Obnova luke Virpazar za promet Skadarskim jezerom između CG i Albanije

Autor: Poslovni.hr , 08. rujan 2020. u 21:59

Virpazar cestom i željeznicom povezuje središnju i sjevernu regiju Crne Gore s jugom zemlje.

U sklopu Strategije razvoja pomorske privrede do 2030. godine koju je crnogorska vlada nedavno usvojila, postoje značajni planovi za obnovu luke Virpazar, čime će se uspostaviti promet na Skadarskom jezeru između Crne Gore i Albanije.

“Svakako je od izuzetne važnosti projekt revitalizacije luke Virpazar, odnosno potencijali koji će biti valorizirani plovnim putem Virpazar-Ckla. Tu se planira izgradnja zajedničkog graničnog prijelaza za jezerski i cestovni promet”, piše u usvojenom u dokumentu, navodi eKapija. Na taj način će se, kako se navodi, omogućiti pretpostavke za razvoj multimodalnog prometa u unutrašnjim vodama, kao i daljnja međunarodna plovidba prema pristaništima i lukama Albanije.

2,4 milijuna eura

vrijedna je obnova luke u Virpazaru

“Luka Virpazar, koja je povezana željezničkom i cestovnom infrastrukturom i povezuje središnju i sjevernu regiju Crne Gore s jugom zemlje, predstavljat će ključnu točku povezivanja između unutrašnjih plovnih puteva u zemlji i međunarodnih plovnih puteva koji će povezivati ovu luku sa zajedničkim graničnim prijelazom Ckla i lukom Skadar u Albaniji”, stoji u Strategiji. Obnova i revitalizacija luke Virpazar osigurana je kroz projekt ALMONIT-MTC, u iznosu od 2,44 milijuna eura, od čega 85% kroz IPA projekt, dok će 15% stići iz državnog proračuna. Kako se navodi u Strategiji, planirano je uspostavljanje unutrašnjeg plovnog puta Virpazar, kao i unaprjeđenje Luke Bar, i to kroz bolju valorizaciju određenih lučkih usluga, te valorizaciju Luke Bar kao nove destinacije za krstarenje.

“Na temelju postojećeg glavnog projekta za luku Virpazar, Ministarstvo prometa i pomorstva podnijelo je zahtjev i odobreni su mu urbanističko-tehnički uvjeti za prvu fazu obnove i revitalizacije luke Virpazar”, piše u Strategiji. Izgradnja luke Virpazar trebala biti završena do sredine 2022. Strategijom razvoja pomorske privrede za razdoblje od 2020. do 2030. godine planirana su i značajna ulaganja u Luku Bar, a plan je i da se kupi brod i obnovi linija Bar-Bari. Predviđena je i modernizacija i proširenje kapaciteta Luke Kotor, te valorizacija luka Risan i Zelenika.

Komentirajte prvi

New Report

Close