‘U Adria regiji gamera je više od svjetskog prosjeka, cilj nam je imati i točne podatke’

Autor: Mladen Miletić , 24. listopad 2022. u 22:00
Foto: Marin Tironi/PIXSELL

Gregor Firbas, izvršni direktor prve agencije koja će se holistički baviti gamingom:

Futura DDB postala je prva agencija u Adria regiji koja se holistički bavi gamingom, jednom od globalno najbrže rastućih industrija koja spaja računalne vještine i svijet sporta. I Hrvatska se može pohvaliti s nekoliko već prekaljenih gejmera koji su nastupajući na međunarodnim turnirima uspjeli steći status profesionalaca ili poluprofesionalaca atraktivnih za njemačke i nizozemske momčadi. Zarade svjetski najuspješnijih igrača već se odavno mjere u stotinama tisuća dolara. S dodatkom FTW (For the Win) Futura će klijentima ponuditi dodatni portfelj usluga u području gaminga i e-sporta, a njena će rješenja obuhvatiti sve što tvrtkama treba na tom području, od poslovnog savjetovanja i strategije ulaska u kategoriju do oglašavanja, sadržaja i događanja.

Premašili filmsku industriju

Gregor Firbas, izvršni direktor Future DDB, objasnio nam je što ih je najviše potaknulo na širenje tržišta gaminga i u našoj regiji…

“Gaming je postao važan marketinški kanal putem kojeg dopiremo do 30 posto populacije. Najnovije istraživanje Deloitte 2022 Digital Media Trends pokazalo je da je prodor gaminga među ciljanom skupinom milenijalaca i generacije Z u Europi veći od 95%, a oni provode 40 sati mjesečno igrajući igre, što je više od prosječnog radnog dana. Sve to, naravno, odvlači pozornost od drugih kanala i načina zabave ispred ekrana. Žele li brendovi ostati relevantni toj ciljanoj skupini, morat će uključiti gaming u svoje marketinške aktivnosti. Sve su to razlozi tolikog porasta gaming industrije, koja je prema nekim procjenama već premašila promet cijele filmske i glazbene industrije zajedno. Odluci da se bavim gamingom i e-sportom pridonijela je i činjenica da među Futuristima ima dosta strastvenih gamera, među kojima sam i sam. Tu specifičnu industriju i ciljanu skupinu jako dobro razumijemo jer je živimo svaki dan. Ujedno smo marketinški stručnjaci s dubinskim znanjem i više od 30 godina iskustva u radu s najvećim brendovima u regiji. Sve to, zajedno s podrškom i međunarodnim znanjem i iskustvom mreže FTW, predstavlja dobitnu kombinaciju odnosno, kako bismo rekli u gamerskom žargonu po kojem je mreža i dobila ime, “Za pobjedu”!”, kaže Firbas koji daje zanimljiv odgovor i na pitanje imaju li procjenu koliko je gamera u Adria regiji?

“Prema našim procjenama, nešto više od svjetskog prosjeka. Istina je, međutim, da se točni podaci ne mogu pronaći. Stoga je prikupljanje i analiza podataka iz regije jedna od prioritetnih točaka našeg plana jer razumijemo da je to ključno u osnaživanju marketinških timova za dobivanje budžeta za ovaj segment. Kao zanimljivost možemo dodati da, prema nekim procjenama, u svijetu već ima onoliko gamera koliko i zaljubljenika u nogomet, koji je najpopularniji sport.”

Najveći globalni e-sportski događaji i gaming eventi općenito privlače višemilijunske auditorije, od Rio de Janeira do Tokija. Postoji li i u Hrvatskoj u skoroj budućnosti mogućnost ugošćavanja velikih e-sportskih događaja ili općenito gaming događaja u Hrvatskoj na regionalnoj ili široj globalnoj razini?

“Mi u tome vidimo priliku i potrebu. Imamo dosta talentiranih e-sportaša u regiji. Nažalost, cijela je regija na globalnoj razini premala da bi bila od šireg interesa za velike izdavače i e-sportske lige. Zato je većina najboljih e-sport igrača aktivna u inozemstvu. Savezi i klubovi e-sportova odigrat će ključnu ulogu u proboju i prepoznavanju e-sportova. Želja nam je podržati ih u tome i pružiti im svu potrebnu pomoć.”

Koncert za 12 milijuna

Ekosustav gaminga, uz same igrice i natjecanje, povlači za sobom i čitavu subkulturu, od stvaranja osobne glazbe, mode, jezika, slenga… Možete li navesti neke primjere u tom smislu?

30 posto

populacije marketinški je moguće doseći preko gaminga

“Na području glazbe najviše se ističe koncert Travisa Scotta u igrici Fortnite koji je posjetilo čak 12 milijuna ljudi. I zato je ovo svakako prekretnica, povijesni trenutak za marketing. Na području mode istaknuo bih suradnju gaming kluba 100 Thieves s brendom Gucci i G2 eSports s brendom Ralph Lauren. Gaming je vrlo brzo prešao s individualnog na multiplayer način igre, gdje su se u početku različiti igrači međusobno povezivali i igrali zajedno putem lokalne mreže, a sada to čine putem interneta. Razvili su izraze koji su komunikaciju učinili brzom i jednostavnom. Jednu smo si prisvojili i mi – FTW – što znači “for the win” odnosno, za pobjedu. Ove fraze su se iz igara preselile u svakodnevnu komunikaciju i dio su vokabulara i onih koji ne igraju igrice.

U kojem segmentu Futura kao agencija vidi najveći prostor za promociju gaminga u Hrvatskoj? Što sama industrija dobiva suradnjom?

“Naša je misija da igre i e-sportovi u regiji steknu relevantnost i priznanje koje imaju na drugim istočnim i zapadnim tržištima. Tu vidimo prilike za sukreiranje i razvoj ove industrije kako za brendove koji su direktno vezani uz gaming, tako i za one koji nisu direktno vezani uz njega, ali se vežu uz dio ciljne skupine. Aktivno ćemo raditi na edukaciji tržišta, razumijevanju specifičnosti ciljne skupine i kanala u regiji te destigmatizaciji koja se još osjeća u pojedinim točkama. Mi smo partneri sa strašću prema igricama i bogatim iskustvom u marketingu. S više od 90 ljudi i dodatnom međunarodnom podrškom, možemo pružiti sve što tvrtkama treba u tom području, od poslovnog savjetovanja i strategije ulaska u kategoriju do oglašavanja, sadržaja i događanja”, kaže Firbas.

Komentirajte prvi

New Report

Close