Microsoftov napad na Google

Autor: Stjepan Škramić , 03. siječanj 2006. u 06:00

Borbu u virtualnom svijetu bit će zanimljivo promatrati. Udar Microsofta najbolje je osjetio Netscape: Bill Gates udario je svom snagom i pomeo pretraživač s tržišta

U prošloj su godini kompanije koje se bave pretraživanjem interneta imale zaista mnogo posla. Gotovo svaki tjedan stizala je objava o nekom novom proizvodu ili usluzi.
Uglavnom, u bitci sudjeluju tri glavna igrača: Google, Yahoo i MSN Search. Svaki od njih ima nešto svoje, svatko rabi drukčiju marketinšku strategiju, a izgleda da im je zajedničko samo to da imaju nepresušne izvore financija da te svoje ideje provedu u djelo. Google predvodi u poplavi novih ideja i kao da se trudi postaviti svjetski rekord u izbacivanju novih produkata na tržište.
Poneki softver, poput GoogleTalka, izbačen je na tržište samo zato što i konkurencija ima takav proizvod; i MSN i Yahoo ga imaju već godinama i bolji je nego Googleov.
No drugi je razlog to što se otvorio novi marketinški kanal, a Google živi od milijuna oglasa koji se prikazuju na njihovim stranicama.
Google Base je zanimljiv jer daje neke ideje kamo bi kompanija mogla krenuti u budućnosti. Već davno postavljeni cilj o indeksiranju svih svjetskih informacija mogao bi dobiti dodatak u stilu: “Želimo i pohranjivati sve te informacije.” Korisnici mogu pohranjivati podatke direktno u indeks, bez da čekaju da program pronađe te podatke negdje na internetu, što zna potrajati.
Bitan je Google Analytics softver koji detaljno analizira promet na nekom siteu, što pak vlasniku omogućava da site prilagodi korisnicima koji ga najviše posjećuju te time ostvari veću dobit – izravnu ili od oglašavanja. To je velika pomoć kompanijama koje se bave e-trgovinom i kojima je poznavanje korisnika od ključnog značaja.

Yahoo, s druge strane, svoj razvoj vidi u “community-based webu”, servisu u kojem surferi otkrivaju i međusobno izmjenjuju informacije. To se nastavlja na Yahooovu želju da bude portal, a ne “samo” tražilica: surferu treba dati sve što želi tako da nema potrebe napuštati portal. Yahoo je, primjerice, kupio FlickR (servis za dijeljenje fotografija) i del.icio.us – dva sitea sa samo 300.000 registriranih korisnika, ali vrlo lojalnih.
Poboljšan je i e-mail servis, novim mogućnostima i većim kapacitetom, naravno pod utjecajem konkurencije, a Yahoo Messengeru dodane su VoIP mogućnosti.
Povezivanjem svojim instant messaging klijenata, Yahoo i Microsoft vrlo očito pokreću akciju “Zaustavimo Google”, koji za to vrijeme ujedinjuje Google Talk i AOL IM (što je moguće jer je Google kupio pet posto udjela u AOL-u).
Iako pomalo netipično za Microsoft, ovakva suradnja s Yahooom pokazuje da Gates vidi Google kao glavnoga konkurenta i jedinu pravu opasnost. A tu je i činjenica da je Microsoft tek na trećem mjestu u biznisu s tražilicama, što je posljedica nekih kratkovidnih odluka u prošlosti.
Borbu će biti zanimljivo promatrati, a to su na svojoj koži osjetili menadžeri iz Netscapea: Microsoft je udario svom snagom i pomeo kompaniju (i pretraživač) s tržišta. Da ne spominjemo prelazak Microsoftova potpredsjednika Kai-Fu Leea u Google, što je samo sol na Gatesovu ranu.

Komentirajte prvi

New Report

Close