10 grešaka u stvaranju sadržaja koje će vas koštati pozicije na Googleu

Autor: Poslovni.hr , 30. lipanj 2014. u 10:01
Slika je preuzeta s portala kakonaweb.tportal.hr

Želite da Google voli vašu web stranicu? Izbjegnite ove poteze pri stvaranju sadržaja!

Izvor: kakonaweb.tportal.hr

Piše: Antonija Bilić-Arar

Prihvatili ste činjenicu da vaši potencijalni kupci intenzivno guglaju te ste, s ciljem da im se u rezultatima pretraživanja pokaže i vaš web, svladali osnove optimizacije za tražilice.

Odradili ste i tehničkih 10 elemenata za početak optimizacije, ali za odličnu poziciju na Googleu potreban je, i presudan, još jedan korak, a to je sadržaj. Svoj web morate napuniti sadržajem koji će posjetiteljima biti zanimljiv i/ili koristan, ali i koji će voljeti tražilice.

Što trebate činiti i odlične savjete za pisanje za web već ste mogli pročitati pa ćemo sada navesti 10 poteza koje nikako ne biste smjeli raditi ako želite biti dragi Googleu.

1. Ignorirati sadržaj

Najgora greška koju možete napraviti jest zaključiti kako je ulaganje u sadržaj za web preskupo, da vam to ne treba, da je dovoljno kopirati tekstove koje ste koristili u tiskanim materijalima ili da je dovoljno na webu imati samo osnovne podatke i kontakt.

2. Neoriginalni sadržaj

Kopiranje tuđeg sadržaja, uz navođenje linkova, čini se kao zgodan prečac na napunite svoj web, međutim Google je pametan i zna prepoznati duplicirani sadržaj. Osim toga, svojim posjetiteljima tako poručujete da im, zapravo, nemate ništa originalno i zanimljivo reći o tome čime se bavite.

3. Spamanje
Ne, nije dobra ideja da vi ili vaš ‘stručnjak’ za sadržaj zasipate druge webove i društvene mreže s linkovima na svoj sadržaj. Isto tako, nemojte ostavljati spamerske komentare ispod sadržaja na svom webu. Nitko ne voli spam, a najmanje Google. 

4. Stvaranje sadržaja bez analize (i plana)

Napravite analizu ključnih riječi koje posjetitelji guglaju kad dolaze na vaš web, istražite što zanima vaše kupce i ponudite im baš taj sadržaj. Google voli webove koji su relevantni za ključne riječ koje im dovode posjetitelje.

5. Preoptimizirani sadržaj

Sad kad znate što vaši posjetitelji ‘guglaju’ mogli biste doći u napast napuniti tekstove ključnim riječima kako bi bili još relevantniji. Problem je što takvi, preoptimizirani, tekstovi djeluju neprirodno korisniku i odbijaju od čitanja. Google u svojim smjernicama uvijek savjetuje – fokusirajte se na korisnika, ostalo će doći kao rezultat toga.

6. Neoptimizirani sadržaj

Sadržaj na webu koristit ćete, među ostalim, i kao još jedan o kanala na kojem pokazujete svoju stručnost i upućenost u posao. Ipak, nađite balans između stručne terminologije i onoga kako razmišljaju i što pretražuju vaši korisnici.

7. Varanje Googlea

Metoda kojim se želi prevariti Google je puno, međutim, budite sigurni da je Google uvijek korak ispred njih i da ih strogo kažnjava. Izrada superoptimiziranih stranica samo za Google, sa skrivenim linkovima i redirekcijama, dugoročno vam može samo odmoći.

8. Nazivati linkove ‘ovdje’

Anchor tekst ili naziv linka je često najzanemareniji element optimizacije za tražilice, a prilično utječe na poziciju na Googleu. Pojednostavljeno, kad linkate na neke druge dijelove svog weba, umjesto da pribjegnete najlakšem rješenju i napišete ‘kliknite ovdje’, iskoristite tekst linka da tražilicama i korisnicima date do znanja kakav sadržaj stoji iza tog linka. Nitko nikad nije guglao ‘ovdje’!

9. Jednokratno ulaganje u sadržaj

Optimizacija za tražilice, a osobito optimizacija sadržaja nije nešto što možete napraviti jednom i smatrati gotovim poslom. To je dugoročni proces na kojemu treba kontinuirano raditi, međutim, i rezultati su dugoročni.

10. Društvene mreže

Šteta je da sve te originalne, korisne i zanimljive tekstove koje stvarate za svoj web ne podijelite sa što više onih koje taj sadržaj zanima. Prema Search Engine Journalu, kod procjenjivanja web stranica, tražilice sve više u obzir uzimaju i društvene mreže. Stoga, naučite trikove za nastup na društvenim mrežama te iskoristite i te kanale da komunicirate sa svojom publikom i pokažete im sadržaj koji za njih stvarate.

Komentirajte prvi

New Report

Close