Ekipa oživljava ‘čaj od gljiva’, proizvode kombuchu

Autor: Ivan Tominac , 24. prosinac 2020. u 08:34
Vodstvo tvrtke Ekipa na čelu s Marijom Likarom

Marketinški stručnjak Mario Likar vratio se iz Australije i u Zagrebu spravlja fermentirani napitak od sirovine podrijetlom iz Azije. Već se pozicionirao na tržištu.

Putovanje po svijetu pa povratak u Hrvatsku, to više i nije tako nova priča. Trava nije drugdje zelenija, a stvar je samo toga kako održavaš svoj travnjak. Kažu da iza svakog dobrog posla stoji i dobar tim, a upravo jedan takav je i onaj Ekipe. Da, Ekipa velikim slovom, zato što je to ime poduzeća koje u Hrvatskoj oživljava stare navike, ali na onaj drugačiji – moderan način.

Ekipa iz Poljičke 6 u Zagrebu bavi se proizvodnjom kombuche. Nečega što je na ovom prostoru bilo poznato kao čaj od gljive, a na tu ideju naš sugovornik Mario Likar došao je po povratku iz Australije.

Spoznaja da je prva asocijacija gljiva i ne čudi, upravo zato što kombucha inače jest gljiva podrijetlom iz Azije. Od nje se radi istoimeni fermentirani napitak od zelenog i crnog čaja, aktivnih i dobrih bakterija, gljivica i šećera.

4

okusa, dostupna u bocama od 250 ml - classic, bazga, bobice i đumbir i kurkuma

“Nije nam bilo jasno o čemu pričaju. Ispada kako je kombucha na ovim prostorima bila široko rasprostranjena još u vrijeme naših prabaka, upravo pod nazivom ‘čaj od gljive’, a koristila se kao narodni lijek za uklanjanje probavnih smetnji. Bila je tu udomaćena od 19. stoljeća, a gotovo u potpunosti nestala iz upotrebe tijekom 2. svjetskog rata, zbog nedostatka osnovnih sirovina – čaja i šećera”, rekao je suosnivač i marketinški stručnjak iz Ekipe Mario Likar.

Njihova misija je, kako kažu, ovaj napitak približiti široj populaciji i dati mu moderni predznak kojim bi ga osuvremenili i približili aktualnim potrošačkim navikama. Kombucha je, ukratko osvježavajući fermentirani čaj, a kako se da i naslutiti, proces spravljanja tog bezalkoholnog pića, počinje upravo kuhanjem čaja.

“Mogu se koristiti crni čaj, zeleni čaj, ili mješavina. U čaj se zatim doda šećer, kako bi poslužio kao hrana kombucha kulturi, koju čini kolonija “dobrih” bakterija i kvasaca.

Kada se doda kultura, započinje proces fermentacije koji traje pet do sedam dana, ovisno o nijansi okusa koju želite postići. Što fermentacija duže traje, kombucha postaje kiselkastija’’, objasnio je naš sugovornik.

Potrošači u Australiji vole kombuchu. Tamo je popularna alternativa zaslađenim bezalkoholnim pićima te hrabro grabi ka poziciji omiljenog osvježavajućeg pića.

Likar je o oživljavanju kombuche na hrvatskom tržištu razmišljao duže vremena, a onoga trenutka kada su mu u Australiju došli i prijatelji koji su se oduševili tim pićem, želja o povratku u Hrvatsku samo je rasla. Danas su ti isti ljudi i članovi tima Ekipe.

Neki je u nas rade kod kuće

“Utvrdili smo da postoji jaz na tržištu bezalkoholnih pića s niskim udjelom šećera proizvedenih u Hrvatskoj. Kod nas još uvijek kombuchu piju samo ljudi koji je spravljaju u vlastitim kuhinjama, a naša želja je da, kao i u ostatku zapadnog, ali i istočnog svijeta, postane dostupna svima koji žele popiti nešto zdravo, a ukusno tijekom druženja s prijateljima, šetnje gradom, nakon treninga, ili uz obrok”, dodao je Likar.

Plasiraju svoju kombuchu u trgovine zdravom hranom, a kad se ponovno otvori HoReCa kanal nadaju se ući i u nj i tako povećati proizvodnju i prodaju/PD

Iako se trenutačno nalaze u uvjetima tržišnih nesigurnosti uzrokovanih pandemijom koronavirusa, Ekipa ne gubi vrijeme, a upravo te trenutke koriste za usavršavanje tehnika koje mogu povećati učinkovitost same proizvodnje. Istovremeno su iz kućne radinosti uspjeli prijeći u komercijalnu proizvodnju.

“Drugi lockdown nas je spriječio u uvođenju naših proizvoda u kafiće i restorane. Srećom, uspjeli smo se povezati s ostalim djelatnostima u uslužnom sektoru, koje su već upoznate s kombuchom i spremne uvrstiti je u svoju ponudu. Osobito nam je drago da su našu vrijednost prepoznale trgovine zdravom hranom, koje su nam postale glavni saveznici i zagovornici”, istaknuo je Likar.

Novaci u svijetu poduzetništva

Trenutačno su zbog specifične situacije fokusirani na maloprodaju, no već sada znaju koji su im planovi kad ova situacija malo izgubi na intenzitetu. Cilj im je kada se situacija normalizira razvijati i HoReCa kanale, a vjeruju i u rast prodaje te povećanje proizvodnih kapaciteta.

“Vjerujemo u naš proizvod pa i ovu krizu vidimo kao priliku, pogotovo jer su ljudi postali spremniji činiti više za svoje zdravlje. Kada se stvari vrate u normalu, nadamo se ubrzo, optimistični smo da će se stvari odvijati na bolje.

Kao novaci u svijetu poduzetništva, koji su lansirali nepoznat proizvod tijekom trajanja globalne pandemije, to bi nam donijelo najveće zadovoljstvo i sreću”, zaključio je Mario Likar iz Ekipe.

Komentirajte prvi

New Report

Close