Najveći sajam poslova u Hrvatskoj, Job Fair 2019, imao je desetak posto više poslodavaca izlagača, njih 115, i za trećinu više posjetitelja, njih 4000, u odnosu na lanjski. Sajam je toliko narastao da su svi hodnici u prizemlju Fakulteta elektrotehnike i računarstva u Zagrebu bili dupkom puni štandova. Mjesta za još jedan izlagački prostor na FER-u doslovno više nema. Tolika je jagma za STEM kadrovima u Hrvatskoj, i to ne samo u IT-u već u svim industrijama, jer ovdje su bile banke, osiguravatelji i proizvodne tvrtke.
A perspektive radi na sajmu su se domaći takmaci stiskali i natjecali za radnike s globalno najvećim igračima poput Facebooka, Microsofta i Palantira. Hrvatsko tržište IT kadrova, koje ne proizvodi dovoljno stručnjaka ni za lokalne potrebe, dodatno se isušuje kroz primamljive ponude iz inozemstva. No, ove se godine na FER-ovu Job Fairu pričalo o još jednom nadolazećem trendu koji je u SAD-u već napunio pet godina i razvio se u uvriježenu praksu. Naziva se "acqui-hiring", odnosno akvizicijama tvrtki ne zbog proizvoda već zbog znanja, kompetencija, iskustva i talenata zaposlenika. Drugim riječima, tim se trendovima ne samo startupi, tvrtke koje razvijaju proizvode, već i softverske agencije pretvaraju u proizvode, samo što one proizvode stručne timove i onda ih prodaju po cijenama koje dosežu i milijun dolara po članu tima.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu