Stvaraju most između influencera, stručnjaka i onih koji traže pomoć

Autor: Lucija Špiljak , 11. lipanj 2020. u 22:00
Na stranici platforme UHO korisnici se mogu obratiti mladim youtuberima i influencerima

Velik interes djece i mladih na digitalnoj platformi Wiener Osiguranja protiv e-nasilja.

Djeca i mladi zbog pandemije su zadnjih mjeseci na internetu provodili više vremena nego inače, izlažući se tako potencijalnom elektroničkom nasilju.

Nedavno smo o ovoj temi razgovarali s dr. Lanom Ciboci, potpredsjednicom Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu (DKMK) koje uz Hrabri telefon predstavlja stručnu podršku na Utočištu hrabrih online (UHO) – prvoj digitalnoj platformi za dijeljenje iskustava i savjeta o cyberbullyingu. Platformu je 2017. pokrenulo Wiener osiguranje u sklopu projekta (O)siguran online, a kampanja je ponovno pokrenuta ove godine 18. svibnja i traje do 20. lipnja.

Sigurna zona
Djeca i mladi pozvani su da putem stranice www.uho.osiguranonline.hr podijele iskustva i postave pitanja na koja im potom odgovaraju stručnjaci, a također mogu se obratiti YouTuberima i influencerima koji su ponovno uključeni u projekt – Emi Luketin, Magic Leonu, Niki Turković i PvtMoleu (Neno). Na platformi pritom mogu odabrati žele li svoj savjet dobiti u sigurnoj zoni pa je kao takav dostupan svima za čitanje, ili mogu poslati upit i primiti savjet, a da se on ne objavi u sigurnoj zoni, već im samo preko platforme stiže na mail.

“Slučajevi elektroničkog nasilja događaju se već u nižim razredima osnovne škole, najčešće unutar zatvorenih grupa, npr. na Viberu i WhatsAppu, ili tako što pojedino dijete izostavljaju iz takvih grupa. Kod starije djece e-nasilje često se seli javno na društvene mreže. Najčešći su slučajevi vrijeđanja, ponižavanja i ismijavanja u virtualnom svijetu, a među starijom djecom i posljedice sekstinga”, navela je Ciboci u intervjuu za Poslovni dnevnik.

Savjeti protiv cyberbullyinga

Mjesec prije završetka kampanje stiglo više od 740 upita za savjet, što je znatno više nego lani.

U Wiener osiguranju vjeruju da su projektom uspjeli uspostaviti kvalitetan dijalog s djecom i mladima, zahvaljujući jedinstvenoj platformi UHO koja je most između influencera, stručnjaka i onih koji traže pomoć, što potvrđuju i upiti koji ne prestaju pristizati. “Najveći broj upita pristiže nam upravo u trenu kad naši influenceri objave story ili YT vlog. U skladu s tim, posjetitelji naše sigurne zone su najčešće pratitelji influencera koji s nama rade na projektu”, kažu iz Wiener osiguranja.

Na platformi je u gotovo mjesec dana prije završetka kampanje zabilježeno više od 740 upita, što je veliki rast u odnosu na lani kada je u dva mjeseca pristiglo više od 500 upita. Najviše ih dolazi od dobne skupine 12-14, a generalni raspon godina je od 11 do 22.

Iz Wiener osiguranja ističu da je UHO sigurna zona u kojoj su dobrodošli svi koji traže pomoć u borbi protiv cyberbullyinga. “Želimo da se svi koji posjećuju UHO platformu osjećaju sigurno, jer nam je sigurnost na prvom mjestu i samim time je anonimnost svih korisnika platforme zajamčena”, ističu iz Wiener osiguranja.

Alat za edukaciju
Nadaju se da će ovom inicijativom potaknuti i druge institucije da se uključe i doprinesu rješavanju ovog sve većeg problema koji je obilježio vrijeme u kojem djeca odrastaju. Platforma će i po završetku kampanje biti aktivna.

“Za kraj projekta platformu ćemo donirati stručnjacima, a oni će je implementirati u svoje edukacije kao alat s kojim će i dalje nastaviti pomagati djeci i mladima u borbi protiv cyberbullyinga”, poručili su iz Wiener osiguranja. Kampanja UHO osvojila je na natjecanju MIXX na Danima komunikacija nagradu za najbolju Brand Awareness kampanju te nagradu za najbolju društveno odgovornu kampanju na natjecanju Grand Prix Hrvatske udruge za odnose s javnošću.

Komentirajte prvi

New Report

Close