Od pogona u kući do moderne proizvodnje etablirane kozmetike

Autor: Darko Bičak , 08. svibanj 2020. u 14:00
Vlasnica Ivana Zagorec Kolednjak i suprug Stjepan, direktor prodaje Biovitalisa/Marko Jurinec/PIXSELL

Varaždinsku farmaceutsku tvrtku Biovitalis EBRD ističe kao izvrstan primjer (ženskoga) poduzetništva.

Obiteljska farmaceutska tvrtka Biovitalis iz Varaždina je uspjela izgraditi svoju poziciju i prepoznatljivost na hrvatskom i okolnim tržištima kao kvalitetan hrvatski proizvođač kozmetike i dodataka prehrani koji poštuje sva pravila struke. Promatrajući isključivo financijske pokazatelje, kažu u Varaždinu, tvrtka Biovitalis se prema stvorenom EBIT-u nalazi među top 10 tvrtki koje su u Hrvatskoj registrirane u djelatnosti Proizvodnja parfema i toaletno-kozmetičkih preparata.

Tvrtka je osnovana 1996. i predstavlja uspješan primjer obiteljskog i ženskog poduzetništva. Direktorica i vlasnica tvrtke, magistra farmacije Ivana Zagorec Kolednjak, 2012. vlasnički je i upravljački preuzela tvrtku od majke koja se umirovila.

“Biovitalis se razvijao postupno i prošao je sve faze razvoja: od proizvodnje u obiteljskoj kući s jednim zaposlenim do etabliranog proizvođača s 15 zaposlenih, gdje se proizvodnja odvija u suvremenom pogonu”, ističe Zagorec Kolednjak. Kad se govori o ulaganjima, tvrtka posjeduje značajno znanje i bogato iskustvo u dijelu pripreme i provedbe projekata koji su ili subvencionirani ili sadrže bespovratnu komponentu. Pojašnjava da je Biovitalis uspješno koristio programe Ministarstva gospodarstva, Ministarstva poduzetništva i obrta, ali i programe EBRD-a koji je upravo Biovitalis odabrao kao primjer dobre prakse.

Novi pogon i rast broja zaposlenih

Posljednji uspješan projekt je rekonstrukcija i dogradnja proizvodno-poslovne zgrade poduzeća Biovitalis s ciljem jačanja konkurentnosti poduzeća na domaćem i stranom tržištu koji je sufinanciran iz EU fonda za regionalni razvoj.

“Provedbom projekta tvrtka je osigurala značajno veće proizvodne kapacitete koji će podržati strateške planove o širenju vlastitog asortimana koji se u Hrvatskoj prodaje isključivo u ljekarnama pod našim brendom, ali i podržati mogućnost širenja na nova strana tržišta”, ističe direktorica varaždinske tvrtke, kojoj je u menadžerskim izazovima velika potpora suprug Stjepan, inače direktor prodaje Biovitalisa, te njihova djeca Dora, Vida, Lada i Adam. Naglašava da je uspješna provedba rezultirala izgrađenim modernim proizvodnim pogonom i novim skladištem kapaciteta 200 paletnih mjesta, nabavljena je suvremena proizvodna oprema, te provedena edukacija zaposlenika.

U Varaždinu posebno ističu da je kao posljedica provedene investicije tvrtka povećala broj zaposlenih. Investicija je financirana sredstvima iz strukturnih fondova, vlastitim učešćem, ali i dugoročnim kreditom Addiko banke.

Glavna djelatnost Biovitalisa je proizvodnja kozmetičkih i farmaceutskih proizvoda te dodataka prehrani. Proizvodi i prodaje pod brendom Biovitalis, ali se bavi i uslužnom proizvodnjom za poznatog kupca. Portfelj vlastitih brendiranih proizvoda trenutačno broji 38 artikala i kontinuirano se širi.

“Samo tijekom ove godine tržištu ćemo ponuditi sedam novih proizvoda pod vlastitim brendom. Osim na domaćem tržištu, naši proizvodi se prodaju i na tržištima Bosne i Hercegovine, Makedonije i Crne Gore. Od ukupne prodaje Biovitalis asortimana na izvoz otpada 15% i pozitivno je da udio izvoza raste iz godine u godinu”, kaže Ivana Zagorec Kolednjak.

Ljekarne, specijalizirane trgovine i web

Iako bi im to možda povećalo prodaju, u Biovitalisu se nisu odlučili za plasman proizvoda preko drogerija i trgovačkih lanaca već su se koncentrirali na ljekarne, specijalizirane trgovine i one zdravom hranom. U zadnje vrijeme bilježe značajan rast prodaje preko korporativne web stranice.

“Kontinuiramo pratimo trendove i implementiramo ih u naše prodajne procese, jer morate biti tamo gdje su vaši kupci. To su primarno žene, koje kupuju proizvode za sebe ili svoju obitelj i to najčešće u ljekarni ili online putem pametnih telefona. Za izradu nove mrežne stranice i web trgovine smo također koristili potporu iz strukturnih fondova. Stoga nam i ubuduće fokus ostaje na kvaliteti i djelotvornosti proizvoda i daljnjoj izgradnji pozitivne percepcije brenda Biovitalis”, ističe varaždinska poduzetnica.

Što se tiče konkurencije, kažu da je ona u ljekarničkom lancu iznimno jaka i da se bore s velikim etabliranim brendovima u vlasništvu multinacionalnih i hrvatskih kompanija. No, napominju, kvalitetan i djelotvoran proizvod uspijeva pronaći put do kupca i tu im najviše pomažu zadovoljni potrošači koji ih preporučuju drugima i tako prenose dobar glas o brendu.

Iako mnoge tvrtke imaju problema s osiguranjem dovoljno stručne radne snage, u Biovitalistu ističu da oni slove kao dobar i kvalitetan poslodavac te da se vjerojatno zato nisu dosad susretali s ovim problemom.

Komentirajte prvi

New Report

Close