Francuzi otpuštaju 300 radnika Nikole Tesle, sindikat kreće u štrajk

Autor: Poslovni dnevnik , 05. listopad 2020. u 22:00
Na Nikoli Tesli gradi se nova pista, dužine 3600 metara, koja će prihvatiti promet dok se obnavlja stara, izgrađena prije šest desetljeća

Suvišnim radnicima ugovori koji ističu krajem mjeseca neće biti produženi, a ostali zaposlenici morat će obavljati dodatne poslove, kao što je čišćenje toaleta i zgrade.

Sindikat Zajedno najavljuje štrajk na beogradskom Aerodromu Nikola Tesla jer ne postoji socijalni dijalog s poslodavcem, javlja N1. Vodstvo francuskog Vinci Airportsa, koji upravlja zračnom lukom, prije nekoliko dana obavijestilo je radnike da će zbog smanjenog obujma posla njih oko 300 s ugovorima koji ističu krajem listopada, ostati bez radnog mjesta. Ponuđen je i socijalni program za one koji žele otići dobrovoljno.

Sindikati Aerodroma Beograd u najavi štrajka tvrde da će raditi u okvirima zakonskih odredbi, ali da ne mogu prijeći preko toga da njihove kolege ostaju bez posla u ovakvoj situaciji.

Nisu vidjeli koncesijski ugovor

“To je problem zato što su ti ljudi zaposleni u operativnim djelatnostima. Oni rade na poslovima osiguranja i usluge kompleksa aerodroma, sigurnosti putnika, prtljage i usluge zrakoplova”, objašnjava Vesna Vilotić, predsjednica sindikata Zajedno.

Obrazloženje koje su dobili od voditelja je da se zračni promet odvija smanjenim kapacitetom i da je toliki broj zaposlenika neodrživ.

“Tako mora biti jer ne mogu postići uštede na drugim stvarima, ili na ulaganjima, to je ono što nam kaže vodstvo, ali je li doista tako ne znamo. Zato što mi koncesijski ugovor nikada nismo vidjeli, iako smo tražili, iako je premijerka obećavala da će on biti objavljen, ali to se nije dogodilo. Tako da se, kada se se ovdje nešto pokrene, izvlači iz rukava koncesijski ugovor o kojem nitko od nas ništa ne zna”, kaže Vilotić.

Predstavnici sindikata objašnjavaju da ne nailaze na razumijevanje vodstva već duže vrijeme. “Četrdeset naših kolegica, koje su bile na rodiljnom dopustu, odmah su, po zatvaranju dopusta, dobile otkaz, iako su bile potpuno spremne za početak rade. Ali, ova kompanija s njima, nažalost, nije htjela produžiti ugovore”, objašnjava Vilotić.

Novi dokumenti pokazuju da će zaposleni morati obavljati dodatne poslove, na primer čišćenje toaleta i zgrade.

“Koordinator održavanja higijene osigurat će potrebna sredstva u svakom toaletu, kao i za prostorije za boravak”, navedeno je u obaviještenju.

98

posto bilo je manje putnika u travnju i svibnju na 45 aerodroma kojima upravlja Vinci Airports

“Neovisne institucije su utvrdile da će se kriza, koja je posljedica koronavirusa, tek osjetiti i da će gotovo 200 tisuća ljudi ostati bez posla”, kaže za N1 profesor Zoran Stojiljković. “Vlada i provladine institucije su utvrdile da neće doći do toga, istina je negdje na sredini puta, jer su se mjere odlagale u svim sredinama osim ovih koje su povezane sa zračnim prijevozom, turističkim uslugama i to do kraja godine – a onda ćemo se suočiti s procesom u kojem će se izgubiti vrlo malo radnih mesta, gdje postoji ugovor o radu na određeno i neodređeno za nekoliko desetaka tisuća radnih mesta, ali će se sve odraziti na onima koji su radili kratkoročno i u sivoj ekonomiji. Oni će ostati bez prihoda”, ocjenjuje Stojiljković, koji je dinjenih granskih sindikata Nezavisnost.

Vinci Airports je priopćio je da je u drugom tromjesečju ove godine na beogradskom aerodromu broj putnika zbog pandemije koronavirusa smanjen za 94,6 posto, a samo u lipnju za 88,5 posto, u usporedbi s istim razdobljem prošle godine.

Broj putnika u travnju i svibnju na aerodomima kojima upravlja ta kompanija pao je za gotovo 98 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. S ukupno 2,4 milijuna putnika usluženih na 45 aerodroma, broj putnika u drugom tromjesečju 2020. godine smanjen je za 96,4 posto u usporedbi s drugim tromjesečjem 2019. godine.

Novi terminal i čekaonica

Inače, koncesionar Aerodroma Nikola Tesla, Vinci Airports, počeo je u kolovozu velike radove na pisti i pristupnim terminalima. Ukupna ulaganja u aerodrom iznosit će 736 milijuna eura, a ovoj prvoj fazi oko 100 miljuna eura.

“Krenuli smo u izgradnju prvog dijela terminala C dugačkog 350 metara s mogućnošću proširenja do 500 metara. Imat ćemo 16 novih ulaza i to ćemo završiti do 2022. Na ovim terminalima neće se miješati putnici koji izlaze iz zrakoplova s onima koji ulaze, i time ćemo povećati kapacitet i smanjiti gužvu”, rekao je Nikola Brus, izvršni tehnički direktor Beogradskog aerodroma.

Prema njegovim riječima, proširuju se i platforme za prihvat zrakoplova za 25.000 četvornih metara, što će omogućiti prijem letjelica širine krila i do 36 metara. Gradi se i nova čekaonica sa 130 mjesta, za putnike koji autobusom idu do udaljenih parkirnih pozicija zrakoplova.

Gradi se i nova pista, dužine 3600 metara, duža od stare za 100 metara. Ona će prihvatiti promet dok se obnavlja stara, izgrađena prije šest desetljeća.

Komentirajte prvi

New Report

Close