Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Hrvatski startup koji stvara ‘rejting vožnje’ u top 5 svjetskih insuretecha

Autor: Bernard Ivezić
29. listopad 2019. u 22:00
Podijeli članak —
Marijan Mumdžiev, izvršni direktor Amoda/ Žarko Bašić/PIXSELL

Amodo vozačima daje tzv. driving score čije podatke osiguravatelji povezuju sa svojom ponudom i potom kreiraju nove proizvode.

Hrvatski Amodo, čije softverske proizvode koristi najveći američki osiguravatelj AIG, našao se u društvu pet najboljih insuretech startupa na svijetu prema izboru Financial Timesa.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Insurtech je kratica za insurance tech, odnosno tvrtke koje rade tehnološke inovacije u osiguravateljskoj industriji. Ugledni list navodi da su osiguravatelji dugo odolijevali promjenama, ali da se to sada počelo ubrzano mijenjati.

Hrvatski Amodo, čije softverske proizvode koristi najveći američki osiguravatelj AIG, našao se u društvu pet najboljih insuretech startupa na svijetu prema izboru Financial Timesa.

Insurtech je kratica za insurance tech, odnosno tvrtke koje rade tehnološke inovacije u osiguravateljskoj industriji. Ugledni list navodi da su osiguravatelji dugo odolijevali promjenama, ali da se to sada počelo ubrzano mijenjati.

Prema podacima Deloittea, u insuretech tvrtke lani je na globalnoj razini investirano 2,6 milijardi dolara te ta ulaganja ubrzavaju. Samo u prvih šest mjeseci ove godine taj se iznos popeo na 2,2 milijarde dolara. Marijan Mumdžiev, izvršni direktor Amoda kaže da je jako ponosan na uspjeh njegova tima.

Natjecanje u savjesnosti
"Financial Times je izlistao Amodovu suradnju s AIG-om, Triglavom i P&V-om među pet najboljih primjera dobre prakse u osiguravateljskoj industriji na svijetu i to me čini tako ponosnim na Amodo tim", kaže Mumdžiev.  Hrvatski startup našao se u probranom društvu, uz tvrtke kao što su Aon, EY i Guardtime, Hiscox te Inrobin i Mapfre, zahvaljujući poslovima za AIG, Triglav i P&V.

Njima je pružio usluge analitike telemetrijskih podataka ponašanja vozača. Amodo, naime, daje vozačima takozvani "driving score" ili rejting vožnje. Te su podatke pak osiguravatelji uparili sa svojom ponudom i stvorili nove proizvode koji financijski nagrađuju savjesnu vožnju, a kažnjavaju onu koja to nije. Jedan od primjera kako Amodo to radi je mobilna aplikacija AIG Drive Master. Pod različitim imenima taj je proizvod dostupan u Hong Kongu, Singapuru i Maleziji.

Kako je navedeno na primjeru AIG Drive Master u Hong Kongu, aplikacija koristi GPS podatke s mobitela vozača kako bi primjerice ocijenila kojim stilom ubrzava i koči. Nadalje, aplikacija korisnike potiče da se voze sigurnije i izaziva ih da se u savjesnosti vožnje natječu s drugim vozačima. Jedan oblik motivacije je natjecanje za najboljeg vozača u Hong Kongu, a drugi u obliku konkretnih nagrada. To mogu biti tek besplatne kave, ali i  besplatno gorivo u idućih godinu dana. Rejting vožnje, koji procjenjuje Amodo, usto utječe i na cijenu koju će vozač platiti za policu osiguranja. S druge strane, AIG na taj način dobiva podatke s kojima može bolje krojiti postojeće i nove proizvode.

U tri runde milijun dolara
Amodo ima sjedište u Zagrebu. Tvrtka je osnovana prije šest godina, a dosad je na svoju cloud platformu koja, među inim, obrađuje podatke o brzini, naglim kočenjima i ubrzanjima, GPS poziciji svakog korisnika, ali i vremenskim prilikama i tipu ceste, spojio više od 700.000 vozača. U tri investicijske runde, koliko je javno objavljeno, u Amodo je uloženo nešto više od milijun dolara.

Autor: Bernard Ivezić
29. listopad 2019. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close