Mali dioničari Barske plovidbe ne žele dati svoje brodove Crnogorskoj plovidbi

Autor: Poslovni dnevnik , 06. prosinac 2021. u 22:00
Foto: Pixabay

Obje brodarske kompanije su gubitaši i ne mogu vraćati kredit Kinezima za kupljene brodove te im mora pomagati država koja je potpuni vlasnik Crnogorske plovidbe, dok u Barskoj ima udjel od 52 posto.

Crnogorska i Barska plovidba godinama se nalaze na popisu gubitaša i ne mogu samostalno otplaćivati kredite kineskoj Exim banci za četiri broda kupljena u Kini, zbog čega im je nužna pomoć države.

Zato u Ministarstvu kapitalnih investicija planiraju da sva četiri trgovačka broda prijeđu u vlasništvo Crnogorske plovidbe, a da se Barska plovidba bavi drugim poslovima u pomorstvu. Takva namjera crnogorske vlade nije prihvatljiva manjinskim dioničarima Barske plovidbe, javlja RTCG. Crnogorska plovidba je u potpunom vlasništvu države, dok u Barskoj plovidbi država ima gotovo 52 posto vlasništva.

“Za Barsku plovidbu postoji program i studija da se kupi ro-ro brod ili trajekt i da se oni bave onim čime su se uspješno bavili u nekom prethodnom razdoblju. Za planiranu rekonstrukciju crnogorskih pomorskih kompanija vladi je potrebna i podrška manjinskih dioničara Barske plovidbe.

A oni smatraju da nema zakonske osnove da Barska plovidba svoje brodove pokloni i ustupi Crnogorskoj plovidbi”, rekao je Zoran Radunović, državni tajnik za promet i pomorstvo.

Šteta 15 milijuna eura
“Jedina mogućnost je da Barska plovidba svoju imovinu proda, ako Crnogorska plovidba ima novca da kupi te brodove. Nećemo dati podršku nijednom projekt koji neće obuhvatiti saniranje dosadašnje štete koja iznosi oko 15 milijuna eura. Smatramo da je najlogičniji i najbolji put spajanje te dvije kompanije”, izjavio je Aleksandar Jovović, predstavnik manjinskih dioničara Barske plovidbe.

Da je najbolje rješenje da trgovačkim brodovima upravlja jedna kompanija, uz detaljnu analizu svih troškova, smatra Nenad Lazović, dugogodišnji kapetan duge plovidbe iz Herceg Novog. “No koje god rješenje da se donese nitko neće biti zadovoljan jer je pogreška napravljena prilikom same kupovine brodova”, kaže Lazović, koji pita jesu li ti brodovi kupljeni iz socijalnih razloga, ili nekog komercijalnog.

“Ako smo ih uzeli iz socijalnog razloga onda svi trebamo biti svjesni da će država plaćati i da će to ići iz proračuna, dok traje koliko traje. Čini mi se da je to neka takva priča”, rekao je Lazović.

Postigli veću cijenu zakupa
Kupovina četiri broda državu je stajala 100 milijuna dolara, a crnogorski brodari ne mogu samostalno pronaći i prevoziti teret te su brodovi dani u dugogodiši zakup.

Tako je krajem rujna Zoran Radunović izjavio da su zaključili novi ugovor na razdoblje od 75 dana o najmu broda Crnogorske plovidbe po značajno većoj cijeni nego dosad.

“Riječ je tri puta veća vrijednost zakupa nego što je to bilo dosad s dugogodišnjim partnerom naših kompanija. To je kratkoročan ugovor, koji je napravljen da bismo osigurali servisiranje broda koji dolazi početkom siječnja”, objasnio je Radunović.

On je naveo da je i kod drugog broda cijena popravljena u odnosu na prijašnju, dok su dva broda Barske plovidbe u pregovorima za nove poslovne angažmane.

Barska plovidba je u prvih šest mjeseci ove godine ostvarila gubitak u poslovanju od 1,6 milijuna eura, što je značajno lošiji rezultat u odnosu na isto razdoblje 2020. kada je minus bio 125.000 eura.

Komentirajte prvi

New Report

Close