Sedam ključnih stvari koje mora imati svaka uspješna web trgovina

Autor: Ljupko Ćorić , 09. srpanj 2015. u 14:28
Foto: PR

Želite pokrenuti svoju online trgovinu, ali niste sigurni što sve ona treba sadržavati?

Želite pokrenuti svoju online trgovinu, ali niste sigurni što sve ona treba sadržavati? Predstavljamo sedam važnih značajki koje bi svaka online trgovina trebala integrirati. Kupnja preko interneta učestalija je nego ikada prije. Pokazuje to i posljednje istraživanje koje navodi da su europski kupci ove godine u prosjeku spremni potrošiti 820 funti, odnosno 11.1% više u odnosu na 738 funti iz 2014. godine (RetailMeNot, Centre for Retail Research). Ukoliko ste prepoznali sve prednosti online trgovine ili ste u procesu redizajniranja postojeće, donosimo vam sedam ‘must have’ funkcionalnosti koje bi vaša internet trgovina trebala imati.

1. Slike visoke kvalitete

Ne kaže se tek tako da slika vrijedi tisuću riječi. Prema slikama ocjenjujemo proizvod kao i cijelu web stranicu. Ako su one loše kvalitete, stranica će u očima kupaca izgledati jeftino i nepouzdano. Prema istraživanju Laure Freedman, predsjednice E-Tailing grupe, 75% ispitanih kupaca odgovorilo je da su slike visoke kvalitete, odmah poslije cijene (80%), najbitniji faktor pri online kupnji. Online trgovina bez slika? Nemojte niti pomišljati na tako nešto.

2. Opisi proizvoda i vezani sadržaji

Svrha opisa prozvoda je upoznati potencijalnog kupca sa karakteristikama jednog artikla. Opisni tekst ne pomaže samo vašim kupcima pri kupnji, već pomaže i drugim osobama da lakše pronađu vašu online trgovinu putem Google-a. NAPOMENA: Izbjegavajte dodavanje identičnih opisa proizvoda na više mjesta jer mogu biti pogubni za vašu poziciju na Google tražilici. Možda niste primijetili, ali Google kažnjava stranice s duplim sadržajem filtrirajući ih u rezultatima pretraživanja. Uvijek koristite jedinstvene, kvalitetne i originalne opise proizvoda.

3. Mogućnost dijeljenja na društvenim mrežama

Društvene mreže jednostavno ne smijete propustiti integrirati na svojoj online trgovini. Prema infografici Invesp-a, 71 % potrošača donosi odluke na temelju preporuka s društvenih mreža. Ovaj postotak nije zanemariv, stoga ne radite greške u koracima i osigurajte svojim posjetiteljima mogućnost dijeljenja na društvenim mrežama.

4. Broj telefona i online chat podrška

Ukoliko redovito kupujete putem interneta, vjerojatno ste se već nekoliko puta našli u situacijama gdje ste trebali pomoć iz prve ruke od trgovca. Pozivi s pitanjima o raznim varijacijama proizvoda, načinu, cijeni ili vremenu dostave biti će bitno smanjeni ukoliko uključite sve potrebne informacije na svojoj stranici.

5. Recenzije proizvoda

Osobe koje kupuju online vrlo često odlaze na razne druge stranice kako bi prikupili što više informacija prije bilo kakve kupnje. Omogućujući kupcima ocjenjivanje i recenziju proizvoda na svojim stranicama, ostali potencijalni kupci dobivaju informacije iz prve ruke, skraćujući vrijeme istraživanja kao i moguće nedoumice oko proizvoda. Osim pozitivnih, ljudi u svojem istraživanju vole pročitati i pokoju negativnu recenziju. Uključivanjem samo pozitivnih ocjena nekog proizvoda osobe bi mogle posumnjati u njenu vjerodostojnost (ukoliko je pozitivnih ocjena zaista puno).

6. Lista želja (Wishlist)

Ova opcija olakšava posjetitelju pohranu proizvoda u svoju listu želja kako ne bi ponovno trebao tražiti isti artikl pri ponovnoj posjeti online trgovini. Zaposlenik Amazon-a, Ian McAllister kaže da kupci vole koristiti listu želja kao privremeno mjesto za pohranu artikala. Ian je također primijetio da kada jednom stavite listu želja na svoju stranicu, broj stavljanja proizvoda u košaricu se smanjuje, dok se broj stavljanja u listu želja povećava. Iako ovakva promjena u ponašanju kupaca vjerojatno ne donosi veću konverziju, niti je smanjuje, možemo zaključiti da je lista želja vrlo dobro prihvaćena i korištena od strane korisnika.

7. Optimizacija za mobilne i tablet uređaje

Prema posljednjim istraživanjima najpopularniji uređaji za pretraživanje interneta su stolna računala i laptopi sa 91% te mobilni uređaji sa 80%. Tablet uređaji također su često korišteni sa 47%. Iako istraživanja govore da konverzija s mobilnih uređaja iznosi ‘slabašnih’ 0.80%, konverzija na tabletima (2.42%) vrlo je blizu konverzijama stolnih računala (2.78%). S obzirom na navedene brojke, mobilni i tablet posjetitelji zasigurno ne bi trebali biti zakinuti pri posjeti vašoj online trgovini.

Postavljanje i održavanje e-commerce stranica nije ‘one time’ zadatak koji ćete postaviti i zaboraviti do iduće godine. Zbog brzih promjena koje se događaju u internet svijetu, potrebno je redovito pratiti trendove kako bi vaš online posao ostao konkurentan. Ovih sedam funkcionalnosti postavit će vaš projekt na ‘dobre’ noge na kojem ćete i dalje trebati kontinuirano raditi.

Komentirajte prvi

New Report

Close