Značajnijeg uspjeha na poduzetničkom planu nema bez izlaska na globalno tržište. Kada se u javnosti čuju priče o uspjehu, većinom se radi o tome da je neka kompanija našla svoje mjesto na globalnom tržištu. Naime, hrvatsko tržište od četiri milijuna stanovnika premalo je za realiziranje punog potencijala neke poduzetničke ideje. Stoga je za dio kompanija rješenje jedino – izvoz.
Biti izvoznik danas je jednostavnije nego ikada jer je Hrvatska članica Europske unije – najvećeg jedinstvenog trgovinskog bloka u svijetu s tržištem od 450 milijuna ljudi – što znači da ne postoje trgovinske prepreke. Primjerice, nema carinskih procedura prilikom izvoza robe u ostale europske države, nema višesatnih čekanja na granici, jednostavniji je prijevoz, olakšana je komunikacija, jednom riječju – sve ide brže. Koliki je značaj domaćih izvoznika za gospodarstvo dovoljno govore podaci da hrvatski izvoznici zapošljavaju preko polovice zaposlenih u svim poduzećima, ostvaruju oko 65 posto ukupnih prihoda od prodaje te su zaslužni za čak 80 posto novca koji se u Hrvatskoj uloži u istraživanje i razvoj. Unatoč tome, i dalje se samo 15 posto hrvatskih poduzeća odlučuje na izvoz. Jedan od uzroka možda se krije i u strahu.