Kraj svake godine već je tradicionalno prilika da se prisjetimo najzanimljivijih događaja iz proteklog razdoblja. No osim ozbiljnih vijesti s područja politike, ekonomije, znanosti ili kulture, koje su najčešće u središtu sličnih godišnjih osvrta, mediji su nas svako malo izvještavali i o pomalo bizarnim događajima iz svakodnevnog života. France Presse probrao je neke od najzanimljivijih i najčudnijih takvih događaja koji su 2009. obišli svijet. France Presse je na popis uvrstio i događaj iz Hrvatske. Riječ je o inicijativi koju je poduzeo pločanski župnik don Petar Mikić, stavivši na ulazna vrata crkve proglas na kojem piše: “Tko svome djetetu dade ime djeda, bake, najbližeg sveca datumu rođenja ili neko od popisanih narodnih imena, na dan djetetova krštenja primit će od župnika tisuću kuna.”
Ne Priti Iva već obična Iva
Davanjem takvih imena, ističe don Petar, sprečava se uništenje nacije, “poštuje se vjera, ali i naši stari jer se imena naših djedova i baka otimaju zaboravu, a u brakovima u kojima roditelji žele sačuvati sva imena predaka, rađa se i više djece”. To, dakako, ne znači da župnik odbija krstiti djecu s drukčijim imenima, nego da jednostavno oni neće dobiti “nagradu”. Iako ovaj slučaj nije podigao previše prašine, ipak je podijelio javnost. Jedni tvrde da je to upletanje u osobni izbor roditelja, diskriminacija, pa čak i znak ksenofobije, dok drugi ističu kako je doista riječ o jačanju narodne svijesti, hrvatskog identiteta i zajedništva, jednako kao što će imena nedavno rođenih malih Hrvata – Rhianna, Tong-Tong, Kala Leloo, Priti Iva, Šanel ili Svea-Chiara kod nekih izazvati podsmijeh, a nekima poslužiti kao inspiracija. U listopadu su brojne televizijske kuće prenosile akciju spašavanja dječaka Falcona Heenea iz Colorada za kojega se smatralo da je ostao zatočen u improviziranom balonu s helijem koji se vinuo u nebo. Balon je u obliku letećeg tanjura izradio dječakov otac, priučeni znanstvenik i čovjek “posvećen znanstvenim eksperimentima koji uključuju traženje izvanzemaljaca”, a o navodnom ulasku u balon malog šestogodišnjaka posvjedočio je njegov brat. Poduzete su brojne mjere da se balon spusti, a kada se u tome uspjelo, otkriveno je da dječaka nema što je još dodatno proširilo istragu. Na kraju se ispostavilo da je čitav događaj marketinški trik koji su roditelji poduzeli kako bi promovirali svoj “reality show” te da im se sin čitavo vrijeme skrivao na tavanu.

Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu