I Hrvoje Kraljević u utrci za tržište od 78,8 milijardi kuna

Autor: Bernard Ivezić , 30. srpanj 2019. u 08:03
Dolaskom novog direktora predstavljena partnerstva s Neoinfom, Perpetuumom i Gastronomadima

Norveški fintech startup, nakon globalne premijere te partnerstva sa Sberbankom objavio planove za Hrvatsku.

Menadžer koji je prije tri godine pripremao Agrokorov odgovor na Amazon i Alibabu kroz tvrtku A007, kasnije poznatiju kao Abrakadabru te bivši direktor Leda i Tiska, preuzeo je vođenje hrvatske operacije norveške fintech aplikacije Settlea.

Prvi je to veliki menadžerski transfer na domaćoj fintech sceni, konkretno u području platnog prometa. Cilj Settlea je povećati korištenje elektroničkog novca u Hrvatskoj, gdje se većina plaćanja i dalje obavlja gotovinom. Settle, kako bi se izdvojio od nemale domaće i strane konkurencije, kao glavni adut trgovcima nudi alternativu fizičkom POS-u u obliku plaćanja preko mobitela i interneta, koja su u cijelosti fiskalizirana.

"Trgovci sada imaju priliku na jednostavan način, bez fiksnih troškova i investicija, digitalizirati svoje poslovanje i privući još veći broj korisnika i kupaca", kaže Kraljević. Zašto bi menadžer tog kalibra prešao u fintech startup objašnjavaju pak brojke. Nismo pronašli podatke HNB-a z 2018. godinu, ali i oni za 2017. dobro oslikavaju veličinu tržišta na koje cilja novi val fintech tvrtki, uključujući i Settle.

 

6,5 puta

turisti koriste bankomate manje od građana Hrvatske

U izvješću "Usporedba najznačajnijih statističkih podataka o platnom prometu u RH, EU-u i usporedivim zemljama za 2017." HNB-a stoji da su te godine hrvatski korisnici različitih kartica ovdje na bankomatima podigli 78,8 milijardi kuna (10,5 mlrd. eura) keša. Usporedbe radi, turisti su na bankomatima u Hrvatskoj 2017. podigli svega 12 milijardi kuna (1,6 mlrd. eura) gotovine, odnosno 6,5 puta manje.

Toliko korištenje gotovine dijelom ne čudi kad znamo da se plaće mogu isplatiti isključivo na bankovni račun i da ih je onda najjednostavnije podići na bankomatu. Korištenje gotovine, međutim, prema podacima HNB-a, značajno nadmašuje čak i plaćanje preko POS uređaja, a za što se "peglaju" debitne i kreditne kartice.

Građani su na blagajnama preko POS-ova potrošili 50,3 milijarde kuna (6,7 mlrd. eura), tj. na taj su način utrošili 36,2 posto manje nego gotovinom. Novi fintech igrači vide svoju priliku na oba segmenta. Settle je, uz novo kadrovsko pojačanje, a nakon globalne premijere u Hrvatskoj i predstavljanje partnerstva sa Sberbankom, objavio i prva tri sporazuma s tehnološkim partmerima: Neoinfom, Perpetuumom i Gastronomadima.

Komentirajte prvi

New Report

Close