Vrijednost maloprodajnih brendova rasla za 17 posto

Autor: Josipa Ban /VLM , 04. lipanj 2013. u 14:28
Prvi put su na listu ušla četiri trgovačka lanca

Istraživanje BrandZ pokazuje da se trgovci sve češće ponašaju kao medijski vlasnici te analiziraju kupovne navike kupaca.

Amazon je najvredniji svjetski maloprodajni brend, pokazuje istraživanje BrandZ kojeg provodi tvrtka Millward Brown.

U odnosu na prošlu godinu njegova je vrijednost narasla za čak 34 posto na 45,7 milijardi dolara. Slijedi ga Walmart, čija je vrijednost brenda narasla za pet posto na 36,2 milijardi dolara te The Home Depot čija je vrijednost u ovoj godini rasla 43 posto na 18,4 milijardi dolara. Unatoč krizi, vrijednost maloprodajnih brendova narasla je za 17 posto. Na ljestvici 20 najvrednijih po prvi put našla su se čak četiri trgovačka lanca. Najvredniji od njih je australski supermarket Woolworths koji se našao na osmom mjestu. Veliko iznenađenje je i američki Whole Foods, orijentiran na zdrave i organske proizvode, koji se našao na 13. mjestu s vrijednošću brenda od 6,7 milijardi dolara. Whole Foods, koji u sjevernoj Americi ima više od 340 trgovina, među maloprodajnim lancima ističe se visokom ocjenom "doprinosa", kojim se mjeri utjecaj brenda na zaradu. Pad vrijednosti brenda, u odnosu na prošlu godinu, zabilježilo je četvero trgovaca.

Najveći pad, od devet posto, zabilježio je Tesco, no svejedno drži dobro peto mjesto. Istraživanje BrandZ donosi i kratak pregled trendova u maloprodaji. Tako navode da su se trgovci počeli ponašati poput medijskih vlasnika. Sve češće trgovci danas prikupljaju podatke o kupcima i njihovim navikama nastojeći se prilagoditi njihovim potrebama.Uočeno je i da trgovci drugačije koriste prednosti tehnologije. Brendovi s visokim maržama tehnologiju koristite kako bi poboljšali iskustvo kupaca, dok je oni masovni više koriste za formiranje cijena i asortimana. Također, današnji trgovci bore se sa stalnom oscilacijom cijena do koje dolazi zbog online trgovina poput Amazona ili eBay koji, zbog načina na koji trguju, mogu brzo analizirati cijene te sa brzo prilagoditi svim trendovima. Na ljestvici se nalaze i dva trgovca koji posluju u Hrvatskoj, Marks&Spencer i Lidl.

Komentirajte prvi

New Report

Close