Naš najstariji gaming studio u rukama američkoga velikana

Autor: Lucija Špiljak , 25. listopad 2020. u 08:28
Franšiza Serious Sam najpoznatiji je proizvod Croteama, a prodana je u svijetu u milijunima primjeraka

Projekte biramo pažljivo, sukladno našim mogućnostima, a zasluge za to su u kvalitetnom i probranom timu stručnjaka.

Hrvatska IT scena nastavlja biti poželjna inozemnim kupcima – u srijedu je američki izdavač Devolver Digital objavio da preuzima najpoznatiji hrvatski studio za razvoj računalnih igara Croteam, koji na hrvatskoj sceni postoji gotovo tri desetljeća (od kolovoza 1992.) i među najstarijim je takvim studijima na svijetu.

Ovo spajanje nastavak je uspješne suradnje čelnih ljudi Croteama i Devolver Digitala koja traje već 20 godina.

Novi filozofsko-logički naslov

Croteamove igre u svijetu su se prodale u više milijuna primjeraka, a najpoznatiji su po Serious Sam franšizi koja broji pet samostalnih naslova, dva remakea, te jedan spin-off serijala rađen za VR tehnologiju.

Četvrti nastavak franšize Serious Sam izašao je prije mjesec dana na Steamu (PC) i Stadiji (Googleov online servis za streaming igara), a zasad su reakcije igrača pozitivne – fanovi serijala su zadovoljni nastavkom, ali i Croteam i Devolver obavljenim poslom.

“Uvijek smo se vodili idejom da u igri moramo uživati mi kao developeri same igre: ako je igra zabavna nama, nema šanse da se ne svidi i igračima. Imamo i taman dovoljno ljudi da možemo razvijati projekte veličine i kvalitete Serious Sama bez potrebe za širenjem ili pomoći trećih strana. Projekte biramo pažljivo, sukladno našim mogućnostima, a zasluge za to su u kvalitetnom i probranom timu stručnjaka”, kaže Damjan Mravunac, CMO u Croteamu.

Mravunac

Potvrda kvalitete i predanosti domaćih timova su akvizicije i spajanja u 2020., a svaki takav uspjeh predstavlja i dodatni poticaj za mlade talente.

Pitanje o vrijednosti transakcije je negirao. U međuvremenu su izdali i Talos Principle, igru dijametralno suprotnu Serious Samu koja je mnogima bila iznenađenje – u njoj nema oružja niti nasilja, igrač je okružen zagonetkama koje mora rješavati u 3D svijetu, sve je protkano filozofskom pričom i dotiče se humanizma i ljudske prirode.

“Croteam trenutačno u planu ima razvoj nastavka igre The Talos Principle, nagrađivanog filozofsko-logičkog puzzlera koji je svojedobno bio nominiran za igru godine na IGF festivalu i čiji nastavak igrači željno iščekuju”, objašnjava nam Mravunac.

Talos je, kaže, bio igra kojom su sebi dokazali da mogu napraviti nešto novo i kvalitetno, nevezano uz serijal po kojem su bili poznati dotad.

Iako su počeci Croteama vezani uz Amiga osobno računalo početkom 90-ih, od izlaska Serious Sam: The First Encounter (2001.), fokus Croteama je upravo na PC tržištu; prvih godina bili su vezani uz retail distribuciju putem CD-a i DVD-a, a od 2009. orijentirali su se na digitalnu distribuciju igara putem Steam platforme.

“Pogledamo li unazad nekoliko godina, naše igre su dostupne na svim važnijim platformama i operativnim sistemima, nismo zapostavili ostala tržišta niti to planiramo”, ističe.

Vjetar u leđa jačanju scene

Nakon što je švedska Stillfront grupa kupila Nanobit za gotovo milijardu kuna, a ruski div Playrix preuzeo hrvatski Cateia studio, vijest o spajanju Devolvera i Croteama brzo je odjeknula kao novi važan događaj za našu IT scenu i gaming industriju koja, smatra Mravunac, neprestano raste.

28

godina djeluje zagrebački studio za izradu video igara Croteam, među najstarijima je i u svijetu

“Potvrda kvalitete i predanosti domaćih timova su upravo akvizicije i spajanja koja su se dogodila u 2020., a svaki takav uspjeh predstavlja i dodatni poticaj za mlade talente koji bi se htjeli okušati u izradi igara”, dodaje Mravunac. Smatra i da su uvjeti za razvoj video igara u Hrvatskoj sve poticajniji.

“Osim spomenutih akvizicija o tome govori i najavljena gradnja gaming kampusa i arene za eSport u Novskoj, te pokretanje srednjoškolskog programa za obuku tehničara za razvoj video igara u Sisku. Svaki takav korak je vjetar u leđa mladim entuzijastima čija je želja proizvoditi video igre”, zaključuje Damjan Mravunac iz Croteama.

Komentirajte prvi

New Report

Close