Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE
Poslovni vikend
Dizajn & biznis

Lana Banely: Svaki interijer ima svoj potencijal – moj zadatak je prepoznati ga i dati mu novu dimenziju

Trendovi mogu nadahnuti projekt, ali prostor mora odražavati osobnost korisnika uz estetski potpis mog studija.

Autor: Mladen Miletić
18. kolovoz 2025. u 20:00
Lana Banely Design Studio specijalizirao se za uređenje ekskluzivnih prostora, a za neka rješenja, poput preuređenja hotela Olympia u Vodicama ili inovacije pametnog modularnog prekidača, dobio je brojne pohvale i jednu veliku međunarodnu nagradu/Sanja Jagatić

Lana Banely, diplomirana novinarka i nekoć uspješna sportašica, posljednjih godina odlično pliva na jednom pomalo drukčijem, ali vrlo izazovnom i zanimljivom “terenu” koji traži puno posvećenosti, kreativnosti i dobrih ideja. Već više od pet godina njezin studij za dizajn interijera oduševljava rješenjima, kako u uređenju obiteljskog doma, tako i poslovnih prostora, restorana, hotela, a neka su već nagrađena i prestižnim nagradama. Na početku razgovora za Poslovni vikend otkrila je kako teče cijeli taj kreativni proces dizajniranja interijera…

“Sve počinje razgovorom. Pozorno slušam klijente, njihove potrebe, stil života, čak i stvari koje nesvjesno otkrivaju dok govore o svom poimanju prostora. Nakon inicijalnog razgovora s klijentima dolazi onaj kreativan dio. Susret s prostorom na kojemu ćemo raditi, dubinska analiza tlocrta, svjetlosti, proporcija i mogućnosti prostora. Svaki interijer ima svoj potencijal – moj zadatak je prepoznati ga i dati mu novu dimenziju.

Tu se već u glavi stvara vizija prostora koja će biti odraz svoga vlasnika, gdje će svaki zid pričati njegovu priču i biti odraz njegova karaktera. Upravo zbog tog našeg pristupa svaki naš projekt autentična je priča za sebe. Naša vizija i ideje potom se prebacuju na računala gdje radimo precizne 2D i 3D prikaze, izvedbene nacrte, a na kraju dolazi i sama izvedba uz naš nadzor kako bismo bili sigurni da put od ideje do realizacije uz vješte ruke i znanje naših suradnika postanu opipljivo remek-djelo.”

Trenutačno nas je četvero i nisam sigurna da bih širila tim. Od početka gradim ideju da smo mali tim za ekskluzivne projekte.

Koliko je potrebno od trenutka upoznavanja s prostorom i klijentom do konačne realizacije?

Sve zavisi od kompleksnosti i veličine projekta. No, s obzirom na to da uglavnom radimo prostore od temelja (od tlocrtne organizacije, rasvjete, mikrolokacija vode, namještaja po mjeri) te s obzirom na naš iznimno detaljan pristup projektima i nacrtima, od upoznavanja do realizacije zna proteći i do godinu dana. Već na prvom sastanku definiramo rokove. Uglavnom volim naglasiti da takav personaliziran pristup iziskuje puno vremena i strpljenja ako želimo da konačan ishod bude kvalitetan i luksuzan kako se od nas i zahtjeva. S obzirom na to da nas biraju klijenti veće platežne moći i da se zaista ulaže veliki novac u same projekte, a potom i građevinski dio te opremu, važno mi je da se sve odvija u skladu s pravilima struke, a to iziskuje puno vremena.

Koliko se u hodu mijenja prvotna ideja i što najčešće utječe na promjene?

Klijeti biraju projektante jer možda sami nisu svjesni prostora, orijentacije, odnosa i veličina. Vrlo često su inspirirani raznim slikama s interneta, no ne znaju koji stil bi odabrali, kako bi se njihove boje uklopile, koje dimenzije da biraju, kako da nešto poslože. Tu nastupamo mi da poslušamo njihove želje i potrebe vezane uz prostor, prepoznamo stil kojemu teže te od toga napravimo funkcionalan i estetski privlačan prostor. Uz to, birajući poznatije studije za dizajn interijera, nekretnina na tržištu dobiva dodatnu vrijednost. Upravo zbog toga ne volim kad, nakon što nas klijeti angažiraju te nakon što im napravimo idejno rješenje, to mijenjaju ili traže dorade, dopune. U tom trenutku za mene se gubi sama srž projekta i cijeli koncept pada u vodu. U samom procesu stvaranja dizajna sve je povezano i sve ima svoje zašto i zato. Jedna izmjena obično napravi domino efekt. U redu su izmjene ako to zahtijevaju tehničke poteškoće pri izvedbi ili neke nepredviđene situacije i tu smo mi projektanti da nađemo novo rješenje.

Dom, hotel, restoran, poslovni prostor – što su najveći izazovi, a koji trendovi trenutačno prevladavaju u dizajnu interijera? Koliko se u radu oslanjate na trendove, a koliko nastojite ostaviti osobni potpis u uređivanju?

Svaki tip prostora kod mene zahtjeva drukčiji pristup dizajnu. Primjerice, dom je intiman, osoban i to donosi i neku emocionalnu odgovornost. Tu stvaramo atmosferu u kojoj se klijent mora osjećati “kao kod kuće”, i to doslovno. Klijent mora osjetiti pripadnost svome domu svaki put kada kroči kroz vrata. Kod hotela ili restorana, fokus je na doživljaju – svaki gost mora osjetiti koncept kroz dizajn. Tu je izazov stvaranja iskustva. Dizajn mora zadržati gosta, stvoriti osjećaj ugode i želje za ponovnim dolaskom. Kod poslovnih prostora ključan je balans između funkcionalnosti, estetike i identiteta. Sve mora biti dobro organizirano, no pritom ne i sterilno, kako bi se stvorila produktivna atmosfera.

Počelo je neformalno, sa savjetima prijateljima, crtanjem vizija, eksperimentiranjem u vlastitom domu, vlastitim projektima…/PD

Trendovi ili osobni potpis?

Pratim trendove, no nikad ih ne stavljam ispred osobnosti klijenta ili svog senzibiliteta. U dizajnu je lako kopirati Instagram ili Pinterest, ali prava vrijednost dolazi kad interijer ima vlastiti identitet, kada se uklapa u kontekst osobe, prostora i vremena. Trendovi mogu nadahnuti neki projekt, ali ne trebaju biti glavna nit vodilja. Prostor mora odražavati osobnost korisnika uz estetski potpis mog studija. Nisam slijepi pobornik trendova, težim bezvremenosti jer samo takvi interijeri za mene žive i imaju trajnu vrijednost.

Jedan vaš projekt osvojio je International Hotel Awards 2024. – 2025. Kako je došlo do toga?

Ta prestižna nagrada rezultat je dugogodišnjeg rada, istraživanja i strasti. Velika nam je čast bila potpisati projekt preuređenja poznatog hotela Olympia u Vodicama gdje smo autori projekta aperitiv bara, dva restorana, a uskoro i recepcije/lobbyja. Bila sam uvjerena da naš dizajn može prepoznati i međunarodna struka, stoga sam ga vrlo samuovjereno i prijavila na natječaj u Londonu, International Hotel Awards 2024. – 2025. Pobijedili smo u konkurenciji “hotel awardsa”. Proces prijave uključivao je vrlo preciznu dokumentaciju – od nacrta i vizualizacija do fotografija izvedenog prostora i konceptualnog objašnjenja. Ocjenjuju se originalnost, funkcionalnost, estetika i održivost. Biti prepoznat među globalnim dizajnerima nevjerojatan je osjećaj, ali i potvrda da autentičnost i stručnost uvijek pronađu svoj put.

U uređenju pametnih domova zanimljiva inovacija je pametni modularni prekidač koji se lako premješta s jednog zida na drugi. Kako je nastala ta ideja, kako je realizirana i kakve su reakcije?

Začetnik same ideje je moj poslovni partner Lovro Stipanović koji je mozak cjelokupnog CONNEKT sustava – “Prvog pametnog i modularnog sustava u svijetu za električne instalacije”. Ideja je nastala kao odgovor na frustraciju da se svaki put kad želimo nešto promijeniti u prostoru, zateknemo ograničeni zadanom pozicijom prekidača pa zašto to ne promijeniti? Zašto ne bismo jednostavnim potezom od regularnog prekidača ili utičnice napravili pametan, mijenjali njihovu logiku povezivanja kad zaželimo, a da pritom ne moramo odvaliti pola zidova, provlačiti kilometre žica i imati hrpu nepotrebnih dodatnih radova.

Kako mi je dizajn iznimno važan, a oduvijek su mi falile estetski primaljive maskice koje će se prilagoditi svakom interijeru, odlučili smo napraviti i luksuznu liniju – dizajnirala sam posebne maskice koje odskaču od drugih u bojama, vrsti materijala, oblikom, formom, a kriju i jedinstvenu inovaciju – integriranu led rasvjetu u samom kosturu maskice. Tako je nastao Lana Banely CONNEKT koji smo u siječnju prezentirali na svjetskom sajmu u Dubaiju i oduševili posjetitelje i izlagače. Trenutačno imamo 1268 različitih proizvoda iz CONNEKT NORMAL i CONNEKT LUXURY linije. Na proizvodnji radi više od 300 ljudi, imamo otvorene prodajne kanale u osam zemalja svijeta (Ujedinjeni Arapski Emirati, Španjolska, Švicarska, Hrvatska, Indija, Poljska, Slovenija i Južnoafrička republika), a ukupno otvaramo zastupništva u još četiri države.

Sam CONNEKT se sastoji od dva glavna aktera: nosača i modula. Nosač je mozak cijele priče koji se povezuje na internet, a moduli su uređaji koji odrađuju neki konkretan posao za samog korisnika (utičnice, prekidači, senzori, aktuatori). Jedna od glavnih funkcionalnosti sustava je dinamičko upravljanje uređaja kojima korisnik može sam sebi kreirati vlastitu automatizaciju jednostavnim akcijama na sučelju bilo kada i bilo gdje bez poznavanja tehnike te bez potrebe za pozivanjem stručne osobe (električara). Uz to, sustav pruža korisniku vrlo jake tehnologije za kontrolu, upravljanje i praćenje podataka kao što su potrošnja električne energije, vode i plina preko sustava CONNEKT Analitics i CONNEKT Automation.

Trendovi mogu nadahnuti projekt, ali prostor mora odražavati osobnost korisnika uz estetski potpis mog studija.

Kako ste otkrili novi posao, svijet dizajna?

Oduvijek sam posebnu pozornost obraćala na prostor, svjetlo, atmosferu u prostoru, materijale, kombinacije. Počelo je neformalno, sa savjetima prijateljima, crtanjem vizija, eksperimentiranjem u vlastitom domu, vlastitim projektima… U jednom trenutku osjetila sam da je to moj budući poziv i da nešto što je u tom trenutku bio hobi, zabava, moram pretvoriti u posao. Uslijedile su edukacije – od privatnih s arhitektima do stručnih škola iz dizajna interijera, CAD softvera i vizualizacija. Moram reći i da sam najveća znanja stekla iskustvom na terenu, u konkretnim situacijama i gledajući na djelu sve građevinske struke potrebne da se moja ideja pretvori u realizaciju.

Čini mi se da je posao dizajnera interijera u Hrvatskoj itekako postao popularan, ali smatram da prednost uvijek imaju autentični pristupi, a prava stručnost i znanje do izražaja dolaze kroz izvedbene procese gdje neiskustvo u vođenju projekata često dođe na naplatu. Ljudi često miješaju dekoratere i dizajnere. U ovom poslu nije dovoljno biti samo kreativan, moraš biti i organiziran, tehnički precizan, komunikativan i znati balansirati između svih građevinskih struka te napraviti konkretnu izvedbenu dokumentaciju, biti upoznat sa svim materijalima, mogućnostima i potencijalnim problemima na terenu te ih riješiti.

Što vas najviše inspirira u radu?

Putovanja. Glazba. Tišina. Igra svjetla kroz prozor… Inspiracija ne dolazi uvijek kad je tražim – ponekad se jednostavno dogodi, i onda je treba prepoznati. Zna se dogoditi da imam posložen cijeli koncept čim ugledam prostor, a ponekad mi trebaju dani da krenem od neke polazišne točke u interijeru. I to je dio umjetničkog izražavanja na neki način.

Koliko ljudi čini vaš tim?

Trenutačno nas je četvero i nisam sigurna da bih širila tim. Od početka gradim ideju i držim se toga da smo mali tim za ekskluzivne projekte u kojemu nam je glavni cilj autentičan, personaliziran pristup. Manji broj projekata, veća ekskluzivnost i tim koji međusobno fantastično funkcionira. Pozitivna atmosfera itekako utječe na inspiraciju i na cjelokupni proces – od ideje do realizacije.

Autor: Mladen Miletić
18. kolovoz 2025. u 20:00
Podijeli članak —

New Report

Close