I prvaci VR biznisa bore se za top inženjere i kreativce

Autor: Lucija Špiljak , 16. veljača 2020. u 22:00
Darian Škarica, osnivač i direktor Delta Realityja /IGOR ŠOBAN/PIXSELL

Unatoč nedostatku vrhunskog kadra, dvoje kolega koji su se nakon godinu dana vratili iz Austrije i Švedske, za sljedeću stepenicu u karijeri izabrali su Delta Reality.

Prije gotovo 10 godina tržište virtualne, proširene i miješane stvarnosti te izrada različitih multimedijskih interaktivnih sadržaja, počele su se buditi i u Hrvatskoj, a među tvrtkama-pionirima bio je divIT – danas rebrendiran u Delta Reality – koji su u Zagrebu 2011. osnovala braća inženjeri Darian i Vedran Škarica.

Riječ je o prvom hrvatskom specijaliziranom studiju za stvaranje sadržaja u digitalnim stvarnostima. Tvrtka je radila animacije, interaktivne igre i 3D snimke ljudi za HT, Vipnet i Atlantic Grupu, ali i za veće “igrače” kao što su Disney, Microsoft, Samsung i Siemens.

Primjerice, za film Čuvari galaksije napravili su virtualnu simulaciju u kojoj ljudi plešu s likom Groota. U zadnje vrijeme njihova se lepeza usluga i projekata konstantno širi – od simulatora dronova za najveću ligu dronova na svijetu, preko podvodnog iskustva u virtualnoj stvarnosti koja ljude vraća u prošlost u Panonsko more, do interaktivne projekcijske knjige koja prikazuje mitološka bića Istre.

Primjerice, projekt virtualne stvarnosti u Kući vještice Mare u Svetvinčentu – koji “teleportira” posjetitelji u digitalni svijet, vještičinu priču i učenje streličarstva – dobili su nekoliko nagrada među kojima je prvo mjesto na International Travel & Tourism Awardu u Londonu. Generalno rade s brendovima, marketinškim agencijama i centrima za posjetitelje i muzejima po Hrvatskoj i svijetu, a od internih projekata rade na komunikaciji s naočalama proširene stvarnosti.

‘Top secret’
No, osnivač i direktor Darian Škarica ovdje spominje problem komunikacije kada je riječ o projektima na stranom tržištu jer su uglavnom pod jakim ugovorima o povjerljivosti, pa ih ne smiju spominjati, pogotovo na društvenim mrežama i privatnim profilima. “Radili smo multimedijske instalacije po različitim muzejima u SAD-u čije bi nam spominjanje puno pomoglo u poslovanju, ali ne smijemo ništa reći izuzev da su to – različiti muzeji po Americi”, priznaje Škarica.

Škorić

Odljevu i manjku IT stručnjaka ne ide u prilog ni kurikulum koji ne zadovoljava potrebe koje IT industrija ima.

Njihova tvrtka većinu je prihoda ostvarivala na domaćem tržištu, a projekti na kojima su radili nisu trajali duže od mjesec dana. Danas uz sebe imaju mladi kolektiv od 25 zaposlenika kojima nude fleksibilno radno vrijeme i rad na izazovnim i zabavnim projektima, no suočili su se s izazovom manjka radne snage, pogotovo zbog odljeva IT stručnjaka.

“Nažalost, odljevu i manjku IT stručnjaka ne ide u prilog ni kurikulum koji ne zadovoljava potrebe koje IT industrija ima. Usudio bih se reći da je u našem poslu još gora situacija jer radimo s tehnologijama koje do prije godinu dana nisu postojale, tako da je stručnjaka s iskustvom malo”, kaže direktor operacija Jerko Škorić. Unatoč tome, dvoje kolega koji su se nakon godinu dana vratili iz Austrije i Švedske, za sljedeću stepenicu u karijeri izabrali su Delta Reality.

“Fokus nam je na pronalasku dobrih inženjera i kreativaca koje onda educiramo za potrebe naše tvrtke”, napominje Škorić. Trenutačno su u potrazi za inženjerima u području strojnog učenja i računalnog vida, koji će sudjelovati na izradi projekata koji su do prije nekoliko godina bili nemogući za izvesti.

“Većina tehnologija s kojima danas radimo stare su samo tri godine. Kako bismo rasli kao organizacija, morali smo se okrenuti inozemnim tržištima i nuditi beskompromisnu kvalitetu zbog globalne konkurencije “, ističe Škorić, dodajući da planiraju otvoriti urede i izvan Zagreba.

I u 2020. nastavlja raditi na zanimljivim projektima za strano i domaće tržište, a paralelno razvijaju interni proizvod za kolaboraciju u proširenoj stvarnosti, zahtjevan istraživački i financijski, no s potencijalom da u budućnosti riješi mnoge probleme. Premda IT sektor slovi kao najpoželjniji i najdinamičniji, potrebno je kontinuirano pratiti svjetske trendove kako bi ostali “na prvoj liniji” novih smjerova, navodi Škarica.

Munjevite promjene
“Ponekad ulažemo o u neki smjer koji ne zaživi, ali smatramo da je to jedini način da ostanemo konkurentni. Veliki fokus je i na povećavanju kvalitete na čemu radimo kroz različite interne procese i edukacije. Tijekom godina smo pomno pratili tehnološke smjerove, prilagođavali se i implementirali nove tehnologije u ponudu. Tržište digitalnih stvarnosti se tom brzinom mijenja da okvirno svakih šest mjeseci moramo uvesti nove tehnologije ili ćemo vrlo brzo zastarjeti, a tako je sa svakom tehnološkom revolucijom”, priča Škarica.

Kako tržište virtualne stvarnosti prolazi kroz standardnu krivulju novih tehnologija, Škarica kaže da je prošao pad nakon početnog pretjeranog uzbuđenja, zbog čega se sve više koristi u poslovnom sektoru i kod krajnjih korisnika.

“Na svjetskoj razini je prije par godina došlo do ‘booma’ mnogih VR studija koji su u međuvremenu propali, ali se u zadnje vrijeme primjećuje ponovni polagani rast tvrtki u području digitalnih stvarnosti. Hrvatska nije imala ovaj početni ‘boom’, ali sve više tvrtki kod nas se počinje baviti VR tehnologijom. Očekujem da će se u budućnosti broj tvrtki sve više povećavati”, zaključuju Škarica i Škorić.

Komentirajte prvi

New Report

Close