Servis Moj-eRačun odriče se prihoda od povećanja broja poslanih eRačuna svojih korisnika

Autor: PD VL native tim , 01. travanj 2020. u 08:00
Marko Emer, direktor servisa Moj-eRačun / Foto: Tomislav Miletic/PIXSELL

U protekla dva tjedna trajanja izvanrednih okolnosti i posebnih mjera sprječavanja širenja zaraze koronavirusom, Vlada je u dva navrata izdala paket mjera s ciljem zaštite hrvatskog gospodarstva kako bi čim veći broj poslovnih subjekata nastavio raditi tijekom, a posebice nakon ove nezapamćene zdravstvene krize.

Svoj je obol svemu dao ICT sektor, ulažući nadljudske napore da kućni uredi, transakcijsko poslovanje i digitalna razmjena dokumenata funkcioniraju nesmetano. Servis Moj-eRačun i u tom je procesu preuzeo ulogu inicijatora za potpunu digitalizaciju kako bi se u najvećoj mogućoj mjeri spriječio socijalni kontakt i to kroz plasiranje besplatnih eRačuna za sve one tvrtke koje još nisu prešle na bespapirno poslovanje i kroz izradu baza za korisnike kako bi i onim kupcima, kojima su dosad slali papirnate inačice, njihovi korisnici mogli slati eRačune. Sada su ušli u treću fazu osiguravanja likvidnosti korisnika kroz novi paket mjera.

– Dio naših korisnika nastavio je raditi u izmijenjenim okolnostima pa smo učinili sve kako bi njihov posao i dalje funkcionirao bez obzira na dislociranost. Kako su se mnogim tvrtkama povećali korisnički paketi, jer smo dijelu njihovih kupaca koji su do tada zaprimali isključivo papirnate račune pomogli u uspostavljanju hodograma za zaprimanje i slanje eRačuna, omogućili smo našim korisnicima da ostanu unutar cjenovnog paketa iz ožujka. Odluka stupa na snagu od 01. travnja i trajat će do kraja svibnja, odnosno dok traje izvanredno stanje – istaknuo je Josip Kovačec, član Uprave servisa Moj-eRačun.

O čemu je točno riječ, dodatno je pojasnio Marko Emer, direktor servisa.

– Uzmimo za primjer jednu tvrtku koja je u ožujku slala oko tisuću računa mjesečno. Zbog uputa za sprječavanje socijalnih kontakata, potaknuli su još tisuću svojih kupaca da u sklopu naše prethodne mjere zaprimaju eRačune i sada ih tvrtka šalje dvije tisuće. Mi im za promet od 01. travnja nećemo naplatiti to povećanje u volumenu računa, nego će im trošak biti na razini računa za ožujak – rekao je Emer pojasnivši kako je ovo trenutak kada svaki član društva mora preuzeti dio odgovornosti pa tako i tvrtke koje, zbog specifičnosti svoga posla, trenutno pružaju najznačajnije usluge za nesmetani rad od kuće.

Pokretač akcije besplatnog slanja eRačuna

Podsjetimo, servis Moj-eRačun još je i prije naputka Ravnateljstva civilne zaštite da se umjesto papirnatih računa šalju elektronički računi, pokrenuo akciju besplatnog slanja eRačuna za tvrtke koje još nisu prešle na bespapirno poslovanje i to do kraja izvanrednog stanja. Većina je na to iznimno pozitivno reagirala, no postojali su oni koji su takav potez osudili, ponajviše zbog nepoznavanja procesa koji omogućavaju svakom građaninu, koji je na to prisiljen, da radi od kuće.

– Iza svakog platnog naloga koji smo proveli tijekom kupovine ili plaćanja računa, iza svakog megabajta interneta koju smo potrošili, svakog poziva koji smo uputili stoji tehnologija, a iza te tehnologije ljudi koji njome upravljaju. Naša služba preuzela je iznimno odgovoran posao na sebe omogućivši novim korisnicima da u roku nekoliko sati u potpunosti postave dislocirano poslovanje, kontaktirala više desetaka tisuća primatelja da preuzmu eRačun, kreirala na tisuće novih baza za korisnike i osigurala pristup eArhivu i upravljanje njime jednako funkcionalno na Murteru, Braču, kao i u centru potresom uništenog Zagreba. To je prednost digitalnog poslovanja jer nam omogućuje da jednako kvalitetno radimo gdje god se nalazili– ističe direktor servisa Moj-eRačun.

Koliko će poslovna odluka da se odreknu dobrog dijela prihoda tijekom zdravstvene krize utjecati na njihovo poslovanje, predstoji tek vidjeti, no u servisu Moj-eRačun ističu kako nije vrijeme za razmišljati o prihodima, nego kako osigurati da čim veći broji poslovnih subjekata ostane barem na pozitivnoj nuli.

– Likvidnost jedne tvrtke u potpuno devastiranom gospodarstvu ne znači puno, stoga je naš cilj osigurati likvidnost naših korisnika kako bi i sam put oporavka nakon krize bio što kraći. Zamislite scenarij gdje ste poslali papirnati račun na adresu neke tvrtke za posao koji ste odradili u ovom mjesecu, no tamo nema nikoga mjesec ili dva dok traje izvanredno stanje. Jedini način da sigurno znate kada je račun preuzet i kada je počela teći valuta plaćanja je da pošaljete eRačun – pojasnio je Josip Kovačec.

Sadržaj omogućio Moj-eRačun

New Report

Close