Mediji i marketing 2023
Intervju

Možda je pred nama Sveti gral tržišnih komunikacija

Davor Bruketa, kreativni direktor i suvlasnik agencije Bruketa&Žinić&Grey, govori o primjenama nove tehnologije i uspjesima agencije u najboljoj godini ikad.

PD VL native tim
14. prosinac 2023. u 22:00
Bruketa&Žinić&Grey dobili su tender za Hrvatski telekom i razvili novu komunikacijsku platformu/Bruketa&Žinić&Grey

Bruketa i Žinić dobro su poznata imena u svijetu tržišnih komunikacija i to već gotovo puna tri desetljeća. Agenciju su 1995. osnovali Davor Bruketa i Nikola Žinić, tada studenti, a do danas je izrasla u najuspješniju kreativnu agenciju u regiji. 2017. godine svojim imenima dodali su Grey pa se agencija sada zove Bruketa&Žinić&Grey. Od tada su dio Grey grupe koja je dio najveće svjetske grupacije za komunikacijske usluge WPP.

Iako su počeli kao mali dizajn studio, njihov rast je bio konstantan i rapidan. Agencija Bruketa&Žinić&Grey danas s brendovima radi u svim suvremenim oblicima tržišnih komunikacija.

Posljednje u dugom nizu priznanja je uvrštenje u najkreativnije agencije u Europi prema Top FICE listi. Ova neovisno formirana lista sastavljena je na temelju uspjeha kompanija iz komunikacijske industrije na više od 50 festivala na globalnoj razini.

O novim tehnologijama koje vodeći ljudi agencije vide kao budućnost tržišnih komunikacija, kao i o protekloj poslovnoj godini, razgovarali smo s Davorom Bruketom.

30

posto upita LAQO GPT je uspješno odgovorio i riješio

Koje nove tehnologije planirate primijeniti u budućnosti?
U proljeće prošle godine s Infobipom smo inicirali razvoj chatbota koji je pokretan generativnom umjetnom inteligencijom kakav će nam omogućiti da razgovaramo istovremeno s milijunima ljudi u human-like i potpuno personaliziranom iskustvu. Taj chatbot u formi brend karaktera će se sjećati s kim je razgovarao i što taj čovjek treba, ako to osoba želi, naravno, uz dozvolu.

Super je kada brendovi imaju svoje vlastite brend karaktere, kao što kod nas LAQO ima pauka, gdje ti zaista imaš osjećaj da razgovaraš sa živom osobom koja je sarkastična i duhovita. Možete komunicirati kao što si prije 100 godina mogao razgovarati s prodavačem trgovine na uglu koji je znao kako se zoveš, što kupuješ, proaktivno ti je nudio proizvode, znao je prije tebe što će ti trebati, znao je tvoju obitelj, pričao ti je viceve. Koristeći pauka kao brend karakter, s LAQO osiguranjem i Infobipom smo prvi put napravili takvo nešto. Mi vjerujemo da je to budućnost komunikacije između ljudi i brendova.

Koje su prednosti takvog načina komunikacije?
Takva komunikacija je personalizirana, to je razgovor s brendovima u realnom vremenu gdje brend, ako mu želimo dati dozvolu, zna da volim crnu odjeću i kakve tenisice nosim pa me obavijesti kada lansira nešto u tom stilu.

Radi se o puno boljem brend iskustvu od klasičnog oglašavanja jer emotivno jača veze između brendova i ljudi. Ja želim da Adidas zna što ja volim i što nosim i da mi javlja kada ima nešto novo unutar mog ukusa i da nagrađuje moju vjernost.

Radili smo prvu verziju Pavla Pauqa za LAQO s Infobipom i sada radimo na drugoj verziji da pauk bude još inteligentniji, duhovitiji i zanimljiviji sugovornik, jer odnos nije samo štura informacija, nego kompleksnija stvar. U slučaju LAQO osiguranja, LAQO GPT je uspješno odgovorio na više od 30 posto svih upita koje su korisnici uputili od trenutka uvođenja.

Kakva vam je bila 2023. godina?
Najbolja godina ikad. Radimo s legendarnim i velikim brendovima kao što su Ki-Ki i Bajadera na kojima smo radili veliki redizajn ili Vegeta i HT za koje smo radili novu komunikacijsku platformu. Proglašeni smo agencijom godine u regiji. S projektom repozicioniranja Addiko banke plasirali su se među najučinkovitije marketingaše u Europi.

Naš zajednički rad s Croatia Osiguranjem i Go2Digitalom bio je izložen na Venecijanskom bijenalu. Za dizajn ambalaže Vegete&Spiruline osvojili smo nagradu Red Dot Best of the Best koja slovi za najtraženiju međunarodnu oznaku kvalitete dizajna. Priznanje na istom natjecanju dobili smo i za ambalažu maslinovog ulja Turinela, dok je naš dizajn za DNNA mirisne svijeće i difuzore uvršten u postav Red Dot muzeja dizajna u Singapuru.

Kampanja “Tuđi čovik” za Karlovačko pivo i kampanja “Croatia za Hrvatsku” Croatia osiguranja nagrađena je zlatom na nacionalnom festivalu IdejaX. Radimo za Grey u Japanu, New Yorku, Londonu i Belgiji, gdje pomažemo na njihovim klijentima.

Dobili smo priznanje za upravljanje razvojem ljudi, odnosno prvo mjesto na natjecanju “Najbolje regionalne HR prakse”.

* Sadržaj omogućio Bruketa&Žinić&Grey

Komunikacijska platforma za Vegetu/Bruketa&Žinić&Grey

New Report

Close