Uz sjajan benzinac s automatikom pravi je dragulj

Autor: Marina Biluš , 25. srpanj 2021. u 09:00
Eksterijer je kroz 'facelift' dobio minimalne, ali vrlo efektne promjene /Jurica Galoić/PIXSELL

Vozili smo osvježenu, četvrtu generaciju Renault Meganea u izvedbi TCE 140 EDC. Obranio je titulu jednog od najboljih kompakata.

Premda je Renault trenutačno fokusiran na promoviranje debitantskog SUV coupéa Megane Conquest, mi smo odlučili podsjetiti na klasičnu izvedbu njegova kompakta četvrte generacije, ali u osvježenom izdanju.

Riječ je o modelu Megane TCe 140 EDC FAP koji je i u ovoj “facelift” verziji apsolutno obranio titulu jednog od najboljih automobila u svojoj klasi, iako je od izlaska. na tržište baznog modela prošlo više od pet godina.

Za tako zavidnu ocjenu i u ovoj, poboljšanoj verziji Meganea i dalje je zaslužan fantastičan motor, malen zapreminom, ali raskošnim mogućnostima koje mu je omogućila istančana Renaultova tehnologija zbog čije kvalitete istu mašinu koristi i, primjerice, Mercedes u svojoj popularnoj A klasi.

Turbobenzinac s tri cilindra, obujma 1332 cm³ bez ikakve je sumnje jedan od najboljih motora u svome rangu, toliko dobro posložen da mu mane možete naći “samo mikroskopom”.

Kakva mašina!

Sa 140 konjskih snaga i uz odličan okretni moment od 240 Nm već pri 1600 okretaja, ovaj vas je motor u stanju toliko zaigrano i pouzdano služiti da se maltene razmazite izvrsnim mogućnostima koje pruža.

140

konjskih snaga ima testni 1,3 benzinac uz 240 Nm već pri 1600 okretaja

Bilo da se vozi odmjereno i štedljivo, ili, pak, energično i bez pošteda, Megane je u testnoj konfiguraciji sposoban ispuniti ama baš sva očekivanja, čak i onih, vrlo zahtjevnih vozača. Kad sam Megane s istom motorizacijom testirala prije dvije godine, jedina ozbiljnija manja bio mu je prilično neprecizan i ćudljiv ručni mjenjač, no taj je minus u osvježenom izdanju nestao zbog odlične EDC automatike sa sedam stupnjeva prijenosa koja je uz hvaljeni turbo benzinac apsolutni bingo.

Upravo je ta perfektna kombinacija najzaslužnija za sve epitete koji se bespogovorno mogu “prišiti” ovom Renaultovu kompaktu.

Iako bi bilo suludo očekivati da može konkurirati GT varijanti (od koje se na moju neopisivu žalost odustalo), a kamoli RS-u, ovaj Megane stvarno voli brzinu. I što je najbolje – izuzetno ju dobro podnosi. Riječ je o iznenađujuće potentnom, poletnom automobilu kojem zbog takvog karaktera daleko najbolje odgovara vožnja u sportskom načinu rada, iako Renault kroz svoj napredni Multi-Sense sustav nudi još tri režima vožnje – Comfort, Eco i My Sense.

Foto: Jurica Galoić/PIXSELL

Naravno, dominantno vozeći u Eco modeu platit ćete najmanju “žrtvu” za utrošeno gorivo i tu se stvarno može govoriti o deklariranoj potrošnji od oko 5-5,7 litara na 100 kilometara.

No, kako je ovaj kvalitetan Renaultov motor mudro iskonstruiran, ni žustra vožnja neće potrošnju vinuti pod oblake pa tijekom sedmodnevnog testa u kojem je automobil najčešće vožen bez zadrške prosječna potrošnja nije prelazila 7 litara i najčešće se kretala oko 6,7.

Što se same vožnje tiče, osjećaj je sjajan! Megane “vuče” odlično, rijetko gubi dah, a zbog naglašene elastičnosti svog benzinca sposoban je na cesti nositi se čak i s bitno snažnijim modelima. Do 100 kilometara na sat ubrzava za 9,2 sekunde makar se ponekad čini da je i agilniji od toga, a maksimalno doseže 205 km/h.

Cestu drži jako dobro, ne trese se ni ne naginje, a njegov ovjes donosi najbolje od francuske udobnosti na koju su vozači Renaultovih automobila, uostalom, i navikli te je ona za ovaj brend odavno imperativ. Posebno je dojmljiva lakoća kojom se testni model nosi s nepravilnostima podloge, a uz sve to u kabini nema suviše buke.

Foto: Jurica Galoić/PIXSELL

No, mana ipak ima. Papučica gasa jako je “svojeglava” i zaista treba strpljenja, a i živaca da nađete pravu mjeru kako automobil ne bi trzao, čak i poskakivao kod prvog kretanja.

Kada je riječ o interijeru, u Meganeu je vozačka pozicija klasično dobra i “user friendly”, sve je logički raspoređeno i podređeno vozaču. Istina, prednja sjedala daleko su bolje konstruirana od onih stražnjih, ali ne može se tu govoriti o nekom drastičnom minusu kad se u obzir uzme klasa o kojoj je riječ.

Novi sigurnosni sustavi

Materijali su solidni, na završnu obradu nema primjedbe. Ukupni je dojam dodatno poboljšan faceliftom koji u kabini donosi daleko naprednija tehnološka rješenja poput zaista lijepe digitalne instrumentne ploče, povećanog i unaprijeđenog zaslona infotainment sustava i moderniziranog Renaultovog Easy Link multimedijskog koncepta.

Foto: Jurica Galoić/PIXSELL

Testni model opremljen je i s pregršt, također unaprijeđenih sigurnosnih sustava poput upozorenja na mrtvi kut, kočenja u nuždi, ali i sustavom Easy Drive koji vozilom može “sam” upravljati tijekom prometnih gužvi ili vožnjom autocestom.

Sve u svemu, “uljepšani” Megane u testnoj izvedbi zaista je odličan automobil. Istinski kompakt s performansama za poželjeti.

Foto: Jurica Galoić/PIXSELL

Komentirajte prvi

New Report

Close