Hoće li zračna luka u Novom Sadu ugroziti beogradski Aerodrom Nikola Tesla?

Autor: Poslovni dnevnik , 20. lipanj 2021. u 22:00
Foto: Pixabay

Između Beograda Novog Sada već se gradi brza pruga kojom će se putovati 25 minuta, a Novosađani za letove već dugo koriste beogradski aerodrom.

Novosadski gradski vijećnici na sljedećoj sjednici odlučivat će o prijedlogu plana detaljne regulacije Aerodroma Čenej. Planom se predviđa izgradnja suvremenog aerodroma, koji će ispunjavati sve uvjete za odvijanje međunarodnog putničkog prometa.

Površina obuhvaćena planom iznosi 116,8 hektara i zauzima područje postojećeg poljoprivredno-sportskog aerodroma Novi Sad, dio poljoprivrednog zemljišta, kao i dio državne ceste na pravcu Horgoš-Subotica-Bačka Topola-Mali Iđoš-Srbobran-Novi Sad-Sremski Karlovci-Inđija-Stara Pazova-Beograd. Poljoprivredno zemljište obuhvaćeno planom namijenjeno je za budući aerodrom, poslovne sadržaje i za izgradnju salaša.

Sadašnji aerodrom je poljoprivredno-sportskog tipa, a s travnatom pistom i postojećim tehničkim osobinama ne ispunjava uvjete za odvijanje putničkog prometa.

Na budućem aerodromu odvijat će se redoviti linijski promet niskobudžetnih zrakoplovnih kompanija, turistički čarter letovi, radnički čarter letovi i letovi zračnog taksija. Na Čeneju se planira pista dužine 1700 i širine 30 metara, na koju će moći slijetati zrakoplovi s rasponom krila od 24 do 36 metara. Najveći kapacitet takvih letjelica je oko 100 putnika.

Planiraju i gradnju salaša

Cilj je da osigura povezivanje Vojvodine s poslovnim središtima bivših jugoslavenskih republika i drugim zemljama u okruženju. Usto, planirano je zadržavanje sportskog i poljoprivrednog zrakoplovstva. Kompleks aerodroma sastojat će se iz dva dijela, i to sportskog dijela površine 3,14 hektara i novog putničkog i cargo dijela površine 3,58 hektara.

116

hektara zauzimat će novosadski aerodrom

U sjevernom dijelu prostora planira se zadržavanje sportskog dijela aerodroma, obnova postojećih i izgradnja novih objekata, platoa i prometnih površina za sportski dio aerodroma i poljoprivredno zrakoplovsto.

U prvoj fazi, dok ne bude izgrađen novi putnički i cargo dio, taj sportski dio će obavljati i ulogu putničkog aerodroma, te se omogućava i izgradnja upravne zgrada s dijelom za dolazak i odlazak putnika, servisom i garažom, te platforme za parkiranje zrakoplova, hangara za letjelice, platforme za pranje zrakoplova, objekta za smještaj sportaša i drugog.

U južnom dijelu planira se prostor za izgradnju objekata za novi kompleks putničkog i cargo aerodroma. U tom dijelu zračne luke predviđa se pristanišna zgrada, tehnički blok s kontrolnim tornjem, kontrolne točke, objekt vatrogasne službe, platforma za prihvaćanje i otpremu, manipulativne površine, cargo skladišta, rulne staze, parkirališta, kao i hotel.

Planom je predviđena i izgradnja salaša jer je područje Čeneja poznato po velikom broju salaša koji se u novije vrijeme često koriste u turističke svrhe, pri čemu je ugostiteljski sadržaj upotpunjen sportsko-rekreativnim i drugim sadržajima.

Letovi i iz Dobanovaca

Prostornim planom Srbije od 2021. do 2035. godine, koji je u travnju ove godine objavilo Ministarstvo građevinarstva, prometa i infrastrukture, previđeno je da Srbija dobije dva nova međunarodna aerodroma. Jedan je pokraj Dobanovaca u blizini Beograda, a drugi pokraj Novog Sada.

Prije svega, stručnjacima je nerazumljiva odluka o gradnji drugog beogradskog aerodroma koji bi mogao ugroziti poslovanje Nikole Tesle.

Usto, kada je riječ o Novom Sadu, gradnja aerodroma u neskladu je s namjerom da se Beograd i Novi Sad spoje brzom željezničkom vezom (koja će se nastaviti prema Budimpešti), a takva pruga već se gradi i kupljeni su vlakovi koji omogućavaju brzinu do 200 kilometara na sat, te će se od između dva grada putovati 25 minuta. Novosađani trenutačno za putničke letove koriste beogradski Aerodrom Nikola Tesla, koji će im nakon završetka pruge biti još bliži.

Također, gradnja novosadskog aerodroma predviđena je na lokaciji koja se nalazi oko 15 kilometar od glavnog grada Vojvodine, i to u neposrednoj blizini autoceste A1, koja omogućava brzu vožnju između Beograda i Novog Sada.

Komentirajte prvi

New Report

Close