‘Mi smo dobili odličnog partnera, a Silversmith odličnu investiciju’

Autor: Lucija Špiljak , 03. svibanj 2021. u 10:12
Igor Strejček, novi direktor Microblinka za Hrvatsku

Postavili smo si jak tempo i dva ključna cilja koji će obilježiti sljedećih nekoliko godina Microblinka. Prvi je ubrzati razvoj naše AI platforme na kojoj se temelje svi naši proizvodi i koja je najveća vrijednost kompanije.

Nakon što je godinama radio kao direktor sektora direktnih kanala Erste banke, Igor Strejček početkom ožujka ove godine stigao je na poziciju globalnog potpredsjednika za operacije i direktora Microblinka za Hrvatsku, kompanije čiji je suosnivač Damir Sabol i koja je prerasla u globalnog lidera čija rješenja temeljena na umjetnoj inteligenciji danas u više od 70 zemalja svijeta koristi više od 100 milijuna ljudi.

Dolazak u Microblink, kako sam kaže, bio je za njega prirodan jer još dok je radio u Erste banci surađivao je s Microblinkom s obzirom na to da su dvije tvrtke od 2011. radile na uvođenju Slikaj i plati inovacije u mobilno bankarstvo.

Tada se Microblink još zvao PhotoPay, a njihovo je rješenje za skeniranje računa postalo dio mobilnog bankarstva Erstea, a ubrzo gotovo svih mobilnih bankarskih aplikacija u Hrvatskoj.

Prije gotovo dva mjeseca stigli ste na čelno mjesto Microblinka. Kakav je dojam nakon što je prošlo neko vrijeme, i to u trenutku kada i Microblink i hrvatska IT zajednica doživljavaju ovakav bum? S čime ste najprije krenuli na novoj poziciji?

Nastavljamo zajedno razvijati digitalne proizvode, a moj ‘klijentski’ pogled je vrlo koristan jer je danas ključno biti fokusiran na korisničke potrebe i iskustvo. Ovo su uzbudljiva vremena za nas IT-jevce, a za mene je posebno uzbudljivo biti dio vodstva kompanije poput Microblinka, koja iz faze startupa prelazi u novu fazu razvoja. Imamo velike ambicije, a sigurno je da svaki naš uspjeh, kao i bilo koje kompanije iz Hrvatske, dodatno otvara vrata i mogućnosti drugim našim kompanijama.

Iako sam dosta surađivao s Microblinkom prije dolaska u kompaniju, a znao sam i dosta ljudi iz tima, uspjeli su me dodatno oduševiti svojom strastvenošću oko tehnologije i posvećenosti tome da ono što se razvija u Microblinku bude najbolje na svijetu. I upravo tu strast za razvijanje vrhunske tehnologije vidim kao najveću snagu našeg tima.

Naravno da je svaki prelazak u novu poslovnu sredinu izazovan i stresan, jer želite što prije pohvatati ključne stvari: upoznati se s ljudima, proizvodima, procesima, tehnologijama i kulturološki se adaptirati. Sve pohvale cijelom timu jer su me dočekali na iznimno topao i ljudski način, svi se trude pomoći i mogu reći da se već osjećam kao među svojima, mislim da smo dobro kliknuli.

Komuniciramo vrlo intenzivno, po svim kanalima, to nam je jako bitno, usprkos radu od doma i pridržavanju epidemioloških mjera držimo da je jako važno nesmetano i neformalno komunicirati, bilo da je to u uredu, na video sastanku ili na kavi (ili pivi) na terasi nekog od okolnih kafića.

Koje ste ciljeve postavili?

Postavili smo si jak tempo i dva ključna cilja koji će obilježiti sljedećih nekoliko godina Microblinka. Prvi je ubrzati razvoj naše AI platforme na kojoj se temelje svi naši proizvodi i koja je najveća vrijednost kompanije. Želimo u godinu dana biti u situaciji da na našoj platformi razvijamo proizvode za klijente iz bilo koje industrije i bilo koje veličine za otprilike nekoliko tjedana, umjesto mjeseci, koliko nam za to treba sada. Drugi cilj je ubrzana komercijalizacija postojećih i novih rješenja na globalnom tržištu. Imamo sve preduvjete za još brži rast i tu ćemo pojačati napore, prema postojećim ali i novim klijentima.

Moj primarni fokus u Microblinku je napraviti transformaciju u produktno fokusirane timove, čime želim postići da se svaki član tima osjeća da je suvlasnik proizvoda koji razvija, da se osjeti angažiraniji i slobodniji te da tim postigne razinu odnosa i komunikacije gdje vlada psihološka sigurnost, vrlo važna za svaki tim da bi mogao biti vrhunski. To je jedini učinkovit način rada kako možemo podržati zahtjevnu sljedeću fazu razvoja.

Lani je Microblink uspješnu IT godinu za Hrvatsku zaključio investicijom od 60 milijuna dolara Silversmith Capital Partnersa koje je time postalo manjinski suvlasnik. Što je to donijelo Microblinku?

Ta je investicija osim snažne financijske injekcije donijela puno promjena u Microblink. Investitori od nas očekuju ubrzanje rasta i probijanje novih industrija i tržišta, zbog čega se i kompanija morala upravljački ojačati i preciznije strukturirati.

Globalni izvršni direktor kompanije je sada Darren Bassman, globalni izvršni direktor za tehnologiju je ostao Jurica Cerovec, dok sam ja direktor za Hrvatsku, a ujedno i globalni potpredsjednik Microblinka za operativu. Kao novi upravljački tim, dobivena sredstva ćemo iskoristiti za širenje, kako broja zaposlenih, tako i prisutnosti na globalnom tržištu.

Cilj je udvostručenje broja zaposlenih u dvije godine, kao i udvostručenje prihoda u narednih nekoliko godina. Mi smo dobili odličnog partnera, a Silversmith odličnu investiciju. U takvim investicijama ključno je osobno povjerenje svih ljudi uključenih u posao. Mi to imamo i smatramo da je to pobjednička strategija.

Silversmith će nam pružiti podršku u ojačavanju upravljačkog tima u SAD-u i usvajanja najboljih praksi upravljanja, a imaju i veliko iskustvo u skaliranju kompanija koje izrastaju iz faze startupa, što je nama sada potrebno.

Najavili ste da Zagreb postaje glavni razvojni centar za AI tehnologiju. Znači li to da ćete se, osim povećanja AI tima od 70 ljudi, širiti i prostorno, možda kroz kampus poput Infobipa i Rimca?

Microblink trenutno ima ukupno 111 stalno zaposlenih, u dva ureda, zagrebačkom i američkom. Zagrebački će ostati glavni razvojni centar za AI tehnologiju, tu je i sada velika većina našeg AI tima od 70-tak ljudi. S obzirom na to, u Hrvatskoj će se fokusirati i većina novog zapošljavanja koje smo najavili.

Prerano je govoriti o konkretnim planovima za kampus, ali nismo jedini koji se bave razvojem te vrhunske tehnologije u području umjetne inteligencije. Sektor je organiziran kroz udrugu CroAI i cilj nam je razvijati i zadržati inovatore u Hrvatskoj, potaknuti daljnje širenje AI ekosustava te biti spona između poslovne i akademske zajednice s jedne strane, kao onih koji iniciraju razvoj, i s druge strane politike i svih građana koje bi trebali prepoznati važnost tog ekosustava za ekonomski razvoj zemlje.

Koji su točno planovi i ciljevi što se globalnog širenja tiče, ili je američko ipak prioritet?

Oba naša ureda, i u Hrvatskoj i SAD-u, dio su naše ambiciozne strategije širenja. Fizička prisutnost na američkom tržištu puno znači jer možemo puno brže i lakše napredovati na tom velikom tržištu.

Pod tim mislim na prodaju postojećih proizvoda, dogovaranje raznih partnerstava za razvoj novih proizvoda, ali i na ulaske u druge industrije kojima se do sada nismo bavili. Američko tržište je jedno od naših prioritetnih fokusa. No, nećemo zanemariti ni ostala, želimo svoja rješenja ponuditi na svim tržištima.

Gdje sve vidite prostor za rast?

Prostor za rast vidimo u bržoj komercijalizaciji postojećih proizvoda u industrijama u kojima smo trenutno najviše prisutni, u probijanju novih industrija s postojećim proizvodima te u razvoju novih proizvoda. Imamo zaista puno prostora za rast.

Na našoj AI platformi trenutno razvijamo proizvode koji se koriste za digitalizaciju raznih vrsta osobnih dokumenata i računa te automatiziranje unošenja podataka, i oni su postali industrijski standard u tom segmentu. Korak dalje u razvoju platforme vidimo u dva smjera. Prvi je potvrda vjerodostojnosti osobnih dokumenata koje naša platforma čita.

To bi bila nadogradnja na trenutnu uslugu čitanja preko 5000 osobnih dokumenata koliko ih postoji diljem svijeta. Usluga da možemo svojom tehnologijom utvrditi je li neki dokument vjerodostojan ili lažiran, je nešto u čemu vidimo veliki tržišni potencijal.

Drugi smjer je rješavanje problema kompliciranog utvrđivanja digitalnog identiteta korisnika putem mobilnih uređaja, bez potrebe odlaska u poslovnice. Sada je taj proces kompleksan, isprekidan i dugotrajan i velika je kočnica u bržem prihvaćanju digitalnih usluga od strane korisnika.

Mi tu želimo postaviti standard koji bi omogućio jednostavnu i brzu potvrdu identiteta korisnika, i to maksimalno sigurno, da podaci korisnika ostanu cijelo vrijeme maksimalno zaštićeni na mobitelu korisnika.

Spominjete i probijanje novih industrija.

Nama su trenutno ključne industrije telekomi, osiguranja i ostala financijska industrija. U tim industrijama su naši proizvodi zaista postali standard. Osim tih industrija, prepoznati smo u industriji istraživanja tržišta, marketinškoj industriji pa do maloprodaje i industrije robe široke potrošnje.

Broj klijenata nam brzo raste, a naša rješenja koriste milijuni ljudi. Koriste nas klijenti u više od 70 zemalja diljem svijeta, a samo je u prošloj godini našim proizvodima skenirano više od 2 milijarde osobnih dokumenata, platnih kartica i maloprodajnih računa.

Mi kontinuirano rastemo visokim dvoznamenkastim stopama. Prošle godine nam je rast prihoda bio 30 posto, a očekujemo ubrzanje tog rasta u narednim godinama.

Ono gdje vidimo veliki prostor za dodatan rast je ulazak u industriju digitalnog identiteta. Radimo na tome da napravimo standardiziran proizvod koji će omogućiti brzu i jednostavnu provjeru digitalnog identiteta na daljinu, čime bi napravili ponovno veliki iskorak na globalnom tržištu.

Što znači da ste ‘korak ispred globalne konkurencije’ kada je riječ o razvoju AI platforme?

Naša AI platforma je po nekim objektivnim pokazateljima, primjerice brzini izvođenja neuronskih mreža na mobilnom uređaju, kao jedne od komponenti same platforme, superiornija AI komponentama koje razvijaju Googlea i Apple.

To je rezultat činjenice da smo mi od početka platformu gradili za mobilne uređaje i posve je tako optimizirana. Jedna od njezinih ključnih prednosti je što omogućuje maksimalnu zaštitu podataka korisnika, s obzirom na to da se naš softver izvodi na uređaju korisnika i njegovi podaci niti u jednom trenutku ne napuštaju njegov uređaj.

Komentirajte prvi

New Report

Close