Okolica drugog po veličini grada u Mađarskoj, Debrecena, na dobrom je putu da postane jedno od središta europske proizvodnje komponenti za električne automobile. Kako navodi Financial Times, do 2030. godine proizvodnja baterija za vozila na struju u tom gradu s 200.000 stanovnika bit će po volumenu druga po veličini u Europi, nakon Njemačke. Naime, kapacitet tvornica baterija u Njemačkoj iznosit će 369 GWh, a u Mađarskoj 207,3 GWh. Na trećem mjestu mogla bi biti Poljska s kapacitetom od 115 GWh.
Kompletno ‘na struju’
Investicijska ekspanzija započela je odlukom njemačkog BMW-a da u Debrecenu izgradi tvornicu električnih automobila vrijednu dvije milijarde eura. Potom je stigao kineski CATL, div u globalnoj proizvodnji baterija, koji će u gradu sagraditi najveću europsku tvornicu baterija, a investicija bi mogla vrijediti i do sedam milijardi eura. K tome, još desetak manjih kompanija najavilo je ulaganja u Debrecen, pa se ukupan iznos penje do 10 milijardi eura. Ako se uzme u obzir da će Mercedes-Benz i Audi svoje pogone u Mađarskoj preorijentirati na proizvodnju električnih automobila, do 2035. – kada će u EU biti zabranjena prodaja novih automobila s benzinskim i dizel motorom – kompletna autoindustrija našeg sjevernog susjeda bit će “na struju”.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu