Poštenim radom može se uspjeti, takvi poduzetnici su za naslovnice

Autor: Darko Bičak , 27. rujan 2015. u 22:00
Berislav Horvat, country managing partner Ernst & Young Hrvatska/Žarko Bašić/PIXSELL

Country managing partner Ernst & Young Hrvatska, najavljuje ovogodišnji izbor za poduzetnika godine koji organizira ta konzultantska kuća te pojašnjava zašto je važan.

Ove godine se drugi put u Hrvatskoj, i 29 put općenito, održava izbor za poduzetnika godine u organizaciji konzultantske kuće EY (Ernst & Young). O kakvom se zapravo natjecanju radi, kakvi su kriteriji i što se tim projektom način želi postići, pojasnio nam je Berislav Horvat, country managing partner u EY Hrvatska.

O kakvom se tu natjecanju radi i kako ste u EY-u uopće došli na tu ideju?
EY kao tvrtka koja svoju svrhu vidi u izgradnji boljeg poslovnog okruženja globalno provodi niz projekata društveno odgovornog poslovanja, a na odluku da u Hrvatskoj pokrenemo upravo projekt EY Poduzetnik godine utjecalo je mišljenje kako je poticanje poduzetništva izrazito važno kako bi se donijele promjene u društvu i samom gospodarstvu zemlje. Poduzetnici se u našoj zemlji često percipiraju kao neki 'muljatori' koji su do svoje tvrtke i imetka došli na sumnjiv način. Naravno da u većini slučajeva to nije slučaj i mi na ovaj način želimo doprinijeti njihovu većem ugledu, ali i njihovoj daljnjoj uspješnosti. Važno je da se pokaže da se poštenim radom i upornošću u Hrvatskoj može uspjeti i da ima ljudi koji uspijevaju, te da se potakne druge da se oprobaju u poduzetničkim vodama. Želimo poduzetnike na naslovnicama. Uz dobru ideju, puno truda i upornosti mi također trebamo pozitivan sentiment kako bi se ljudi odlučili okušati u tomu, a time bi se i gospodarstvo pokrenulo. 

Koji su uopće kriteriji da bi se netko prijavio na natječaj i kakvi kandidati imaju najviše šanse? 
Pravo prijave imaju svi poduzetnici zaslužni za poslovni uspjeh tvrtke, s najmanje dvije godine na upravljačkoj poziciji. Jednako tako, moraju imati značajan vlasnički udio u tvrtki ili, radi li se o dioničkom društvu, kandidat mora biti suvlasnik i imati status kojim je u mogućnosti utjecati na strategiju i donošenje odluka. Tvrtka ne može biti podružnica ili predstavništvo strane tvrtke, te mora aktivno poslovati barem tri godine i imati minimalno 20 zaposlenih. Za razliku od nekih sličnih natjecanja, moram naglasiti da ovdje prijave za kandidate ne iziskuju nikakve troškove. Iako je prošlogodišnja praksa u Hrvatskoj pokazala da se prijavljuju uglavnom manji i srednji poduzetnici, u svijetu na natjecanju sudjeluju i oni čije tvrtke ostvaruju milijarde prihoda tako da je prosjek prihoda kandidata na globalnom izboru bio gotovo pet milijardi kuna.

Što se kod kandidata najviše vrednuje?
Važno je da se radi o poduzetnicima koji su vlastitim radom i vlastitim idejama stvorili ili razvili uspješnu tvrtku. Možda je najbolji primjer kakvi ljudi se ovdje nagrađuju i prošlogodišnji globalni i francuski pobjednik, Mohed Altrad. Titulu je osvojio u konkurenciji 65 poduzetnika iz 53 zemlje. Altrad, beduin rođen u Siriji, odrastao je u teškim uvjetima, a bez susprezanja napominje kako često nije znao hoće li imati što za jesti idućeg dana. Sa 17 godina, unatoč protivljenju bake koja ga je odgajala, odlazi u Francusku gdje se školuje te doktorira računarstvo. Altrad Grupa, kojoj je danas na čelu, u 2014. godini zabilježila je promet od gotovo milijardu dolara. Zapošljava 7300 ljudi u 110 podružnica diljem svijeta. Mohed Altrad svjetski je lider u proizvodnji miješalica za beton te europski lider u proizvodnji skela i građevinskih kolica.

Tko je bio prošlogodišnji hrvatski pobjednik i kako je prošao na globalnom natjecanju?
Alan Sumina i Zoran Vučinić, dvojac iz tvrtke Nanobit koja se bavi razvojem mobilnih igara, ponijeli su titulu EY poduzetnik godine. Nanobit je gotovo 100 posto izvozna tvrtka koja kontinuirano raste već pet godina. Moram napomenuti da je odluka žirija bila jednoglasna i oni su predstavljali Hrvatsku na svjetskom natjecanju u Monte Carlu koje je održano u lipnju. Kriterije je zadovoljilo 28 poduzetnika, a u finale ih je ušlo šest. Uz pobjednike, finalisti su bili Mate Rimac iz tvrtke Rimac automobili, Alojzije Šestan iz Šestan-Buscha, Goran Šutalo iz Color emajla, Ante Mandić iz IN2 i Nikola Dujmović iz tvrtke Span. Na globalnom natjecanju u Monte Carlu se bira samo pobjednik tako da ostali poduzetnici nisu rangirani po nekom redoslijedu, ali naš dvojac se jako dobro predstavio i iznenadio brojne sudionike svojom hrabrom odlukom o investiranju dobiti od prve aplikacije u razvoj Nanobita.

Kako teče sama selekcija kandidata, radi li to sam EY?
EY je organizator i promotor koji prikuplja prijave, održava inicijalne intervjue i prikuplja informacije. Nakon toga će izbor hrvatskog EY Poduzetnika godine i ovog puta provesti nezavisan i stručan žiri kojemu se na čelu nalazi predsjednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi. Uz Nenada Bakića i Sašu Cvetojevića, poznate hrvatske poduzetnike i investitore, te direktoricu Europske banke za obnovu i razvoj Vedranu Jelušić Kašić, i dekana Ekonomskog fakulteta u Zagrebu profesora Lajoša Žagera, koji su u radu žirija sudjelovali i prošle godine, ovogodišnji je proširen za dva nova člana. Alan Sumina i Zoran Vučinić iz tvrtke Nanobit, kao prvi pobjednici i nositelji titule hrvatskog EY poduzetnika godine, ove će godine biti novi članovi žirija te će odlučivati o svojim nasljednicima. Dok žiri održava intervjue i vijeća ja čak nisam s njima niti u istoj sobi tako da su potpuno neovisni u izboru pobjednika i eventualnih potkategorija. Jako sam im zahvalan što su od prvog dana ovaj projekt prihvatili kao svoj i uložili puno vremena i pažnje. 

Vrhunski renome

Što konkretno dobiva nacionalni ili, u konačnici, globalni pobjednik vašeg natjecanja?

Sudjelovanjem u programu EY Poduzetnik godine dobit će, prije svega, priznanje za uspjeh te priliku za širenje svoje poslovne mreže i upoznavanje svjetskih lidera u poduzetništvu. Konkretno, prošlogodišnji pobjednici su mi rekli da nakon ovog natjecanja imaju puno bolja iskustva s poslovnim partnerima, a posebice s regrutiranjem novih kadrova koji ih sada doživljavaju kao puno poželjniju tvrtku. Također, Zoran Vučinić je, primjerice, imao priliku dati intervju na CNN-u uživo iz Monte Carla te su održali brojne domaće intervjue i priloge tako da je i PR važan dio priče.

Komentirajte prvi

New Report

Close