‘Penetraciju VOD platformi treba zakonski regulirati’

Autor: Marta Duić , 29. srpanj 2021. u 22:00
Foto: SAŠA MILJEVIĆ/PIXSELL

Veći EU budžet za Program Kreativna Europa i dalje će promicati kulturnu raznolikost i zajedničko stvaranje.

U sklopu industrijskog dijela 68. Pulskog filmskog festivala prošloga tjedna, održani su okrugli stolovi ‘Nova Kreativna MEDIA: Pomaknimo naše granice!’ i ‘Hrvatska & MEDIA: prije i poslije’.

Na prvom je fokus bio na izazovima i mogućnostima novog Programa Kreativna Europa i na primjeni Europske direktive o audiovizualnim medijskim uslugama dok se drugi bavio konkretnim aspektima novog Programa.

S namjenskim proračunom većim od 2,4 milijarde eura koji podrazumijeva trenutačnih 1,8 milijardi te dodatnih 0,6 milijardi eura, novi Program Kreativna Europa 2021. – 2027. nastavit će promovirati kulturne i jezične raznolikosti, baštinu i konkurentnost te omogućiti organizacijama te profesionalcima zajedničko stvaranje i prekograničnu suradnju.

Osim izazova vezanih uz novi Program dotakli su se i direktive vezane uz platforme videa na zahtjev Video On Demand (VOD), koje uzimaju veliki dio kolača kinima i nakladnicima. Kako su istaknuli panelisti, penetracija takvih platformi trebala bi se zakonski regulirati tako da daju doprinos i lokalnoj nezavisnoj proizvodnji.

Budući da je taj dio ostavljen državama EU te su u prednosti one ‘veće’, panelisti smatraju da bi Europska komisija trebala postaviti bolje temelje za ravnopravnost.

U fokusu drugog okruglog stola bili su novi pozivi Potprograma MEDIA te su predstavljene smjernice s fokusom na razvoj filmova i televizijskih djela, usavršavanje, pristup filmskim sajmovima, ali i odgovori na pitanja vezana uz distribuciju i cirkulaciju europskih filmova te nove pilot-projekte u audiovizualnom sektoru.

Predstavljena je i brošura ‘Ovako MI to radimo! 2014. – 2020.’ s fokusom na hrvatske rezultate i ukupan osigurani iznos od sedam milijuna eura.

Komentirajte prvi

New Report

Close