Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Aplikacija koja pošiljke prati do dolaska na adresu

Autor: Bernard Ivezić
21. rujan 2010. u 22:00
Podijeli članak —

Novi sustav Overseas Expressa, koji omogućuje zaprimanje 6000 istovremenih narudžbi te praćenje kretanja pošiljki u realnom vremenu, izradio je Combis, tvrtka kći Hrvatskog telekoma

Partner koji vam najbolje može izraditi softver po narudžbi je onaj koji poznaje vaše poslovanje i s kojim već uspješno surađujete, kaže član Uprave za prodaju i marketing Overseas Expressa Dario Alfirević. Navodi da je u posljednje četiri godine Overseas Express u IT uložio znatna sredstva i da na projekt internetskog rješenja koje je Combis izradio po narudžbi otpada znatan dio sredstava. Neslužbeno se na konferenciji moglo doznati da tvrtke poput Overseasa u IT ulažu u srednjoročnom razdoblju, znači tijekom tri do pet godina, i više od 20 milijuna kuna, što u održavanje postojećih sustava, a što u razvoj novih. Alfirević ističe da se novi internetski sustav Overseasa ubraja u vrlo zahtjevne aplikacije jer podržava istovremeni rad 5000 do 6000 korisnika. Overseas Express je krajem prošle godine odlučio unaprijediti svoju ponudu na internetu te zaokružiti proces automatizacije poslovanja. Alfirević pojašnjava da su željeli pojačati svoju ponudu na internetu jer im je cilj izaći na tržište privatnih korisnika, jedno od rijetkih koje unatoč krizi kontinuirano raste.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Praćenje po barkodu
“Primjena informatike može donijeti samo dobro za kompaniju. Overseas Express je prva tvrtka u svojoj branši u Hrvatskoj koja je krenula u intenzivnu informatizaciju, što je jedan od razloga zašto smo danas tržišni lider s više od 40 posto udjela. Od 2005. godine na ovamo zahvaljujući informatici uveli smo niz novina, poput praćenja pošiljki po barkodu i informatizacije cjelokupnoga temeljnog poslovanja”, kaže Alfirević. Dodaje da su stoga odlučili nastaviti suradnju s dugogodišnjim partnerom Combisom. Alfirević ističe da je suradnja Overseasa i Combisa, jednog od najvećih sistemskih integratora u Hrvatskoj i tvrtke kćeri Hrvatskog telekoma, počela prije sedam godina. “Tada je naša organizacijama imala relativno skromne IT zahtjeve. U međuvremenu smo informatizirali mnogo naših poslovnih funkcija te mnogo naučili o Combisu, što nas je uvjerilo da bi baš ta tvrtka trebala izraditi naš sustav”, kaže Alfirević. Voditelj projekta implementacije internetskog rješenja za Overseas Express u Combisu Mladen Maras ističe da je jedna od posljedica dobrog razumijevanja između kompanija vrlo kvalitetna priprema. “Ovakvi projekti mogu trajati prilično dugo što jako zavisi od priprema i zahtjeva koje imaju korisnici. Overseas je prethodno jako dobro definirao zahtjeve tako da smo se mogli odmah uključiti u proces izrade rješenja pa na implementaciju i razvoj nije utrošeno mnogo vremena”, kaže Maras. Alfirević kaže da je od ideje do gotovoga internetskog rješenja koje omogućuje naručivanje slanja pošiljke i praćenje njezina položaja tijekom dostave trebalo deset mjeseci. “Prvih pet mjeseci istraživali smo tržište kako bismo vidjeli kakva sve rješenja za paketnu distribuciju koriste strane kompanije u Europi, SAD-u i drugim razvijenim zemljama. Uz koristi koje donosi automatizacija procesa, rješenje za internetsko naručivanje i praćenje pošiljaka je za nas također velik prodajni moment pa je zato bilo nužno ocijeniti kolike će biti uštede, odnosno kako će utjecati na profitabilnost”, pojašnjava Alfirević. Dodaje da je očekivan rast prodaje od novih usluga na temelju rješenja koje je izradio Combis tri posto. Nadalje, očekuje se pad troškova reklamacija za 11 posto, kao i smanjenje pritiska na službu za korisnike, i to za 10 posto.

Partner koji vam najbolje može izraditi softver po narudžbi je onaj koji poznaje vaše poslovanje i s kojim već uspješno surađujete, kaže član Uprave za prodaju i marketing Overseas Expressa Dario Alfirević. Navodi da je u posljednje četiri godine Overseas Express u IT uložio znatna sredstva i da na projekt internetskog rješenja koje je Combis izradio po narudžbi otpada znatan dio sredstava. Neslužbeno se na konferenciji moglo doznati da tvrtke poput Overseasa u IT ulažu u srednjoročnom razdoblju, znači tijekom tri do pet godina, i više od 20 milijuna kuna, što u održavanje postojećih sustava, a što u razvoj novih. Alfirević ističe da se novi internetski sustav Overseasa ubraja u vrlo zahtjevne aplikacije jer podržava istovremeni rad 5000 do 6000 korisnika. Overseas Express je krajem prošle godine odlučio unaprijediti svoju ponudu na internetu te zaokružiti proces automatizacije poslovanja. Alfirević pojašnjava da su željeli pojačati svoju ponudu na internetu jer im je cilj izaći na tržište privatnih korisnika, jedno od rijetkih koje unatoč krizi kontinuirano raste.

Praćenje po barkodu
“Primjena informatike može donijeti samo dobro za kompaniju. Overseas Express je prva tvrtka u svojoj branši u Hrvatskoj koja je krenula u intenzivnu informatizaciju, što je jedan od razloga zašto smo danas tržišni lider s više od 40 posto udjela. Od 2005. godine na ovamo zahvaljujući informatici uveli smo niz novina, poput praćenja pošiljki po barkodu i informatizacije cjelokupnoga temeljnog poslovanja”, kaže Alfirević. Dodaje da su stoga odlučili nastaviti suradnju s dugogodišnjim partnerom Combisom. Alfirević ističe da je suradnja Overseasa i Combisa, jednog od najvećih sistemskih integratora u Hrvatskoj i tvrtke kćeri Hrvatskog telekoma, počela prije sedam godina. “Tada je naša organizacijama imala relativno skromne IT zahtjeve. U međuvremenu smo informatizirali mnogo naših poslovnih funkcija te mnogo naučili o Combisu, što nas je uvjerilo da bi baš ta tvrtka trebala izraditi naš sustav”, kaže Alfirević. Voditelj projekta implementacije internetskog rješenja za Overseas Express u Combisu Mladen Maras ističe da je jedna od posljedica dobrog razumijevanja između kompanija vrlo kvalitetna priprema. “Ovakvi projekti mogu trajati prilično dugo što jako zavisi od priprema i zahtjeva koje imaju korisnici. Overseas je prethodno jako dobro definirao zahtjeve tako da smo se mogli odmah uključiti u proces izrade rješenja pa na implementaciju i razvoj nije utrošeno mnogo vremena”, kaže Maras. Alfirević kaže da je od ideje do gotovoga internetskog rješenja koje omogućuje naručivanje slanja pošiljke i praćenje njezina položaja tijekom dostave trebalo deset mjeseci. “Prvih pet mjeseci istraživali smo tržište kako bismo vidjeli kakva sve rješenja za paketnu distribuciju koriste strane kompanije u Europi, SAD-u i drugim razvijenim zemljama. Uz koristi koje donosi automatizacija procesa, rješenje za internetsko naručivanje i praćenje pošiljaka je za nas također velik prodajni moment pa je zato bilo nužno ocijeniti kolike će biti uštede, odnosno kako će utjecati na profitabilnost”, pojašnjava Alfirević. Dodaje da je očekivan rast prodaje od novih usluga na temelju rješenja koje je izradio Combis tri posto. Nadalje, očekuje se pad troškova reklamacija za 11 posto, kao i smanjenje pritiska na službu za korisnike, i to za 10 posto.

Najbolja strana praksa
“Primijenili smo najbolje prakse izvana te ih prilagodili domaćem tržištu. Primjerice, mi ovdje imamo širok spektar dodatnih usluga koje vani privatni korisnici ne koriste. U Overseasu je plaćanje pouzećem u cijelosti automatizirano, što je jako dobro za online trgovanje. Povrat novca pošiljatelju ide u roku od 24 sata. Osim toga nudimo i druge specifične usluge poput slanja paketa s provjerom osobnih dokumenata i potpisom otpremnice, a sve to u cijelosti elektronički”, ističe Alfirević. Combisov voditelj projekta Mladen Maras kaže da su se u projekt uključili posljednjih pet mjeseci trajanja projekta. Pojašnjava da je projekt započeo iščitavanjem dokumentacije procesa u kojoj je pisalo točno što Overseas Express želi u novom sustavu i koji su ciljevi tog sustava. “Idući korak bio je razgovor o korisničkim zahtjevima i željama u korisničkom sučelju te smo razmatrali rizike i potencijalne probleme. Naime, menadžment rizika jedna je od ključnih stepenica u razvoju projekta jer pomaže u izradi kvalitetnije aplikacije i pospješuje korisničko zadovoljstvo”, kaže Maras.Dodaje da se pri tome ne istražuju samo elementi s kojima bi u korištenju mogao biti nezadovoljan korisnik već i problemi koji bi se mogli pojaviti prilikom integracije novog sustava s postojećim aplikacijama. Zato se organiziraju radionice razmjene znanja koje traju sat do dva dnevno, a ostatak vremena do iduće radionice radi se na razvoju. Maras pojašnjava da se na kraju dodjeljuju prava pristupa korisnicima aplikacije, te se provode interni, integracijski i produkcijski testovi. “Tek nakon što rezultate svih testova potvrdi korisnik, Combis postavlja aplikaciju da je mogu vidjeti korisnici interneta. Tako otprilike izgleda izrada aplikacija po narudžbi što predstavlja jedan veliki segment poslovanja Combisa”, zaključuje Maras.

Radionice za uigravanje

Ideje i dijagrami
Radionice se održavaju tjedno sat do dva. Ostatak vremena do iduće radionice Combisov tim radi razvoj i pretvara ideje u dijagrame toka procesa, odnosno nacrte na temelju kojih će programeri programirati aplikaciju. Mladen Maras pojašnjava da se potom u sustav mora dodati još niz sigurnosnih parametara poput dodjeljivanja prava korisnicima prema kojima će svaki korisnik imati pristup točno određenom dijelu aplikacije. “Tek nakon što to sve odobri klijent, Combis radi krajnji proizvod”, zaključuje Maras.

Autor: Bernard Ivezić
21. rujan 2010. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close