Završena izgradnja obilaznice vrijedne 225 milijuna eura

Autor: Poslovni.hr , 26. studeni 2020. u 14:08
Foto: PD

Na poddionici Drivuša – Klopče radove je izvodila domaća kompanija Hering.

Autoceste FBiH završile su izgradnju Zeničke obilaznice, jedne od najzahtjevnijih dionica na Koridoru 5C, 
kojom su povezani Zenica sjever i Zenica jug. Taj dio autoceste sastoji se od tri poddionice: Drivuša – Klopče, Klopče – Donja Gračanica i dio poddionice Donja Gračanica – Tunel Zenica, priopćeno je iz Autocesta FBiH.
Ukupna vrijednost radova iznosila je 225 milijuna eura, a sredstva su osigurana putem međunarodnih financijskih institucija (KFAED, EBRD, OPEC) kao i bespovratnom pomoći Europske unije koja je dobivena u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).

Na poddionici Drivuša – Klopče radove je izvodila domaća kompanija Hering, poddionicu Klopče – Donja Gračanica gradio je konzorcij kojeg čine Euro-Asfalt i austrijski Strabag, dok je radove na poddionici Donja Gračanica – Tunel Zenica izvodila turska kompanija Cengiz insaat Sanayi ve Ticaret A.S.
Na poddionicama je izgrađeno 13 objekata, a o složenosti posla najbolje govore podaci da je ugrađeno više od 340.000 prostornih metara betona i 37 milijuna tona armature, piše portal eKapija.
Najzahtjevniji objekti za izvođače radova na poddionici Drivuša – Klopče bili su most Drivuša i vijadukt Perin Han, a vrlo zahtjevan posao bio je i izmještanje regionalnog plinovoda Sarajevo-Zenica.
Na poddionici Klopče – Donja Gračanica poseban izazov je bio gradnja vijadukta Babina Rijeka, čija visina između vijadukta i terena iznosi 120 metara, što ga čini najvišim izgrađenim vijaduktom na cijelom Koridoru 5C. Od ostalih objekata na poddionici izdvajaju se tuneli Ričice i Pečuj i vijadukt Pehare.
Na poddionici Donja Gračanica – Tunel Zenica od objekata se ističu vijadukt Donja Gračanica i tunel Hum. Radovi na toj poddionici završeni su pola godine prije predviđenih rokova.
U skladu sa sporazum Autocesta FBiH i Grada Zenice privodi se kraju i sanacija lokalnih prometnica koje su korištene tijekom građenja Zeničke obilaznice.

Izgradnjom lokalne ceste u dužini od četiri kilometra i mosta preko rijeke Bosne bit će ostvarena veza grada Zenice s magistralnom cestom M17 i izlazak na autocestu.
U zeničkoj regiji trenutačno se radi na izgradnji poddionica Vranduk – Ponirak i Ponirak – Vraca, a prošlog tjedna u sjedištu Autocesta FBiH u Mostaru potpisan je i ugovor za izgradnju dionice Popikuše – Nemila, čime se aktivna gradilišta pomiču prema sjeveru Bosne i Hercegovine.

Komentirajte prvi

New Report

Close