SARAJEVO Udruženje prijevoznika teretnog prometa u BiH traži hitno smanjenje carina na uvoz kamiona i prikolica jer, kako tvrde u tom udruženju, sadašnji carinski sustav uništio je tu djelatnost u BiH. Pri uvozu kamiona plaća se carina od 10, a pri uvozu prikolica od 6 posto. Da bi mogli prevoziti teret u EU, BiH prijevoznici zbog ekoloških propisa moraju kupovati novija vozila. Teretna vozila u BiH najvećim su dijelom starijia, pa sve više prijevoznika nema mogućnost prevoziti van zemlje. Ako im ne smanje carine, u udruženju su najavili mogućnost prosvjeda. Zbog visokih carina na uvoz vozila za prijevoz tereta neki prijevoznici, kako tvrde u udruženju, preko rodbinskih veza registriraju predstavništva svojih tvrtki ili nove tvrtke u Hrvatskoj preko kojih kupuju kamione te ih kao strano ulaganje uvoze u BiH ne plaćajući na njih carinu. U Ministarstvu vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH udruženju su poručili kako nije predviđena skora liberalizacija uvoza vozila za prijevoz tereta. Do liberalizacije će doći tek nakon potpisivanja sporazuma o stabiliziranju i pridruživanju EU. U BiH problema imaju i drugi prijevoznici u prijevozu tereta i putnika. Zbog utjecaja lobija prijevoznika vlada u Sarajevu godinama ne može provesti svoju odluku o većem korištenju željeznice, odnosno o potpunom prelasku na prijevoz goriva željeznicom kao ekološki sigurniji prijevoz. Vlada neprovođenjem odluke otežava poslovanje željezničkih poduzeća kako bi mogli poslovati privatni prijevoznici.
Da bi mogli prevoziti teret u EU, BiH prijevoznici moraju kupovati novija vozila
SARAJEVO Udruženje prijevoznika teretnog prometa u BiH traži hitno smanjenje carina na uvoz kamiona i prikolica jer, kako tvrde u tom udruženju, sadašnji carinski sustav uništio je tu djelatnost u BiH. Pri uvozu kamiona plaća se carina od 10, a pri uvozu prikolica od 6 posto. Da bi mogli prevoziti teret u EU, BiH prijevoznici zbog ekoloških propisa moraju kupovati novija vozila. Teretna vozila u BiH najvećim su dijelom starijia, pa sve više prijevoznika nema mogućnost prevoziti van zemlje. Ako im ne smanje carine, u udruženju su najavili mogućnost prosvjeda. Zbog visokih carina na uvoz vozila za prijevoz tereta neki prijevoznici, kako tvrde u udruženju, preko rodbinskih veza registriraju predstavništva svojih tvrtki ili nove tvrtke u Hrvatskoj preko kojih kupuju kamione te ih kao strano ulaganje uvoze u BiH ne plaćajući na njih carinu. U Ministarstvu vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH udruženju su poručili kako nije predviđena skora liberalizacija uvoza vozila za prijevoz tereta. Do liberalizacije će doći tek nakon potpisivanja sporazuma o stabiliziranju i pridruživanju EU. U BiH problema imaju i drugi prijevoznici u prijevozu tereta i putnika. Zbog utjecaja lobija prijevoznika vlada u Sarajevu godinama ne može provesti svoju odluku o većem korištenju željeznice, odnosno o potpunom prelasku na prijevoz goriva željeznicom kao ekološki sigurniji prijevoz. Vlada neprovođenjem odluke otežava poslovanje željezničkih poduzeća kako bi mogli poslovati privatni prijevoznici.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu