‘Uspjeti se može i pošteno, uz osjetljivost za potrebite i empatiju’

Autor: Ana Roksandić , 12. veljača 2024. u 06:28
Duhovnost pripada sferi poduzetništva, jer poduzetništvo podrazumijeva pravovremeno preuzimanje inicijative u ostvarenju ciljeva, vješto i snalažljivo, kaže fra Ivan Marija Lotar, Foto: LE DORI STUDIO

Konferencija ‘Poduzetništvo s povjerenjem’ o duhovnosti u sferi biznisa.

Vjera i poduzetništvo dvije su teme koje mnogi na prvu ne bi povezali, ali to ne znači da ne idu zajedno. Dokaz za to udruga je Catholic Cro Women koja u subotu 24. veljače organizira drugu konferenciju pod nazivom ‘Poduzetništvo s povjerenjem’. Prigodni program započet će misom u Bazilici Svetog Antuna Padovanskog u devet sati nakon čega će se konferencija nastaviti u Velikoj dvorani Hrvatskog katoličkog sveučilišta.

Cilj konferencije je da se svi sudionici inspiriraju uspješnim poduzetničkim pričama, pronađu ili obnove smisao svog biznisa, usvoje nova znanja i vještine i na kraju opuste i zabave uz izvrsno druženje. Povodom konferencije, o temi spajanja vjere i poduzetništva razgovarali smo s fra Ivanom Marijom Lotrom, duhovnikom Udruge Poduzetništvo s povjerenjem, župnikom i rektorom zagrebačke Bazilike sv. Antuna Padovanskog i ženama na čelu udruge Poduzetništvo s povjerenjem, Andreom Oroš i Danielom Drčec.

Želja za profitom

“Duhovnost pripada sferi poduzetništva, jer poduzetništvo podrazumijeva pravovremeno preuzimanje inicijative u ostvarenju ciljeva, vješto i snalažljivo. Čovjek je pozvan surađivati s Božjim planom spasenja za čovjeka, a jedan od dijelova tog ‘razvojnog plana’ jest stvaranje’’, pojasnio je fra Ivan.

Andrea Oroš, vlasnica Kabineta Integro i predsjednica udruge Poduzetništvo s povjerenjem, Foto: PD

Župnik tvrdi kako puno čine oni poduzetnici koji pokreću nove inicijative na transparentan, zakonski prihvatljiv i pošten način te tako ispunjavaju principe katoličke vjere u skladu sa socijalnim naukom Crkve.

“Nažalost, događa se da i katolici ne posluju na taj način. To je dugoročno neisplativo, neodrživo i za nas neprihvatljivo. Želimo dokazati da se poslovno može uspjeti i to pošteno, respektirajući zdravu konkurentnost i dajući svoj maksimum ne gubeći iz vida osjetljivost za potrebite i empatiju’’, napominje fra Ivan.

Upitan o tome kako pomiriti poduzetničku želju za profitom i siromaštvo o kojem se u Crkvi često propovijeda, pojasnio je kako se propovijeda o siromaštvu i skromnosti, a ne o bijedi i strahu. “To je velika razlika. Bijeda nikada nije poželjna, a siromaštvo se iz katoličke perspektive najprije promatra kao duhovna, unutarnja krepost koja podrazumijeva skromnost i isključuje svaku pohlepu i gramzivost, posebice nauštrb onih manje sretnih u životu. Skromnost ne znači nužno uskraćivanje uvijek i svugdje, nego razboritost u upravljanju materijalnim dobrima’’, naglašava fra Ivan.

Razumjeti svoj identitet

O tome da se poduzetništvo i vjera lako spoje svjedoči i Andrea Oroš, vlasnica Kabineta Integro i predsjednica udruge Poduzetništvo s povjerenjem. Kaže kako za nju biti poduzetan znači razumjeti svoj identitet.

“Poduzetništvo je zapravo služenje drugima, a za to služenje posljedično dobiješ nagradu – profit. Biti vjernica i poduzetnica za mene je neodvojivo, jer bez svjesnosti o tome tko sam, ne mogu niti odgovoriti na pitanja za koga ili za što sam poduzetnica’’, rekla je Oroš.

Pojasnila je kako je udruga za njih kao ‘Božja košarica’ u koju skupljaju katoličke poduzetnike i one koji to žele postati. Daniela Drčec, koja stoji i iza brenda Adorable za proizvodnju aromatiziranih soli i dopredsjednica udruge, pojašnjava da je inicijativa krenula kao zatvorena Facebook grupa iz koje se rodila udruga, a o budućim planovima kaže: “Svi dosadašnji razvojni koraci Inicijative su nam dolazili po nadahnuću, tako da ćemo i nadalje biti otvorene osluškivati Božju volju”.

Komentirajte prvi

New Report

Close