Želite privući developera? Evo što oni smatraju najvažnijim prije i nakon razgovora za posao

Autor: PD VL native tim , 27. siječanj 2022. u 09:17

Najnovije Leapbitovo istraživanje pokazalo koliko su developeri zadovoljni HR praksama zapošljavanja i onboardinga u IT tvrtkama.

Pitanje “Što developeri žele?” okosnica je anketnog istraživanja koje je između 23. studenog i 5. prosinca 2021. provela zagrebačka developerska tvrtka Leapbit, ne bi li javnosti približila stvarne probleme, prioritete i očekivanja developera kojih je u Hrvatskoj oko 20.000. Prikupili su kroz kampanju #developersketragedije 675 relevantnih odgovora iz developerske zajednice. U prvom dijelu istraživanja predstavili su rezultate o plaćama, kriterijima za odabir tvrtke, otkazima i preferiranoj radnoj kulturi.

U drugom dijelu Leapbit je sumirao rezultate vezane uz zadovoljstvo developera HR praksama zapošljavanja i onboardinga u IT tvrtkama.

Posao nalaze najčešće preko preporuke i zadovoljni su selekcijskim procesom

U potrazi za novim poslom više od 40 posto ispitanika saznalo je za trenutačno radno mjesto preko preporuke, odnosno preko poznanika ili kolega. Njih 17 posto na oglas je naišlo na portalu za zapošljavanje, dok je 11 posto ispitanika zapelo za oko “headhunterima”, a najčešće je riječ o senior i mid developerima za kojima uglavnom tragaju agencije.

Zanimljiva crtica je da junior developeri oglase za radna mjesta češće pronalaze na društvenim mrežama. Pritom očekivano prednjači LinkedIn gdje je posao pronašlo više od 51 posto ispitanika i potom Facebook 47 posto. Developeri prate i portale za zapošljavanje, a gotovo 70 posto njih za posao je saznalo putem portala MojPosao. Detalje o tvrtki tražili su u 63 posto slučajeva putem web stranice poslodavca, a njih 30-34 posto pratilo je kako izgledaju njihove društvene mreže, posebno kada su posao tražili u agencijama. Većinom je ovdje bila riječ o mlađim generacijama od 18 do 24 godine i od 25 do 30 godina, odnosno o junior developerima. S druge strane, gotovo 50 posto ispitanika, uglavnom dobne skupine od 35 do 44 godine, radije bira informaciju “iz prve ruke”, odnosno od kolega i poznanika.

Developeri kažu da su uglavnom zadovoljni selekcijskim procesom u tvrtkama – 31 posto ispitanika je iznimno zadovoljno, a ukupna prosječna ocjena zadovoljstva iznosi 7,66/10. Zadovoljni su i trajanjem selekcijskog procesa koje 76 posto ispitanika, kumulativno, smatra optimalnim. Proces predugim smatraju developeri iz nedeveloperskih tvrtki, uglavnom juniori, dok je u tvrtkama koje razvijaju vlastiti proizvod on prema ispitanicima prekratak.

Prilikom selekcijskog procesa i intervjua više od 60 posto developera smatra važnim mogućnost da razgovaraju s potencijalnim voditeljem tima, pogotovo senior developerima i u tvrtkama koje razvijaju vlastiti proizvod. Većina smatra da prilikom selekcijskog procesa dobiju sve potrebne informacije – više od 55 posto, no značajna je razlika između muških i ženskih ispitanika. Naime, žene uglavnom nisu zadovoljne količinom dobivenih informacija.

(Ne)dobivanje feedbacka nakon selekcijskog procesa

 Ispitanici se pritom djelomično slažu ili ne slažu da je test najvažniji dio selekcijskog procesa. Premda gotovo 50 posto developera kaže da su po završetku selekcijskog procesa od poslodavca dobili povratnu informaciju, i dalje su odgovori različito raspoređeni pa se da zaključiti da u nemalom broju slučajeva ne dobiju uopće ili ne dobiju dovoljno jasan feedback, što je najočitije prema 16 posto ispitanika iz nedeveloperskih kompanija koji se uopće ne slažu s dobivanjem feedbacka od poslodavca. Usto, polovica sudionika istraživanja smatra da bi poslodavac na razgovoru za posao trebao navesti plaću za radno mjesto za koje se kandidat prijavio.

Istraživanje donosi i zadovoljstvo onboardingom na trenutačnom radnom mjestu – ukupna prosječna ocjena zadovoljstva je 6,81/10 što znači da je više od 60 posto ispitanika ocijenilo onboarding za trenutno radno mjesto ocjenama 7-10. Više od 55 posto njih prošlo je proces onboardinga za trenutačno radno mjesto, i to znatno više u agencijama, kako se izjasnilo 68 posto ispitanika. Što se onboardinga tiče, 43 posto ispitanika smatra da je kvalitetnije kada se održava uživo, no da ga je moguće održati i online. Više od polovice njih imalo je onboarding online, najčešće u agencijama. Kada bi u tvrtki na početku rada dobili plan onboardinga, on je u većini slučajeva na kraju i izvršen.

U narednim će tjednima Leapbit objaviti preostala dva izvještaja u kojima će podijeliti rezultate o jednoj od aktualnih tema – anatomija freelance developera i može li ih se privući u hrvatske tvrtke, te jesu li i koji benefiti i perkovi developerima važni.

New Report

Close