Na međunarodnom natječaju posao gradnje Sarajevske obilaznice u konkurenciji 12 ponuđača dobila je tvrtka SCT Slovenske ceste. Na natječaju nije mogla sudjelovati nijedna domaća tvrtka jer prema pravilima kreditora (Europska banka za obnovu i razvoj, Europska investicijska banka i OPEC) nijedna građevinska tvrtka iz BiH nije imala kvalifikacije za taj posao. Sa stranim ponuđačima sarajevska Hidrogradnja te Put i ŽGP bili su podizvođači radova. Kako tvrde sarajevski mediji slovenski SCT posao je dobio zbog dobrih veza s Hamzalijom Ibrićem Jatom, koji je u dobrim odnosima s predsjednikom Stranke za BiH i bošnjačkim članom predsjedništva BiH Harisom Silajdžićem. Gradnja dijela Sarajevske obilaznice, čiju je gradnju dobio SCT, stajat će 57,26 milijuna eura. Ukupa gradnja 16 km Sarajevske obilaznice, najzahtjevnijeg i najskupljeg dijela autoceste na koridoru 5C kroz BiH, stajat će 128 milijuna eura. Troškovi gradnje uvjetovani su teškim terenom: gotovo dvije trećine dionice bit će tuneli i vijadukti od kojih je jedan u dužini od tisuću metara. Najskuplji objekt bit će jedinstvena obilaznica Butile projektirana u tri visinske razine kako bi se izbjeglo ukrštanja prometa. Obilaznica Butile nalikovat će petlji na Istarskom ipsilonu, a samo ona će stajati više od 10 milijuna eura.
Poslovna očekivanja
Za Sarajevsku obilaznicu bosanskohercegovačke, a napose sarajevske građevinske tvrtke posljednjih su nekoliko godina vezale svoje razvojne planove i poslovna očekivanja. Međutim, međunarodni javni natječaj za gradnju prvog dijela Sarajevske obilaznice, objavljen u svibnju, na zahtjev kreditora isključio je domaće tvrtke kao ponuđače jer nijedna nema potrebne kvalifikacije za posao. Direkcija cesta Federacije BiH izabrala je 12 ponuđača koje su prošle predkvalifikacije i pozvala ih dostavljenje obvezujućih ponuda. U Sarajevu tvrde kako su domaće građevinske tvrtke iz natječaja izbačene “zbog diskriminatorskog kriterija financijskih referenci na kojem su strogo inzistirali međunarodni kreditori”. Prema tome, za posao su mogle konkurirati samo tvrtke čiji je obujam poslova u posljednjih pet godina bio veći od pola milijarde eura, odnosno četiri puta veći od procijenjene vrijednosti Sarajevske obilaznice. Kako bosanskohercegovačke građevinske tvrtke ni zajedno nemaju toliki obujam poslova, jedino im je rješenje bilo da se pojave na natječaju kao podizvođači. Građevinsko poduzeće Put i Hidrogradnja prijavili su se sa zagrebačkim Viaduktom, a ŽGP kao podizvođač radova u ponudi splitskog Konstruktora. Te dvije ponude imala su, prema neslužbenim infomacijama, najviše šansi za dobivanje posla jer njihova suradnja s domaćim građevinskim tvrtkama znatno bi manjila troškove izvršenja posla.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu