Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE
Poslovni vikend
Auti & biznis

Na testu: Novi VW Passat kao dva automobila u jednom

Markantan prostran karavan s odličnim štedljivim dizelašem.

Autor: Mladen Milčić/VL
10. kolovoz 2025. u 08:17
Nije se samo dimenzijama približio višoj klasi, već i kvalitetom izrade te tehničkim i inženjerskim inovacijama/PD

Volkswagen Passat desetljećima je u Hrvatskoj prepoznat kao najpopularnija poslovna limuzina, no u devetoj generaciji na europsko tržište stigao je samo u karavanskoj izvedbi. Zbog čega? Vrlo jednostavno, u Zapadnoj Europi već je dulje vrijeme na Passat Variant (karavanska izvedba) otpadala glavnina prodaje Passata, a u nekim državama čak i 90 posto prodanih Passata bili su karavani, stoga je to poslovna odluka Volkswagena. Na našem je tržištu, pak, Passat bio tradicionalno popularniji u limuzinskoj verziji pa se nameće pitanje može li novi Passat koji je dostupan samo u karavanskoj izvedbi “preživjeti” kao jedan od popularnijih izbora poslovnog automobila kod hrvatskih kupaca naklonjenijih limuzinama?

Passat je vrlo dinamičan u vožnji, na autocesti, kao i na zavojitoj cesti, uz odličnu udobnost.

Na ruku mu ide činjenica da klasičnih poslovnih limuzina D segmenta danas gotovo i nema u ponudi. Osim njemačkog premium trojca – Mercedesa, BMW-a i Audija – ponuda poslovnih limuzina/karavana D segmenta sve je manja, budući da su SUV modeli sve popularniji. Tu se ističu prednosti klasičnih nepovišenih automobila u smislu bolje udobnosti i komfora na duljim putovanjima te boljih voznih svojstava u odnosu na povišene SUV automobile. Karavani, pak, nude vozna svojstva i udobnost limuzina, ali i još bolju prostranost prtljažnika. Idealno za poslovna putovanja, ali i obiteljske potrebe pa zaista možemo reći da je novi VW Passat dva automobila u jednom – vozilo poslovne klase i obiteljski automobil.

Nova verzija dolazi i uz novu generaciju IQ.LIGHT LED matrix glavna svjeta koja su opremljena snažnim dugim svjetlom sa znatno većim dosegom osvjetljenja/PD

Prava krstarica

Passat, koji je na tržištu od 1973. i dalje je jedan od najbitnijih VW automobila, uz Tiguan i Polo, globalno i najprodavaniji.

Nova generacija najprostranija je dosad. Dužinom se približio pet metara, točno 491,7 cm, čak 20 cm duži od prethodnika, uz međuosovinski razmak od 284,1 cm (+ 5 cm), postao je prava krstarica i sasvim se približio višoj srednjoj klasi automobila. Uz dinamičnije proporcije i zaobljenije linije Passat je sada mnogo aerodinamičniji pa je otpor zraka osjetno smanjen, s 0,31 na 0,25. I prtljažnik je sada prostraniji i prima čak 690 litara (+40 l), odnosno maksimalno 1920 l (+140 l). Dakle, u prtljažnik zaista stane sve što vam je potrebno od prtljage za višednevna poslovna putovanja, ali i obiteljska ljetovanja.

Prtljažnik je sada prostraniji i prima čak 690 litara (+40 l), odnosno maksimalno 1920 l (+140 l)/PD

No, nije se samo dimenzijama Passat približio višoj klasi, već i kvalitetom izrade te tehničkim i inženjerskim inovacijama. Vidi se to i osjeti već prvim sjedanjem za upravljač novog Passata, gdje vozača dočekuju novi krajolik kokpita s intuitivno upravljanim infotainment sustavom, visoka kvaliteta materijala, površina i završne izrade te nova sjedala ergoActive2 s pneumatskom funkcijom masaže s deset komora. I upravo smo na testu imali model opremljen masažnim sjedalima i možemo reći da je ta funkcija odlična za opuštanje, pogotovo na duljim putovanjima. Novi Passat dolazi i uz novu generaciju IQ.LIGHT LED matrix glavna svjeta (u našem testnom modelu dio standardne opreme) koja su opremljena novim snažnim dugim svjetlom sa značajno većim dosegom osvjetljenja.

Vozaču i putnicima pomaže glasovna asistentica IDA, a tu je i napredna funkcija ChatGPT-a.

Direktorska prostranost

Testni primjerak, 2,0 TDI DSG R-Line, stigao je u atraktivnoj potpuno crnoj boji. Dakle, ne samo posebnoj Grenadilla Black metalik crnom laku karoserije, već je i sve ostalo, izuzev crvene vodoravne trake straga, u crnoj boji. Dio je to doplatnog paketa Black Style koji donosi laminirana sigurnosna stakla na vratima, dodatno zatamnjena bočna stakla straga i stražnje staklo. Tu su i crni uzdužni krovni nosači, crne dekorativne lajsne oko bočnih prozora te kućišta vanjskih osvrtnih zrcala u crnoj boji.

Kokpit je digitaliziran, uz novu virtualnu instrumentnu ploču dijagonale 26 cm, dok središnji dodirni zaslon u standardnoj opremi ima dijagonalu od 12,9 inča, a u boljim razinama opreme 15 inča. Ekrani su visoke razlučivosti, a softver se temelji na novoj operativnoj platformi MIB4. Radi brzo, sve je jasno i pregledno te se brzo dolazi do željene funkcije. U tome vozaču i putnicima pomaže glasovna asistentica IDA, a tu je i napredna funkcija ChatGPT-a. High-tech osjećaj za volanom dodatno naglašava mala ručica automatskog mjenjača koja više nije na središnjem dijelu već se nalazi iza volana, kao u Volkswagenovim ID modelima.

Nova generacija najprostranija je dosad. Dužinom se približio pet metara, točno 491,7 cm, uz međuosovinski razmak od 284,1 cm (+ 5 cm)/PD

Sve u svemu, vrlo ugodno okružje za putovanje, uz obilje prostora na prednjim sjedalima, kao i direktorska prostranost straga. Primjerice, zahvaljujući dužem međuosovinskom razmaku, na primjer, maksimalni prostor za noge povećan je za 50 mm na ukupno 947 mm, a u testnom primjerku, vanjski dojam se prenio u kabinu uz Soul-Black crnu boju uređenja interijera.

Očekivano, Passat je vrlo dinamičan u vožnji, na autocesti, kao i na zavojitoj cesti, uz odličnu udobnost. VW inženjeri obavili su mnoge prilagodbe voznog postroja što se itekako osjeti u dinamičnoj vožnji i u smislu udobnosti, a novost je elektronička aktivna kontrola amortizera koja kontinuirano reagira na uvjete na cesti i situaciju u vožnji te uzima u obzir parametre kao što su upravljanje, kočenje i ubrzanje. Idealno prigušenje izračunava se za svaki kotač i prilagođava se pomoću amortizera unutar djelića sekunde.

Novost je elektronička aktivna kontrola amortizera koja kontinuirano reagira na uvjete na cesti i situaciju u vožnji/PD

U svim režimima vožnje

Komforu vožnje svakako pridonosi odličan i već dobro poznat pogonski sustav u testnom Passatu, 2,0 TDI sa 150 KS i 360 Nm okretnog momenta, uz učinkovit sedamstupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom (DSG) uz pogon na prednja dva kotača. U svim režimima vožnje odlično se snalazi, a ubrzanje od 0 do 100 km/h jest 9,3 sekunde. Maksimalna brzina iznosi 223 km/h. Pritom se može računati s doista štedljivom potrošnjom deklariranom na 5,4 l/100 km u kombiniranom ciklusu. Vozač može i prilagoditi parametre vozila i ima izbor četiri načina vožnje: Eco, Comfort, Sport i Individual.

Cijena Passata R-Line s 2.0 dizelskim motorom sa 150 KS i 7DSG automatikom kreće od 55.858,81 euro, a s dodatnom opremom testni model stoji 63.686,87 eura.

Autor: Mladen Milčić/VL
10. kolovoz 2025. u 08:17
Podijeli članak —

New Report

Close