke koja nastaje prilikom probijanja zvučnog zida pri letu brzinom dvaput većom od brzine zvuka, što je i najveća prednost takvih zrakoplova.

 

20milijuna

dolara vrijedan je ugovor NASA-e i Lockheeda

Inače, suradnja između Lockheeda i NASA-e nije novost jer traje već više od desetljeća, potvrdio je Rob Weiss, generalni direktor Lockheed Skunk Worksa. No, da je za konkretne planove još prerano upozorio je Richard Aboulafia, analitičar Teal grupacije navodeći astronomske troškove takvih letova kao razlog njihova komercijalnog neuspjeha. Naime, aerodinamika potrebna za postizanje takvih brzina nalaže bitno uži trup zrakoplova, što ograničava broj putnika, te potrošnju daleko više goriva. To bi u konačnici značilo da bi nadzvučni avioni mogli letjeti isključivo na rutama za koje su putnici spremni plaćati najskuplje karte. "Takvih je ruta malo", smatra Aboulafia.

Autor: Ana Maria Filipović Grčić
01. ožujak 2016. u 21:59
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close