Telekomi postaju banke, banke postaju mediji a mediji postaju trgovci

Autor: Majda Žujo , 23. rujan 2013. u 09:48
Dodijeljene su i nagrade SoMo borac, koje prepoznaju najbolje u društveno mrežnim i mobilnim kategorijama/PIXSELL

Medijska industrija se tržištu prilagođava proširenjem portfelja i digitalnim platformama – zaključak je četverodnevnog Weeked Media Festivala upravo održanog u Rovinju koji je okupio 4000 sudionika.

Niti jedna industrija više nije otok. Razvoj tehnologije učinio je da telekomi postaju banke, banke postaju mediji, mediji postaju trgovci, a svi oni osjetljiviji su na potrošače više nego ikad.  Bila je to okosnica mnogih predavanja Weekend Media Festivala koji se protekloga vikenda održavao u Rovinju.

Preko 4000 sudionika, koliko ih je i ove godine posjetilo Rovinj, pokušalo je doznati što se u medijskoj i marketinškoj industriji događalo posljednjih godinu dana i što nam donosi novo tehnološko okruženje. No, šesto izdanje Weekend Media Festivala pokazalo je kako je festival nadišao svoju medijsko-kreativnu sferu i prerastao u festival na kojem se sve industrije jednako isprepliću. 

 

Luković

Banke budućnosti morale bi smišljati proizvode za individualne klijente

Budućnost telekoma i banaka
Tako je jedno od zanimljivijih predavanja bilo i ono o budućnosti telekoma i banaka, te kakva je gospodarska budućnost kompanija u regiji. Suradnja, odnosno udruživanje tvrtki iz regije zapravo je nužnost ako ne žele postati laka meta velikihigrača. Bio je to kratki zaključak panela "Regionalni Benelux" na kojem su sudjelovali predsjednik Uprave Podravke Zvonimir Mršić i vlasnik MK Commercea Miodrag Kostić. Ipak od njih se nije moglo čuti hoće li i kada bi do neke konkretnije suradnje moglo doći. Dapače, Mršić je kazao kako je bolje širiti se na nova tržišta, a vrijeme regionalnog spajanja možda je iza nas. Rasprave o novim poslovnim modelima u financijskoj industriji i telekomunikacijama okupile su ključne ljude tih djelatnosti u Hrvatskoj.

Predsjednik Uprave Zagrebačke banke Franjo Luković istaknuo je tako da današnje banke prvo smišljaju proizvode, a tek onda za njih traže klijente, dok bi banke u budućnosti trebale smišljati posebne proizvode za prepoznate, individualne klijente. Na istom panelu sudionici su ukazali na se veći utjecaj društvenih mreža u bankarstvu pa tako nije isključeno da bi prijatelji na Facebooku mogli postati jamci za kredit. Predsjednik Uprave Raiffeisen banke Zdenko Adrović predvidio je pak zatvaranje mnogih velikog broja tradicionlanih poslovnica, ali istodobni rast virtualnih poslovnica. 

 

Mršić

Suradnja u regiji je nužnost ako ne želimo postati laka meta velikih igrača

Novinski brendovi itekako živi
Telekomi su pak, suočeni sa sve manjim brojem korisnika telefonskih i mobilnih govornih usluga, primorani tražiti nove modele razvoja, od energije, plaćanja, kreditiranja, medija pa sve do trgovina elektronikom. Ništa drugačije ne događa se ni u Hrvatskoj. "Iako se laiku možda čini da nasumično biraju industrije u koje će ući te vide u novim poslovnim modelima dozu avanturizma, sve nove investicije, da bi bile uspješne, moraju imati dugoročne i ostvarive ciljeve te svrsishodnu strategiju kojom će ostvariti zadane ciljeve" poručio je Ivica Mudrinić, predsjednik Uprave Hrvatskog Telekoma. Neistraženo i izazovno područje za penetraciju telekomunikacijskih kompanija je i bankarstvo, a razvojem cloud tehnologije, pa telekomi sve veću mogućnost  vide u tome. No snažna regulativa i oprez korisnika prema radikalnijim novitetima u bankarstvu za vrijeme krize, čine ovaj pothvat više predmetom špekulacija nego realnim poslovnim pothvatom.

Novi modeli potrebni su i medijskoj industriji, a ona se u hrvatskoj sve više prilagođava tržištu kroz proširenje portfelja i razvoj digitalnih platformi.  O tome su na panelu "Povratak otprintanih" govorili čelni ljudi vodećih novinskih kuća iz regije, koji su potvrdili da novinski brendovi ne samo da nisu mrtvi, nego su življi nego ikada.Iako također suočeno s krizom, još uvijek je živo i tržište reklama. Najbolje regionalne kampanjemogle su se tako vidjeti u sklopu drugog izdanja revije reklamnih agencija BalCannes na kojoj su sudjelovale agencije iz Hrvatske, Crne Gore, Srbije, Bosne i Hercegovine, Slovenije i Makedonije.

Najbolji SoMo borci
Zadnjeg dana WMF-a dodijeljene su i nagrade SoMo borac, koje prepoznaju najbolje u društveno mrežnim i mobilnim kategorijama. Najboljom Facebook stranicom proglašena je stranica Ljubiteljikafe Doncafea i Executive grupe. Najbolju mobilnu aplikaciju imalo je Erste mobilno bankarstvo. Kraš, odnosno agencija Drap su napravili najbolji društveno mrežni mix, dok je najbolji blog Rado viđenblog Neurolaba. Najbolji Twitter profil imao je HBO Adria dok je njihova Community menadžerica Mila Perović iz agencije Jasno&Glasno proglašenom community menadžericom godine.

Komentirajte prvi

New Report

Close