“Imamo ambiciozne planove rasta na hrvatskom tržištu gdje držimo 30% udjela. Sigurno ćemo trebati još ljudi”

Autor: Sergej Novosel Vučković , 02. prosinac 2020. u 07:33
Norman Müller, direktor marketinga Huaweija za Hrvatsku i Sloveniju

Pokrivamo sve tržišne segmente. Ali, u svakom smo ‘value for money’, bolji za cijenu koju platite. Jednostavno sve što korisnici žele Huawei razvija.

Kineska kompanija Huawei se, bez obzira na napetosti zbog trgovinskoga “rata” SAD-a i Kine unazad par godina te sumnji da svojim tehnologijama ugrožava nacionalnu sigurnost u Americi i još nekim državama, odlikuje naprednim rješenjima, a i sve je snažniji brend u potrošačkoj elektronici.

O tom consumer dijelu poslovanja, proizvodima, poziciji Huaweija u Hrvatskoj i projektima koje ovdje provodi, za Poslovni dnevnik govori Norman Müller, direktor marketinga Huaweija za Hrvatsku i Sloveniju.

Dogovorili smo da ćemo izbjeći (lako zapaljive) geopolitičke teme odnosa Huaweija (Kine) i Amerike, kibernetičke sigurnosti, 5G-a i usredotočiti se na potrošački, consumer segment. I evo dobrog povoda – kompanija Huawei je prema rezultatima za 9 mjeseci 2020. imala rast prihoda 9,9% u odnosu na lani. Obzirom na sve što je zadesilo svjetsko gospodarstvo, razloga za zadovoljstvo ima?

Naš glavni interes su kupci. Unatoč svim pritiscima s kojima se Huawei suočavao, podrška kupaca nije jenjavala, dapače, potražnja za našim proizvodima i dalje raste, lokalno i globalno, što nam pričinjava najveće zadovoljstvo. I dalje rastemo i to visokim stopama, jer naši su proizvodi inovativni, bolji, te nam je portfolio sve širi.

Kakva je situacija u Hrvatskoj? Je li i ovdje Huawei najprodavaniji brend mobitela, kao što je prvi put proljetos postao i u svijetu, prema statista.com? Koliki je tržišni udio?

Huawei već neko vrijeme kontinuirano drži visok udio koji je ove godine sezao gotovo do 30%. Ove smo godine, unatoč lošim gospodarskim prognozama i padu ukupnog tržišta, dodatno proširili svoju ponudu. Uvrstili smo čitavu gamu naših proizvoda, pametne satove, slušalice, tablete, laptope i slične povezive uređaje. Svi su oni jako dobro prihvaćeni.

Koliko već postojite u našoj zemlji? Čini ste da ste do prije nekih pet godina u široj javnosti bili ezgotika.

Huawei je u Hrvatskoj prisutan već 13 godina, prvo kao podrška domaćim telekomima, a brzo smo počeli razvijati i dio poslovanja s potrošačkom elektronikom. U tom dijelu poslovanja Huawei je u vrlo kratkom razdoblju prevalio put od slabo poznatog brenda do poželjnog brenda koji određuje trendove na tržištu. To je rezultat našeg kontinuiranog rada i ulaganja, ali i fokusiranosti da budemo bolji u svim segmentima, da stvaramo dodanu vrijednost i na taj način zadobijemo poštovanje i povjerenje te naklonost naših kupaca i partnera. Snažno ulažemo lokalno, u ljude, inovacije, kanale distribucije, marketing, korisničku službu i to kupci prepoznaju.

Vaši mobiteli slove kao dobar ‘value for money’, nakrcani su opremom, zavidnih su performansi, a povoljniji od konkurenata u svim kategorijama na tržištu. Kako?

Huawei ima uređaje od nekoliko desetaka do nekoliko stotina ili tisuća eura. Pokrivamo sve tržišne segmente. Ali, u svakom smo što se kaže ”value for money”, bolji za cijenu koju platite. Dakle nismo samo etablirani u premium segmentu već u svim segmentima. Recept je vrlo jednostavan. U svim ključnim odrednicama proizvoda mi smo uz bok ili u mnogo elemenata ispred konkurencije i određujemo trendove na tržištu. Naši pametni telefoni su već niz godina poznati po najboljoj kameri na tržištu, što pokazuju rezultati najeminentnijih testiranja, predvodimo u upotrebi umjetne inteligencije u radu uređaja, zbog čega nudimo vrhunsko korisničko iskustvo i jednu od najdužih autonomija uređaja s jednim punjenjem, sustav brzog punjenja i slično. Jednostavno sve što korisnici žele Huawei razvija. Jako smo fokusirani na bitno i na izvrsnost. A trenutačno posebno razvijamo svoj kompletan ekosustav, od proizvodnog do softverskog, kako bismo pružili još bolje korisničko iskustvo.

Koliko ste u Hrvatskoj prisutni s tzv. nosivom tehnologijom – pametnim satovima, slušalicama i sličnim gadgetima?

U Hrvatskoj su dostupne sve kategorije naših nosivih uređaja, od pametnih satova Watch GT 2 Pro i Watch Fita do slušalica FreeBuds Pro. No, korisnici možda ni ne znaju, mi imamo uređaje poput vaga ili džepnih printera za fotografije. Ti uređaji popunjavaju ekosustav za naše kupce, a njihova popularnost kontinuirano raste.

Moto kompanije je Omogućavamo izgradnju bolje povezanog svijeta. Što to znači za korisnike uređaja?

Huawei želi svakom pojedincu, kućanstvu ili organizaciji omogućiti da bude dio potpuno povezanog, inteligentnog svijeta, a naši uređaji su dio te vizije. Svaki naš uređaj bi trebao svakodnevni život i posao učini jednostavnijim, produktivnijim i pametnijim.

Koliko se Huawei u Hrvatskoj nastoji istaknuti kao investitor, a ne samo kao prodavatelj? Što činite u tom smislu? Kolika su ulaganja?

Mi smo već dugo više od prodavača u Hrvatskoj, a naše investicije kontinuirano rastu.

U potrošačkom dijelu poslovanja svake godine povećavamo marketinške budžete, imamo sve širu listu lokalnih poslovnih partnera koji podržavaju naše sve brojnije aktivnosti, osiguravamo korisničku i servisnu podršku, prisutni smo s društveno odgovornim inicijativama. Huawei je prošle godine potpisao dva memoranduma o razumijevanju s Vladom RH, jedan o suradnji na područjima digitalizacije i digitalne transformacije, a drugi o uključivanju Hrvatske u našu globalnu inicijativu stipendiranja i edukacije studenata Seeds for the Future.

Kakva je suradnja s domaćim telekom operaterima?

Suradnja je odlična i u stalnoj smo komunikaciji. Bez podrške telekom operatera ne bismo mogli doseći tako visok tržišni udio koji imamo u segmentu pametnih i nosivih uređaja. Ovom prilikom mogu im zahvaliti na izvrsnoj suradnji. Naši su partneri ključni za naše poslovanje.

A kakva je suradnja s domaćom industrijom, konkurirate li na natječajima za projekte ulaganja u nove tehnologije?

Huawei ima štošta za ponuditi. Na raspolaganju smo svakom tržišnom subjektu i na svaki ćemo upit odgovoriti.

Vaš je operativni sustav od ove godine neovisan, razvijate svoj, s aplikacijama App Gallery i tražilicom Petal Search. U tom smislu dajete priliku i lokalnim developerima, na koji način?

Huawei i dalje koristi Android sustav na svojim uređajima, ali sad ubrzano razvijamo vlastitu distribucijsku platformu mobilnih aplikacija. Pristup aplikacijama je sastavni dio korisničkog iskustva. Nije samo uređaj bitan već i aplikacije koje koristite. Mnogo investiramo u razvoj AppGalleryja koji je u kratko vrijeme postao treća trgovina mobilnih aplikacija na svijetu i na taj način zapravo nezaobilazan za sve ozbiljne developere. U Hrvatskoj smo napravili značajan iskorak u tom dijelu i u AppGallery smo uključili najznačajnije domaće aplikacije.

Domaći korisnici tako u našoj trgovini mogu pronaći aplikacije domaćih banaka, medija, lokalnih servisa i telekoma, a sve više neovisnih developera prilagođava svoje aplikacije našem tržištu. Putem globalnih programa i lokalni developeri mogu osvajati i vrlo bogate nagrade. Globalni Shining Star projekt ima nagradni fond za developere od milijardu dolara, AppsUp natjecanje nagrađuje najbolje inovativne aplikacije, a pokenuli smo i novi studentski razvojni projekt, u kojem mogu sudjelovati i studenti iz Hrvatske, a u koji Huawei ulaže milijun eura. Evo, nedavno smo u AppGallery uvrstili Book&Zvook aplikaciju, prvu domaću aplikaciju za slušanje domaćih audio knjiga.

Ima posla za domaće inženjere. Koliko Huawei ovdje ima zaposlenih i hoće li ih biti još?

Huawei u Hrvatskoj ima 40 zaposlenih i taj broj kontinuirano raste. Zapošljavali smo čak i ove godine. S obzirom na to da i dalje imamo ambiciozne planove rasta na tržištu, sigurno će biti potrebe za novim ljudima.

Na ljestvici digitalne konkurentnosti Hrvatska je ove godine pala za jedno mjesto, no po osnovnim digitalnim vještinama mladih smo, primjerice, najbolji u EU. Kako Huawei može poboljšati digitalnu transformaciju gospodarstva?

Huawei je svakako jedan od globalnih predvodnika digitalne transformacije pa sigurno imamo puno za ponuditi Hrvatskoj. Nedavno smo javnosti predstavili potencijal koji primjena 5G tehnologija otvara najrazličitijim industrijama, od zdravstva, energetike, prerađivačke, medijske industrije pa do pametnih gradova. Pritom nudimo sveobuhvatna rješenja koja mogu implementirati lokalne kompanije. Smatramo da na taj način možemo zaista pomoći ubrzavanju digitalne transformacije hrvatskoga gospodarstva i društva.

Smijete li usporediti uvjete poslovanja u Hrvatskoj i Sloveniji, za koju ste također nadležni?

Svako tržište ima svoje zakonitosti i specifičnosti, sličnosti i razlike. No, Hrvatska i Slovenija su ipak puno sličnije nego različite. Obje zemlje su dio EU, regulativa je slična, ponašanje potrošača je slično. I neki od naših partnera djeluju na oba tržišta istovremeno. Na oba tržišta nam ide odlično, naši uređaji su popularni i traženi.

Komentirajte prvi

New Report

Close