Kada Aldous Huxley u predgovoru “Vrlog novog svijeta” piše da bi stabilno totalitarno društvo bilo ono u kojem građani vole svoje robovanje pa nije potrebna prisila, ulogu onih koji bi trebali “neslobodu” prezentirati kao poželjno stanje dodjeljuje propagandnim uredima, masovnim medijima i školstvu. No, Huxley procjenjuje da su njihove metode još previše sirove i neznanstvene da bi uspjeli.
Bilo je to prije osamdesetak godina. Danas ne samo da su propagandne metode tako sofisticirane da ih nekada ni ne prepoznajemo kao takve, da koriste najnovije spoznaje neuroznanosti, socijalne psihologije i svih znanosti koje im mogu pomoći, nego se i mnogi slažu da je novi totalitarizam, i to globalni, već realnost, a ime mu je – konzumerizam. Temeljne pretpostavke konzumerizma posreduju nam se reklamama. Kako se to radilo u protekloj godini, koliko kvalitetno, zanimljivo i upečatljivo televizijskim spotom, medijem koji ima najširi oglašivački utjecaj? Reklamna poruka je u poziciji jednog od milijuna spermatozoida pred jajnom stanicom, reći će marketinški stručnjaci, i bit će u pravu. U ovoj smo godini zapamtili desetak domaćih televizijskih spotova, a ako bismo tražili neku generalnu karakteristiku godine, mogli bismo reći da ju je obilježilo hrabrije i slobodnije korištenje humora u tv spotovima. Klasično oglašavanje kojim se promovira slogan, imidž i osjećaj polako zamjenjuju ono koje igra na kartu humora, ironije i neuljepšane slike.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu