Siguran kraj u kojem se turisti u okrilju prirode mogu regenerirati

Autor: Ivan Tominac , 29. lipanj 2021. u 22:01
Adrenalinski park Tršće pruža veliki raspon aktivnosti, a Gorski kotar ima i razgranatu mrežu od 400 km biciklističkih staza, Foto: ALEN LEŠ

Ključni faktori diferencijacije Gorskog kotara neukroćen i neodoljiv okoliš, autohtona gastro ponuda, raznovrsnost sadržaja aktivnog odmora i bogata kulturna baština.

Gorski kotar regija je koja povezuje kontinentalnu i mediteransku Hrvatsku, a u toj regiji možete se odmoriti ljeti, kada vam pruža potrebnu svježinu i blizinu mora, ali i zimi, kada vas ugošćuje u svojoj zimskoj idili. Odlazak u Gorski kotar može biti nezaboravna pustolovina, a od prošle godine, kada je osnovana Turistička zajednica Gorskog kotara, cijela regija dobila je mogućnost jedinstvenog nastupa na domaćem i stranim tržištima. Uz to, prema riječima direktora Turističke zajednice Gorskog kotara Petra Hrga, dobili su mogućnost korištenja većih financijskih sredstava kroz Fond za udružene turističke zajednice, te su generirane uštede u administrativnom smislu, koje su sad usmjerene na promociju destinacije. Ključni faktori diferencijacije u promociji su neukroćena i neodoljiva priroda, autohtona gastro ponuda, raznovrsnost ponude aktivnog odmora, koji je prilagođen svim generacijama, i naravno – iznimno bogata kulturna baština tog kraja. Osim onoga što imaju, investicije su one kojima dodatno pospješuju kvalitetu. Dobar primjer investiranja bilo je ulaganje u skijalište na Čelimbaši u Mrkoplju, koje je započelo s radom početkom ove godine u jeku zimskih odmora i privuklo turiste u destinaciju. Ulaganja u plaže na jezerima i rijekama su kontinuitet zbog interesantnih kupališta, a pred završetkom je i uređenje postava Divljina s pogledom na more u kaštelu Zrinski u Brodu na Kupi, interpretacijski centar u sklopu projekta Putovima Frankopana u dvorcu Zrinski u Čabru i mnogi drugi. Od budućih infrastrukturnih projekata ističe se izgradnja Centra za nordijsko skijanje na Vrbovskoj poljani, Centar za vanjske treninge te buduća izgradnja mreže sanjkališta i malih skijališta.

“Ujedno je prošle godine na razini svih JLS-ova usuglašen i Master plan razvoja turizma, koji je smjerokaz daljnjeg razvoja. Pritom, moram naglasiti da čelnici na mjesečnoj razini koordiniraju zajedničke akcije, kako bi Gorski kotar dobio onaj status koji beskompromisno zaslužuje. Snažni su zagovornici da Zakon o brdsko-planinskom području dobije kvalitetnu financijsku injekciju, koja će potaknuti ravnomjernost u razvoju hrvatskih regija”, rekao je direktor Turističke zajednice Gorskog kotara Petar Hrg.

Ciljane akcije urodile plodom

Standardi kvalitete ono su čime se vode pa je svakako neophodno spomenuti i projekt integralnog upravljanja kvalitetom koji provode u suradnji s tvrtkom Feel IQM. Želja je postići jedinstven standard kvalitete pružene usluge u destinaciji, a projekt će se realizirati u sljedeće dvije do tri godine.

“Cilj nam je kroz ‘screening fazu’ definirati nulto stanje i kroz planski pristup edukacijama, koje su besplatne za sve sudionike, osigurati učinkovite alate za njihovu nadogradnju. Već smo imali jednu takvu edukaciju koja će nam poslužiti za poboljšanje naših komunikacijskih alata. Svim iznajmljivačima Turistička zejdnica je osigurala besplatno profesionalno fotografiranje smještaja. Kao bazu za provedbu ovog vrijednog projekta održali smo edukaciju kako pripremiti smještaj za fotografiranje. Tijekom edukacije posebno se osvrnulo na detalje koji upućuju koliko se u destinaciji brinemo o sigurnosti, dezinfekciji i provođenju svih epidemioloških mjera”, dodao je Hrg.

U Gorskom kotaru razmišljaju u smjeru velikih planova, a iako su u prošloj godini zabilježili pad od oko 30 posto u odnosu na 2019., iz Turističke zajednice Gorskog kotara kažu da su prepoznati kao sigurna destinacija i lokalitet gdje se turisti u okrilju prirode mogu regenerirati.

Nasuprot prošlogodišnjem padu, prvi kvartal ove godine pokazuje dobre rezultate. Iz razgovora s direktorom Hrgom saznajemo da su premašili čak i rekordne brojke iz 2019. godine. Zabilježili su povećanje od 53,66 posto u broju dolazaka i 46,14 posto u broju noćenja, u odnosu na vrijeme prije proglašene epidemije.

“Razlog ovih većih brojki su ciljane akcije koje smo provodili, ali i činjenica da su domaći posjetitelji u Gorskom kotaru pronašli svoju oazu za zimske radosti. U destinaciji se tražila kuća za odmor više, a zimski turizam doživio je svojevrsni procvat. To nam je signal gdje trebaju ići buduće investicije koje treba uskladiti i s potrebama posjetitelja i klimatskim promjenama, tj. izgradnjom turističkih sadržaja koji će osigurati ekonomsku opravdanost. U ovom segmentu imamo par značajnih projekata koje ćemo, nadam se, početi brže realizirati odmah iza lokalnih izbora”, rekao je naš sugovornik.

Nije jednostavno sažeti što posjetiti u Gorskom kotaru. Destinacija obiluje brojnim atraktivnim mikrolokacijama i jedinstvenim oazama koje se međusobno nadograđuju, pružajući tako svim generacijama mogućnost individualnog istraživanja i neodoljivog doživljaja. Gorski kotar poznat je po vidikovcima poput Preradovića u Fužinama ili Petehovca u Delnicama, a svakako treba spomenuti i Kanjon Kamačnik te prizor hrvatskog Stonehengea.

“Svakako je naš dragulj Nacionalni Park Risnjak koji se dobrim dijelom proteže kroz nekoliko administrativnih jedinica gdje posjetitelji uživaju pohodeći Veliki Risnjak (1528 m), jedan od najljepših hrvatskih vidikovca, te vrh Snježnik (1506 m) s kojeg se otvara prekrasan pogled na sve četiri strane svijeta. U čabarskom kraju koji je najniži dio NP Risnjaka, izvor rijeke Kupe se ne propušta”, istaknuo je Hrg.

Međutim, to nije sve, u Gorskom kotaru poznati su i po cikloturizmu. Njihova goranska biciklistička transverzala umrežava svih devet administrativnih jedinica i čini više od 400 km označenih biciklističkih staza. Uz to, kapilarne biciklističke rute, 3 cestovne, 9 trekking i 21 MTB staza, kvalitetno nadopunjuju transverzalu te su povezane s prirodnim atrakcijama i kulturnim znamenitostima, što upotpunjuje ponudu cikloturizma.

“Naša poznata ciklomanifestacija, Gorki kotar Bike Tour, privlači domaće i strane posjetitelje, a ove se godine održava od 16. do 18. srpnja. Nadasve ugodna klima u Gorskom kotaru tijekom ljetnih mjeseci privlači ljubitelje biciklizma, a u ponudi imamo i iznajmljivanje e-bicikala. Dakako, biciklisti su nam česti, višednevni posjetitelji koji imaju pregršt dodatnih sadržaja koji im upotpunjuje boravak u destinaciji”, rekao je Hrg,

Promatranje medvjeda

Uz bicikliste, prepoznaju ih i lovci te ribolovci. Bear watching jedna je od specifičnih ponuda koja pruža jedinstven doživljaj i susret s divljim zvijerima. Gorski kotar je dom triju velikih europskih zvijeri, medvjeda, risova i vukova. Strastveni ribolovci uživaju na našim rijekama i jezerima, a ljubiteljima adrenalina dostupna je rafting ponuda, kanjoning, kanuing te adrenalinski parkovi. Povrh svega, za puni ugođaj prilikom boravka na prostoru Turističke zajednice Gorskog kotara, ne smijemo zaboraviti ni gastronomsku ponudu spomenutog kraja. Njihovi su ugostitelji, napominje Hrg, vjerni čuvari autohtonih receptura. Svjesni suvremenih trendova, potreba potrošača i promjena prehrambenih navika, kulinarska ponuda doživljava procvat zato što ciljano spaja tradiciju s modernim izričajem. Bazira se na plodovima gorja, divljači i domaćim proizvodima lokalnih OPG-a.

“Samo da spomenem kobasice od divljači, pršut od medvjeda, vepra, jelena, čuvenu štrudlu s borovnicama, sir škripavac, razne likere, medun kao svojevrsni eliksir i medni kavijar kojeg rade pčele… Cilj nam je kroz sljedeće mjesece upravo predstaviti specifičnosti gastro ponude našeg kraja koju smo zajednički definirali sa svim našim ugostiteljima koji surađuju s lokalnim OPG-ima”, istaknuo je Hrg.

Iz svega ovog da se iščitati da je riječ o destinaciji s potencijalom, a ulaganja u turizam služe i za gospodarsku te demografsku revitalizaciju ovog kraja koja je uvelike potrebna.

“Računamo na značajniju financijsku podršku županije i države jer su JLS-ovi Gorskog kotara ograničeni proračunskim sredstvima. Turistička atraktivnost destinacije sve je zanimljivija privatnim investitorima koji iskazuju sve veći interes, posebno za izgradnju hostela, hotela i kampova.

TZ je u suradnji s JLS-ovima pokrenuo i dodatne aktivnosti kako bi osnažili pristup prema EU fondovima. Primarni ciljevi su jasni, a odnose se na jačanje ponude destinacije, njezinog plasmana i povećanje broja noćenja, dolazaka te potrošnje. Svakako težimo da prerastemo izletničku poziciju, od prosječno tri noćenja, u destinaciju višednevnog odmora”, zaključio je direktor Turističke zajednice Gorskog kotara Petar Hrg.

Komentirajte prvi

New Report

Close