FOTO: Biznis razvila u doba lockdowna, danas je njena roba tražena

Autor: Marta Duić , 31. siječanj 2023. u 10:08
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL

Vodeći se zero waste principom spojila je ljubav prema vinu i kreativnost u brendu nakita i predmeta nastalih od korištenih vinskih čepova.

“Pijem i recikliram” moto je domaćeg brenda Cork Croatia iza kojeg stoji mlada moslavačka kreativka Ivana Pranjić. Vodeći se zero waste principom spojila je ljubav prema vinu i kreativnost u brendu nakita i predmeta nastalih od korištenih vinskih čepova.

“Tijekom prvog lockdowna, kao i mnogi, vino u kojem i inače uživam, pila sam kod kuće, a plutene čepove sam pritom skupljala u zdjelu. Kada mi je prijatelj vinar Antun Glavica poslao karton vina i kada sam u zdjelu ubacila još jedan čep, to je bila svojevrsna kap koja je prelila čašu – čepovi su se rasipali i shvatila sam kako je sada trenutak da od njih napravim nešto o čemu sam već dugo maštala”, prisjetila se Pranjić početka Ivana o svojim počecima te ističe kako je njen prvi rad bio ploča od pluta za prijateljicu.

Od sirovog pluta počela je za početak raditi naušnice i privjeske, a ideje su se samo gomilale tako da je danas asortiman šaren – od podložaka za čaše, stalaka za vinske čaše pa do igri poput domina i križić-kružića.

Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL

“Htjela sam to pluto zaštiti i da proizvod dobije trajnost pa sam za to počela koristiti epoxy smolu i nakit je dobio novu dimenziju. Kad sam najživčanija, režem pluto i to me opušta. Prije pola godine počela sam i s graviranjem i personaliziranim poklonima” , otkriva Pranjić.

Pohvalila se i kako su se i njeni prijatelji i poslovni suradnici uključili u ovaj upcycling biznis, pa za nju i sami prikupljaju čepove nakon što popiju vino. Cork Croatia proizvodi i nakit za vinoljupce koji krase i brojne interijere hrvatskih vinarija, a vinari osim što joj pružaju sirovinu jer i oni skupljaju čepove, javljaju se i kada traže poslovne poklone.

Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL

“Prodaja ide preko društvenih mreža i web shopa, a otkad sam krenula s graviranjem javljaju se čak i mladenci kojima radim poklone za goste koje oni daruju na svadbama” , ističe Pranjić i napominje da se proizvodi mogu naći i na sajmovima u sklopu Projekta Ilica Q’ART koji se održava četiri puta godišnje i koji njeguje malo poduzetništvo u obrtništvo.

Uskoro i smještajne jedinice

Uz brend ove kreativke predstavljena je i vinarija Glavica zbog koje je ova priča i počela, a osim prijateljstva njihova nit poveznica je ekološka osviještenost. Naime, Antun Glavica vinar je nove generacije i prvi moslavački vinar koji posjeduje strogi biodinamički certifikat Demeter.
Eksperimentalno je u dijelu vinograda zasadio piwi sorte, visokootporne na gljivične bolesti, koje nije potrebno prskati i dobio izvrsne rezultate. Kako kaže Glavica, u njegovom vinogradu su frankovka, graševina i škrlet, a traktori nisu potrebni jer se za zdravlje vinograda brinu ovan i dvije ovce te jato gusaka i pataka koji svi zajedno pasu travu i brinu da loza bude zdrava i prozračena. Godišnje proizvede oko 15.000 boca.

Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL

“Eko certifikat imamo od 2018.godine. Sve više poljoprivrednih proizvođača morat će ići u tom ekološkom smjeru zbog EU direktiva i pravila, a naše autohtone sorte su se pokazale kao pravo blago i u ekologiji”, kaže vinar Antun Glavica,

Uz vinariju koja je smještena u blizini Repušnice, obitelj Glavica odlučila je razviti sveobuhvatno ekološko seosko gospodarsko. Osim kušaonice, koja je već u funkciji, i podruma s amforama i arhivom ukopanom u pod, u planu je obnova nekoliko malih kućica koje će uskoro postati smještajne jedinice.

Komentirajte prvi

New Report

Close