Svjetski prvak u golfu Tiger Woods 2011. bi godine mogao postati prvi milijarder među sportašima na Forbesovoj listi najbogatijih slavnih osoba. Ulazak Woodsa u društvo milijardera kroz nekoliko godina bit će iznimka jer će slavni golfer biti prvi koji je toliko bogatstvo stekao isključivo bavljenjem sportom.
Woods je na Forbesovoj listi stotinu najvećih celebrityja za 2007. sa zarađenih 115 milijuna dolara zauzeo drugo mjesto nakon američke voditeljice Oprah Winfrey, a zaradio je 65 milijuna dolara više od nogometaša Davida Beckhama. Od 1996., kada se golfom počeo profesionalno baviti, pa do danas, Forbes je Woodsovu zaradu temeljio na procjenama na listi 100 slavnih osoba. Status milijardera Woodsu se smiješi zbog njegove sposobnosti za zaradu isključivo na temelju iznimne vještine igranja golfa. Iako su mu tek 32 godine, Woods je jedan od najuspješnijih golfera svih vremena. Nedavno je ostvario 14. uzastopnu pobjedu na velikom golf-natjecanju U.S. Open, a ubrzo bi mogao dostići rekord Jacka Nicklausa koji je ostvario 18 pobjeda zaredom. Woods je darovitost za golf pokazao još od ranih dana i najmlađi je golfer u povijesti koji je zabilježio uspjeh na Grand Slamu. Osvojio je 50 tunira na PGA Tour brže nego bilo koji drugi igrač u povijesti te titulu PGA igrača godine deveti put zaredom, a riječ je o još jednom rekordu. Nadalje, televizijska gledanost golf-turnira porasla je za gotovo trećinu od kada sudjeluje Woods. “Donio je novi stupanj interesa i broj obožavatelja u sport koji prije nije postojao”, ustvrdio je Scott Sanford, viši direktor u marketinškoj kompaniji Davie Brown Talent. Dok novac od osvojenih nagrada čini tek desetinu Woodsove zarade, američka zvijezda golfa izvrsno zarađuje zahvaljući unosnim sponzorskim ugovora. Woods, naime, nije samo uspješan igrač već i iznimno popularan brend na marketinškom tržištu. Velike kompanije prepoznale su, naime, potencijal Tigera Woodsa i za marketinške svrhe među kojima je i proizvođač sportske opreme Nike te Gillette poznat po britvicama za brijanje. Zahvaljujući sponzorskim ugovorima, Woodsu će na račun samo u ovoj godini sjesti 90 milijuna dolara. Tijekom profesionalne karijere, zahvaljujući takvim ugovorima, zaradio je više od 750 milijuna dolara. Nike Golf najistaknutiji je primjer Woodsove moći u marketinške svrhe. Kada je Nike s Woodsom potpisao sponzorski ugovor prije dvanaest godina, taj najveći prizvođač sportske opreme nije imao posebni odjel za prodaju opreme za golf. Američki Nike odjel sportske opreme specijaliziran isključivo za golf osnovao je 1998., a Tiger Woods postao je njegovo zaštitno lice. Prošle je godine Nike Golf ostvario 600 milijuna dolara prihoda od prodaje prerastajući u najveću kompaniju za proizvodnju golf-opreme na svijetu. Osim Nikea, Woods je sponzorske ugovore potpisao i s konzultantskom tvrtkom Accenture, markom vozila Buick i s proizvođačem britvica Gilleteom, te s Gatoradeom, u vlasništvu američkog proizvođača bezalkoholnih pića Pepsija čije je zaštitno lice nove linije pića bezalkoholnih pića Gatorade Tiger.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu