Nakon rekordnog broja izravnih linija, uspostave prve baze u povijesti sa Sky Alpsom, uspostave Air Tractora i značajnog povećanja broja putnika, Zračna luka Mostar planira proširenje putničkog terminala, a početak radova predviđen je za 2026., ako se zatvori financijska konstrukcija.
Ograničeni kapaciteti
Ovaj infrastrukturni projekt izuzetno je važan za zračnu luku, posebno s obzirom na ograničene prostorne kapacitete s kojima se trenutačno suočava. Proširenje će omogućiti bolji protok putnika, višu razinu usluge te stvaranje uvjeta za daljnji rast i privlačenje novih aviokompanija, priopćeno je iz Zračne luke Mostar.
“Tvrtke od nas zahtijevaju određena poboljšanja, poput veće površine, a mi to pokušavamo osigurati. Drugi razlog je veća ponuda komercijalnih segmenata poput trgovina i suvenirnica, a trenutačno smo u razgovorima o mogućem kreditiranju kako bi ovaj projekt mogao započeti sljedeće godine. Očekujemo da ćemo sljedeće godine dosegnuti maksimalne infrastrukturne mogućnosti”, rekao je direktor Zračne luke Mostar Marko Đuzel.
Podsjećamo da je, osim Zagreba i Beograda, koji su rute tijekom cijele godine, mostarska zračna luka tijekom sezone povezana s destinacijama poput Münchena, Barija, Napulja, Palerma, Bergama i Rima s tvrtkom Sky Alps, dok Eurowings leti za Stuttgart i Düsseldorf.
U tijeku su pregovori za ljetnu sezonu 2026., a plan je uvesti nove atraktivne linije koje će dodatno ojačati vezu između Mostara i Europe. Mostarski aerodrom ima subvenciorane letove koje obavljaju kompanije SkyAlps, Croatia Airlines i Air Serbia.
Zasad neodrživo
Financijski izvještaji Zračne luke Mostar za 2024. godinu pokazuju udvostručenje prihoda u odnosu na prethodnu godinu, ali i rekordne rashode, što jasno potvrđuje da ovo javno poduzeće i dalje ne posluje tržišno održivo. Ipak, najave za 2025. donose tračak optimizma: strateško partnerstvo s talijanskom kompanijom SkyAlps, nova subvencija HNŽ-a od milijun konvertibilnih maraka te baziranje “air tractora” za gašenje požara mogli bi osigurati stabilnije operativno okruženje. Prema podacima FIA-e, prihodi iz ugovora s kupcima u 2024. iznosili su malo više od milijun i pol konvertibilnih maraka, nasuprot 816.529 konvertibilnih maraka u 2023. Ipak, poslovni rashodi su eksplodirali – s 5,3 milijuna konvertibilnih maraka na čak 9,77 milijuna konvertibilnih maraka, a dobit iz redovnog poslovanja pala je za 70 posto, na tek 101.394 konvertibilnih maraka. Ključnu ulogu u održavanju financijske slike imali su “ostali prihodi”- među kojima se nalaze i subvencije – koji su u 2024. dosegnuli 8,2 milijuna konvertibilnih maraka.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu