Komunikacija 2023. postaje još brža, a brandovi bliži korisniku

Autor: Lara Levak , 15. prosinac 2022. u 22:01
Iz godine u godinu smanjuje se trajanje pažnje prosječne osobe/Shutterstock

Pet načina na koje ćete lakše dosegnuti, zainteresirati i aktivirati svoju publiku.

Nova je godina vrijeme kad svi kreću s provedbom moderniziranih strategija i prema osvježenim ciljevima. Ni komunikacije nisu iznimka, a dok planirate aktivnosti za narednu godinu, dobro je informirati se o trendovima i očekivanjima za godinu pred vama.

Donosimo vam pet načina na koje ćete 2023. lakše dosegnuti, zainteresirati i aktivirati svoju publiku.

1. Sadržaj koji se brzo konzumira
Iz godine u godinu smanjuje se trajanje pažnje prosječne osobe, kao i “prozor” koji vam je dostupan da vas korisnik ili gledatelj primijeti. Facebook je nedavno počeo preporučivati objave od tek nekoliko rečenica, a video sadržaj nastavlja biti sve uspješniji u usporedbi s drugim contentom. 15 sekundi do jedne minute je sve što vam treba, kad promatramo poželjnu dužinu video materijala.

S tim u skladu, stigao je i novi komunikacijski pojam: mikro priče. Ne trebate snimati filmove niti svaka objava treba imati neku duboku poruku koja nadilazi sam brand. Fokusirajte se na svoje prednosti, kao što su brzina dostave ili odgovora na reklamacije, i komunicirajte jednu konkretnu prednost u svakoj objavi.

2. Personalizirani pristup pratiteljima
Generične poruke i isti sadržaj za sve ciljne publike ostavite iza sebe. Iako neke platforme za oglašavanje sve više sužavaju opcije za detaljno targetiranje, vaše objave trebaju biti što je moguće bliskije korisnicima. Primjerice, ako poslujete na hrvatskom tržištu, radije odaberite hrvatski jezik nego engleski, iako bi takav sadržaj globalno razumjelo više ljudi.

Većina platformi omogućuje da korisnik jednostavno prevede sadržaj na svoj jezik. Isto tako, razmišljajte o lokalno relevantnim događajima, kulturi i sličnim posebnostima. U direktnoj komunikaciji s pratiteljima, primjerice kroz inbox, svakako koristite njihovo ime i potrudite se što konkretnije odgovoriti na pitanje – nemojte samo poslati poveznicu na svoj webshop ili FAQ. Naime, procjenjuje se da 71 posto korisnika želi da interakcija s brandovima bude osobnija.

Lara Levak

3. Korištenje novih kanala
Možda i dalje mislite da TikTok nije za vas ili da nemate dovoljno poslovnih novosti za poslovnu stranicu na LinkedInu. Iskoristite iduću godinu za iskorak na kanale koje još niste isprobali! Što više kanala koristite, vaš će brand biti vidljiviji online. Ako barem minimalno ne koristite najpopularnije društvene mreže, možete propustiti što o vašoj tvrtki tamo pričaju, a samim time i priliku za odgovor. Također, otvarate se mogućnosti da netko zauzme vaše ime i takav profil koristi na štetan način.

Korištenje više kanala možda zvuči kao velika obaveza, ali ako ih prepustite stručnjacima, vi se možete baviti svojim primarnim poslovanjem, a vaš brand će održati kontinuitet, pristupačnost i ljubaznost na svim profilima i stranicama.

4. Gradnja dugoročnih odnosa kroz PR
U odnosu s medijima, partnerima, kupcima i potencijalnim kupcima, najvažnije je stvaranje povjerenja. Kad se u svijesti navedenih skupina pozicionirate kao brand od povjerenja, lakše ćete prebroditi i potencijalne krizne situacije. Komunikacija uvijek treba biti iskrena, jasna, etična i odgovorna.

Izazov će u narednoj godini biti još manje dostupnog medijskog prostora i činjenica da se svaki novinar bavi sa sve više tema, što znači da dodatan trud i vrijeme trebate uložiti u razvoj odnosa s medijima. Također, trebate pažljivo odrediti koja je informacija medijski relevantna, a koju možete kvalitetno plasirati putem vlastitih kanala, kao što su društvene mreže.

Komunikacija društvene odgovornosti isto tako dodatno dobiva na važnosti. Primjerice, jedno je istraživanje pokazalo da 97 posto ljudi ispitanika želi živjeti održivije, a gotovo polovica je prestala kupovati neki proizvod ili uslugu zbog njihovog negativnog utjecaja na okoliš ili društvo. Pokažite im da vam je uistinu stalo do zajednice, kroz konkretne akcije, a potom i PR.

5. Kvalitetna suradnja s manjim influencerima
Prema jednom istraživanju, 49 posto korisnika vjeruje iskustvu influencera kad odlučuju o kupnji. Dugo se pojam influencera vezao za najpopularnije osobe na tržištu, sa stotinama tisuća pratitelja.

S vremenom su njihovi feedovi postali u velikoj mjeri usmjereni prema promo sadržaju, a dio publike je prestao vjerovati njihovim preporukama zbog velikog broja sponzora. Iako je njihov doseg i dalje veći od onog mikroinfluencera, koji to može biti i s tek 1.000 pratitelja, angažman pratitelja manjih profila može biti veći. Sljedeće godine ostvarite suradnju s osobom koja se usko bavi temom koju prate vaši potencijalni kupci.

Komunikacijska agencija može vam dati preporuku najperspektivnijih profila i stupiti u kontakt s njima. Kad se influencera percipira kao stručnjaka za neko područje, veća je mogućnost da će njegovi pratitelji povjerovati preporuci za vaš proizvod ili uslugu. Ipak, kreativni dio većim dijelom prepustite influencerima – publika će bolje reagirati na njihov autentičan glas, nego na strogo definirane poruke.

* Autorica članka je Lara Levak, Content and Strategy Creator, Grizli komunikacije

Komentirajte prvi

New Report

Close