Otvaraju 330 novih radnih mjesta, ali kandidata nema dovoljno

Autor: Poslovni.hr , 31. srpanj 2023. u 12:50
Foto: Pixabay

Najveća tržišta domaćih igara su SAD, Velika Britanija, Njemačka i Francuska.

Prošle godine ukupan prihod 15 najuspješnijih kompanija u oblasti gejming industrije u Srbiji iznosio je čak 150 mil EUR, što je za 10% više u odnosu na prethodnu godinu. Trenutno su u izradi 94 igrice, a srpske igre su preuzete putem interneta do sada čak 100 milijuna puta. Gejming industrija otvara 330 novih radnih mjesta. Usprkos tome što je riječ o profitabilnom poslu, nedostaje ljudi, pa se već procjenjuje da ta mjesta neće biti popunjena, piše Ekapija. 

U 2022. objavljeno je više od 50 igara iz Srbije koje su pravili domaći timovi i kompanije. Izvještaj Asocijacije industrije video igara Srbije pokazuje da je u pitanju zemlja koja na gejming sceni sve značajniji igrač.

Najveća tržišta domaćih igara su Amerika, Velika Britanija, Njemačka i Francuska. Kako bi se Srbija pozicionirala na sam vrh globalne scene, potrebni su talenti.

Svetlana Mikić, menadžerica brenda i komunikacija Playstudios Europe kaže da s obzirom na to da je industrija mlada, u Srbiji nisu imali vremena razviti toliko eksperata koliko im je potrebno.

“S druge strane formalno obrazovanje ne može pratiti taj tempo, ali postoje razne inicijative gdje se postepeno događaju pomaci u tom polju”, rekla je Mikić za Euronews Srbija.

Na Fakultetu dramskih umjetnosti je prošle godine otvoren smjer za gejm art, na kojem će se školovati budući stručnjaci. Studenti prve generacije imaju od 17 do 43 godine.

“Imamo jednog studenta koji je završio filozofiju, tako da mu je ovo sad drugi fakultet, imamo mlade koji dolaze iz umjetničkih škola, imamo studenticu koja je studirala Fakultet tehničkih nauka, mladića sa slikarstva. Najviše vole raditi kompleksne video igre s velikim svjetovima, sa stvarima za koje zaista treba puno znanja i puno iskustva da bi mogli to raditi”, rekla je za Euronews Srbija profesorica na katedri Vizualni efekti, animacija i gejm art Mina Cvetinović Pavkov.

Studenti kroz formalnu nastavu upoznaju stručnjake iz različitih kompanija i započinju direktnu suradnju, a Cvetinović Pavkov kaže da u rujnu raspisuju novi upisni rok.

U Asocijaciji industrije video igara Srbije navode da je velik interes mladih da se uključe u gejming industriju, da je nedavno pokrenuta platforma gdje studenti, srednjoškolci i roditelji mogu informirati se o svim pozicijama koje postoje u gejmingu, kao i da polako splašnjava i nepovjerenje roditelja prema mogućem budućem zanimanju njihove djece.

Koji su najdeficitarnija zanimanja

Kristina Janković Obućina iz Asocijacija industrije video igara Srbije kaže za Euronews Srbija da se većina od 330 mjesta koja su otvorena u gejming industriji odnose na razne vrste umjetničkih pozicija.

“Najperspektivnije su one koje je trenutno najteže popuniti, to su stručnjaci za monetizaciju, oni koji pronalaze načine da mobilne igre, koje su inače besplatne, zarade. Druge pozicije koje je jako teško popuniti su producenti, to su oni organizatori koji vode računa o budžetu, o rokovima i timovima i sve vrste menadžera”,  rekla je Janković Obućina govoreći o najdeficitarnijim profilima u gejming industriji.

Osim nedostatka stručnog kadra, ona je navela da predstavlja veliki problem to što postoji dvostruko oporezivanje sa SAD-om, koje su najveće i najvažnije tržište za video igre koje se prodaju iz Srbije.

“To predstavlja veliki problem i manjim timovima, ali i velikim kompanijama. Dok se to ne riješi, na svaku prodanu igru ljudi će morati plaćati i onaj standardni porez i još jedan koji se plaća u SAD”, rekla je Janković Obućina.

Govoreći o olakšicama koje država osigurava za gejming industriju, ona kaže trenutno postoje korisne olakšice, najviše za razvoj i istraživanje, za koje se mogu prijaviti kompanije i timovi koji se bave razvojem video igara u Srbiji, ali da osim toga ne postoje neke značajne olakšice.

“Ono što bismo voljeli vidjeti je formiranje  fondova koji služe isključivo za financiranje gejming timova kako bismo pomogli da mlade ideje dođu na globalno tržište”, dodala je ona.

Ljudi različitih zanimanja pristupaju gejming industriji, a Janković Obućina kaže da ima dosta arhitekata, psihologa i farmaceuta, ljudi koji su učili japanski, njemački i kineski jezik, ali i jedan mesar koji je napustio obiteljski posao i sada je senior u industriji.

Kada se hobi pretvori u posao

Nikola Đukić završio je zrakoplovnu akademiju za avio-mehaničara, ali ga je put odveo u polje kreiranja igara.

– Sve ovo je bilo što se tiče softvera i kompjuterske grafike hobi i nikad nisam razmišljao da će jednog dana ovo biti profitabilno i zapravo se moj hobi pretvorio u posao. Bitno je da ljudi znaju da su gejm studiji otvoreni, da će uvijek prihvatiti vaše radove, nitko vas neće pitati ni što ste završili, bitno je vaše iskustvo i koliko ste uložili vremena u sebe – kaže za Euronews Srbija Nikola Đukić, animator Playstudios Europe.

Samo igre PlayStudios-a imaju preko 13 milijuna korisnika, a najpopularnije su besplatne takozvane “casual” igre, za publiku od 7 do 77.

Dominacija stručnog kadra se očekuje za nekoliko godina. Stručnjaci kažu da sada znaju da novootvorena mjesta neće biti popunjena, ali je vrlo moguće da za pet godina bude velike konkurencije.

Komentirajte prvi

New Report

Close