U poslovnom svijetu e-mail je preko noći postao osnovna forma komunikacije. Brzina i jednostavnost tog načina komunikacije samo su neke od karakteristika koje olakšavaju svakodnevan brz poslovni ritam. Zahvaljujući e-mailu, ali i obratno, upravo zbog postojanja e-maila kao načina komunikacije, mnogi sastanci mogu se preskočiti, a mnogo toga može se dogovoriti bez obveznog viđenja oči-u-oči. No jesu li mailovi pomoć ili prokletstvo novoga doba poput mobilnih uređaja s kojima mnogi spavaju da ne bi nešto važno propustili ili da bi, jednostavno, bili dostupni 24 sata na dan, to tek treba otkriti.
Tko još danas priča
Verbalnu komunikaciju u većini kompanija većim dijelom već je preuzeo e-mail. Tako sada velike, srednje i male tvrtke troše značajne financijske informatičke resurse u nastojanju da se obrane od nemilosrdnih napada e-mail poruka. Problem zatrpanosti mailovima na radnom mjestu jednako je problematičan kao i jednostavan pristup mailu preko mobilnih telefona, blackberryja i dlanovnika, što je sve posljedica novih tehnologija i inovacija.Istraživanja pokazuju da u prosjeku tjedno potrošimo 14,5 sati na čitanje i odgovaranje na mailove. Analitičari su izračunali da vrijeme koje potrošimo na tu vrstu “posla” kompaniju stoji 28.000 dolara godišnje, jer je e-mail na neki način postao ozbiljan “posao” koji nam oduzima vrijeme i usporava našu produktivnost. Tijekom vremena mnogi menadžeri zaboravili su kako slanje e-maila ipak nije zamjena za komunikaciju oči-u-oči i da se putem slanja e-mailova neki problemi ili akcije ne mogu kvalitetno riješiti ili razviti.Jedan od problema vezanih za e-mail je i mišljenje (očekivanje) kako je osoba kojoj se šalje mail uvijek prisutna uz računalo i da će odgovor doći gotovo trentuačno. Takva razmišljanja ponekad dovode i do apsurdnih situacija, te pošiljatelj ponovno šalje mail, ali ovoga puta s upitom zbog čega nije poslan odgovor na onaj prijašnji mail. Osim što takvi upiti nepotrebno stvaraju velik pritisak i dovode do stresova, oni su i neproduktivan čin koji pak vodi ka nepotrebnom trošenju vremena. Istraživanje koje je naručila kompanija Hewlett-Packard potaknuta konstantnim ometanjima njihovih djelatnika stalnim iščitavanjem i provjerom mailova, pokazalo je kako te radnje imaju više štetnih utjecaja na djelatnike od pušenja marihuane. Poslati ili ne poslati e-mail jedno je od sljedećih pitanja. Iskustvo je pokazalo kako ljudi šalju mailove bez obzira na njihovu važnost. Treba imati na umu da jedan mail važan pošiljatelju ne mora nužno biti važan i primatelju. S toga je bitno razmisliti što se kome šalje i zbog čega.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu