Mladi sve više koriste aplikacije i igrice za učenje u praksi

Autor: PD VL native tim , 09. prosinac 2021. u 11:56
Foto: shutterstock

Mladima je nužno pružiti alate i programe koji im omogućuju da se identificiraju kao kreatori promjena i ovladaju vještinama za napredak – od izgradnje tima, učenja na nove načine do razumijevanja poslovnih procesa.

Kada smo slušali naše bake dok su govorile o svojim iskustvima u školi i obrazovanju kao takvom, u usporedbi s našim iskustvima, činilo se kao nebo i zemlja. Ako je vjerovati brojnim istraživanjima, čini se da će i priče današnjih studenata generaciji koja dolazi zvučati kao “priče iz davnina”, iako je između njih znatno manje godina nego između nas i naših baka.

Razlog tome leži upravo u tehnologiji. Koliko god se stručnjaci slagali da današnji mladi mahom provode previše vremena na mobilnim uređajima, tabletima ili prijenosnim računalima, postoje načini na koje ova tehnologija sve više uspješno nalazi svoju primjenu u obrazovanju mladih.

Tehnološki razvoj
Škole i obrazovne institucije svjesne su da moraju rano uvesti digitalno učenje i promicati ga kao dio cjeloživotnog učenja, dajući ljudima usmjerena znanja, vještine i kompetencije koje su im potrebne za inovacije i napredak u svijetu transformiranom digitalnom tehnologijom. Prema Indeksu digitalnog gospodarstva i društva EU-a iz 2019. godine 56% pojedinaca u EU-u imalo je barem osnovne digitalne vještine, a 31% ih je posjedovalo je znanje iznad osnovnih vještina.

Time se nastavlja pozitivan razvoj zabilježen od 2015., prve godine s dostupnim podacima, kada su postoci iznosili 54%, odnosno 27%. Vještine uvelike variraju u različitim socio-demografskim kategorijama, primjerice 80% mladih (u dobi od 16-24) pokazalo je osnovne ili više digitalne vještine u odnosu na samo 33% onih u dobi od 55-74 godine. 84% onih s visokim formalnim obrazovanjem pokazalo je osnovne ili više digitalne vještine u odnosu na 32% pojedinaca bez ili niskog formalnog obrazovanja. 66% zaposlenih ili samozaposlenih i 87% studenata imalo je barem osnovne digitalne vještine

Osim toga, sve više škola i obrazovnih institucija želi da certificiranje nastavnika uključuje tehnologiju i tehnološku obuku, a profesori i nastavnici sve više traže načine kako bi upotrijebili tehnologiju i stavili je u službu obrazovanja i ušli u novu eru učenja – učenja na zabavniji, drugačiji način.

Brojne studije ispitivale su vezu između korištenja tehnologije i utjecaja toga na socio-emocionalne čimbenike učenika poput motivacije, ponašanja u učionici, sudjelovanje/angažman u učionici i interakcija učenika s vršnjacima ili učiteljima, a mjerile su i učinak tehnologije na učenička postignuća u pisanju, znanosti, stranim jezicima i društvenim predmetima. Sva ta istraživanja pokazala su kako učenici koji više upotrebljavaju tehnologiju imaju daleko više ocjene iz svih područja, više angažirani i motivirani u radu, ali i proizvode radove koji su opširniji i kvalitetniji.

Na mladima svijet ostaje
Slična je situacija i kada su u pitanju studenti i mladi. Istraživanje nastalo u sklopu američkog Ashoka Youth Venture programa koji već četvrt stoljeća potiče mlade na poduzetništvo i pomaže im da budu kreatori promjena pokazalo je kako je nužno mladima dati poticaje i nova znanja. U današnjem svijetu koji se brzo mijenja, nužno im je pružiti alate i programe koji im omogućuju da se identificiraju kao kreatori promjena i ovladaju vještinama za napredak – od izgradnje tima do razumijevanja poslovnih procesa.

U jednoj od studija koju su proveli, 76 posto ispitanika navelo je da je kao rezultat edukacija koju su prošli ˝poboljšalo svoje vještine vođenja˝, a njih 73 posto osjećalo se sposobnijima djelovati kao katalizatori promjena. Njih 62 posto navelo je da su “poboljšali vještine za zapošljavanje”, a 64 posto ih je reklo da bi vjerojatno razmotrili poduzetništvo kao ˝dugoročnu opciju u karijeri˝.

Učenje putem aplikacija i platformi
Aplikacija Duolingo koja je nedavno krenula s osvajanjem tržišta svakim novim unaprjeđenjem platforme, nudi sve uspješnije učenje stranih jezika. Ova američka web stranica i mobilna aplikacija pomaže u učenju jezika, a tvrtka koja ga je osmislila koristi freemium model, točnije aplikacija i web stranica su dostupni bez naknade, iako Duolingo nudi i premium uslugu uz naknadu. Od lipnja ove godine Duolingo nudi 106 različitih jezičnih tečajeva na 40 jezika i broji preko 500 milijuna registriranih korisnika.  Korisnici komentiraju kako aplikacija korisnika može naučiti strani jezik čak do b1 ili b2 razine, što je vrlo visoka razina znanja stranog jezika.

Nema sumnje da će kodiranje u ovom tehnološkom svijetu biti sve važnije, a iako učenje kodiranja zvuči kao zahtjevan posao- SoloLearn Aplikacija stala je na kraj tom problemu.   SoloLearn nudi najveću kolekciju besplatnih sadržaja za učenje kodiranja za ljude svih razina, od apsolutnog početnika do profesionalca, a gotovo svakodnevno objavljuju nove sadržaje. Kako stoji na njihovoj web stranici, Sololearn je najveća svjetska zajednica ljudi koji uče kodirati. S više od 25 tečajeva programiranja korisnici biraju između tisuća tema.

Simulacija poslovnih procesa
Kada poslovne procese učite na način koji je vrlo sličan onom u stvarnom životu, a pritom se možete i zabaviti, učenje dobiva sasvim novu dimenziju. Upravo to je ono što omogućuje ERPsim, rješenje koje omogućuje virtualno učenje kroz scenarije simulacije poslovnih procesa.

Platforma potiče sudionike na poslovno promišljanje, nudeći im iz prve ruke iskustvo razumijevanja uloga unutar tvrtke i utjecaja određenih odluka na poslovno okruženje, kao i doživljaj snage i vrijednosti SAP S/4HANA sustava.

Svjesni kako fraza ˝na mladima svijet ostaje˝ nije samo floskula već kako su vještine i ulaganje u njih ključni tvrtka King ICT predstavila je platformu i njene prednosti studentima Ekonomskog fakulteta, Fakulteta elektrotehnike i računarstva (FER) i Fakulteta organizacije i informatike (FOI) te ih tako upoznala s novim tehnologijama dajući im vještine koje će im biti neprocjenjive u njihovim budućim karijerama.

Kako objašnjavaju iz King ICT-a, tvrtke koja radionicama i edukacijama direktno ulaže u mlade talente, u pitanju su radionice u trajanju od pet sati. Do sada je edukaciju prošlo 65 studenata, 30 s FOI-a i 35 s Ekonomskog fakulteta u Zagrebu.

˝Polaznicima kroz ERPsim simulaciju nastojimo predočiti rad virtualnih poduzeća na stvarnom SAP S/4HANA sustavu za upravljanje poslovnim procesima. Kroz uvod im dajemo sve potrebne informacije o principima i radu sustava, a donošenje odluka i strategija za vođenje poslovanja prepuštamo njima. Moramo priznati da su nas odaziv i interes oduševili – grupe su se popunile unutar tjedan dana , a studenti su pokazali visoku razinu razumijevanja i snalaženja kod učenja poslovnih procesa, kao i vještim upravljanjem virtualnim poduzećima˝, kažu iz King ICT-a koji se može pohvaliti i da je prvi certificirani instruktori za ERPsim poslovne simulacije u regiji.

Iako je ova inicijativa još relativno mlada, nadaju se kako će imati prilike organizirati još radionica kako bi što većem broju studenata omogućili učenje SAP ERP sustava i pripremili ih za izazove koji ih čekaju na tržištu rada.

Sadržaj omogućuje King ICT

New Report

Close