78 kilometara obilaznice gradi se već 30 godina, završetak i dalje upitan

Autor: Poslovni dnevnik , 05. ožujak 2021. u 07:28
Obilaznica će smanjiti gužve na autocesti kroz Beograd kao i onečišćenje u središtu grada/SHUTTERSTOCK

Izvođači radova, kompanije PowerChina i Azvirt, mjesecima ne plaćaju podizvođače, domaće tvrtke koje grade cestu.

Tomislav Momirović, srpski ministar građevinarstva, na sastanku s predstavnicima Puteva Srbije i izvođača radova utvrdio je novu dinamika radova na obilaznici oko Beograda.

On je poručio da se radovi moraju ubrzati kako bi u sljedeće dvije godine bila završena cijela obilaznica do Bubanj Potoka, koja je dugačka 78 kilometara, ali se gradi već 30 godina.

Dogovoreno je, rekao je ministar Tanjugu, da uskoro počne rad u tri smjene kako bi se za dva mjeseca završio sektor četiri, uključujući i dva tunela.

“Danas smo imali nastavak neugodnog razgovora od prije nekoliko dana kada smo na obilaznici utvrdili da postoje ozbiljna kašnjenja radova koje je trebalo već završiti”, rekao je Momirović.

On je nekoliko dana ranije, posjećujući gradilište, pozvao izvođače radova da predano rade svakog dana jer obilaznica ne samo da će smanjiti gužve na autocesti kroz Beograd već i onečišćenje u središtu grada.

Obećali ubrzanje radova

Radovi na dionici od Ostružnice do Ibarske magistrale, uključujući i petlju Petlovo brdo, po planu trebaju biti završeni do travnja ove godine, navodi se u priopćenju Ministarstva građevinarstva, prometa i infrastrukture.

Predstavnici izvođača radova, kompanija PowerChina i Azvirt, obećali su Momiroviću da će se radovi privesti kraju i prije dogovorenog roka.

78

kilometara dugačka je obilaznica oko Beograda

Krajem prošle godine, Goran Vesić, zamjenik gradonačelnika Beograda, rekao je da je sadašnja gradska vlast u posljednjih šest godina uložila oko 60 posto ukupnih sredstava u izgradnju obilaznice.

Radovi na obilaznici oko Beograda uključili su i važno pitanje rješavanja problema divljeg naselja Vijadukt, a u pregovore su od početka bili uključeni predstavnici institucija koje štite prava građana.

Momirović je istaknuo da je pitanje pronalaženja adekvatnog rješenja za iseljenje građana bilo na prvom mjestu i da su željeli izbjeći pogreške poput nasilnog raseljavanja, što je bila praksa prethodne vlasti.

Neuvjerljivi argumenti

“Dugogodišnji problem iseljenja 74 obitelji riješen je dobrom komunikacijom nakon dva meseca pregovora. Nismo željeli ljude seliti na silu, stavljati ih u nekakve kontejnere, željeli smo pomoći našim sugrađanima“, objasnio je Momirović.

Stanovnicima naselja Vijadukt isplaćena su obeštećenja za kuće koje će biti srušene zbog izgradnje obilaznice, tako da će tim novcem moći kupiti druge.

“Zahvaljujem vladi i zaštitnicima građana. Izašli su nam ususret, dobili smo novčanu naknadu tako da možemo sebi kupiti novi krov nad glavom. Zadovoljni smo. Bili su korektni prema nama, dobili smo ono što smo htjeli“, rekao je Duško Vasić, jedan od stanovnika naselja Vijadukt.

Inače, radovi na obilaznici traju desetljećima pa i oni koji su počeli 2008. godine po projektima iz 90-ih godina prošlog stoljeća.

“To je nešto što građani više ne mogu gledati. Oni ne očekuju od predstavnika izvršne vlasti da to toleriraju. Danas smo utvrdili dinamiku, utvrdili smo da vrlo brzo moramo krenuti pojačanim tempom, ubrzati naše dobavljače i da moramo podizvođače, posebno domaće tvrtke, plaćati u roku”, rekao je ministar Momirović. Dodao je kako je doista nedopustivo da strani partneri po pet mjeseci ne plaćaju domaće kompanije.

“To jednostavno nećemo tolerirati. Jasno smo im to rekli i očekujemo uskoro da se dinamika ubrza”, istaknuo je Momirović.

Prema njegovim riječima, predstavnici Puteva Srbije i kompanija PowerChina i Azvirt imali su na sastanku mnoštvo argumenata zašto stvari ne idu kako treba. “Ali za nas ta priča nije uvjerljiva. Ako postoje problemi, a naravno da postoji mnogo problema na projektima koji stoje više stotina milijuna eura, oni se moraju rješavati i to žurno”, poručio je Momirović.

Komentirajte prvi

New Report

Close