Navede li vas posao u Berlin, Milano, Pariz, Monako, Torino, Rotweil, Lyon, Varšavu, Hamburg ili se ondje zateknete kao turist, vrlo je vjerojatno da ćete se u tamošnjim poslovnim neboderima ili tornjevima i vidikovcima upoznati i s djelima hrvatskih ruku. I ono će vas odvesti, bolje rečeno dići na sam vrh, sigurno, ugodno i – ekspresno, najbrže.
Jer, u znamenitom TV tornju u njemačkom glavnom gradu, sjedištu regionalne uprave u najbogatijemu talijanskom gradu, poslovnim tornjevima u francuskoj metropoli, uredskim i zgradama industrija i kulturnih institucija po Njemačkoj, Poljskoj, Turskoj… ugrađeni su liftovi koje su montirali radnici slavonske tvrtke Simplex. Milijuni korisnika pomislili bi da su to obična dizala koja voze od točke A u prizemlju do točke B na vrhu, no riječ je o unikatima, dizalima koja su praktički vrhunac inženjerskog i montažerskog znanja i umijeća sparenog s inovativnim tehnološkim rješenjima. Siniša Stanić predsjednik je Uprave, odnosno generalni menadžer tvrtke iz Gornje Vrbe kod Slavonskog Broda, koju je osnovao s bratom Ivanom i sestrom Marinom prije 10 godina u Njemačkoj, sjedištem u Hrvatskoj, podružnicaima u Francuskoj i BiH i operacijama u cijelom svijetu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Obučenost, kvaliteta rada i dobra organiziranost, te sposobnost prilagođavanja najkompleksnijim uvjetima gradnje – sve je to, gospodo, stvaranje dodane vrijednosti. Već i sama organizacija i menadžerski know-how ima itekakvu vrijednost. Ne bih to omalovažavao, a realnu cijenu te vrijednosti daje već samo tržište. Pa i spomenuti Schindler nije neka inovativna kompanija, uložili su velike, ogromne novce u industrijalizaciju proizvodnje dizala, pri čemu su potpuno fokusirani na kopiranje drugih, inovativnost im je krajnje ispodprosječna, kao i većini njemačkih kompanija, a opet im ne ide loše.
No problem je u drugome: kad im je krenulo, vlasnik se trebao početi prebacivati u Bugarsku ili Rumunjsku, sa sobom povesti i dobro platiti ključni kadar, i iskoristiti niže poreze i niži trošak radne snage – pa stvarno napraviti europski biznis.
@Bobo, pet mio. € prihoda u jednoj godini na 130 zaposlenih. Znači, po uposlenom cca. 280.000,00 kn prihoda. To je negdje oko 38.500,00 €. Toliko bi ih najmanje koštao godišnje jedan obični njemački monter, koji ima satnicu od 12,00 € ( 12 € x 168 sati = 2.016,00 € plus udio poslodavca u troškovima za (zdrastveno, mirovinsko, osig. za njegu, za nezaposlene, sve skupa cca. 650,00 € mjesečno), 2.016 €+650,00 € = 2.666.00 € x 12 mjeseci = 32.000,00 €, godišnje. To je bez terenskih dodataka i bilo čega drugog. A vjerojatno im poslodavac mora i troškove stanovanja preuzeti. Ako tome pridodamo, da radnik ima najmanje četiri tjedna odmora (gdje ne privređuje ništa) a može biti i neki tjedan bolestan… Ergo, te poslove mogu raditi samo radnici iz Nove Europe, koji doma imaju još manja ili nikakva primanja. Šteta je što naši novinari nisu u stanju seriozno obraditi/odraditi jednu temu.
Bilo bi “unikatno” kad bi ugrađivali liftove koje pokreće elektromagnetizam.
Poput vlaka koji sad koriste Kinezi, a vozi brzinom od 450 km/h.
No, sajle koje koriste ovi liftovi baš i nisu pogodne za “maglev” liftove.
Spominani elektromotori isto nisu nešto nepoznato i jedinstveno.
A kako se može napraviti proizvod “made in Croatia”, kad u Hrvatskoj nema tvornice koja proizvodi sajle.
Tvornica elektromotora iz Subotice ima zanimljivu i ne baš unikatnu povijest.
Uništena na hrvatski način.
Tako da proizvod “made in Croatia” mora imati oznaku “assembled in Croatia”, jer nije izrađen, nego sastavljen, skopljen.
No, liftovi montirani izvan Hrvatske nikako ne smiju imati oznaku made in Croatia, jer čak nisu niti proizvedeni dijelovi liftova napravljeni u hrvatskim tvornicama.
ugrađuje unikatna i superbrza dizala
???
Unikat (latinski -jedini) = prvi ili jedini izrađeni primjerak čega; original;
Unikatni = jedinstven u svojoj vrsti, izuzetan, nedostignut, nedosežan, besprinjeran, bez premca.
A zatim autor navodi mjesta gdje ugrađuju “jedine” primjerke liftova tvornica koje postoje od 1856.g.
Da, autor je stvarno “jedinstven” (pogledajte rječnik stranih riječi i objašnjenje na stranom jeziku za jedinstvenost)
Uključite se u raspravu