Kad treba ugovoriti posao, odnos s klijentom je bajan! Nacrtaju se kad god ti odgovara. Pršte od uslužnosti i ljubaznosti. A kad ugovorite posao i raziđete se u beskrajnoj ljubavi, čini vam se da ste teleportirani u paralelnu radnju. Ne odgovaraju na mailove, ne javljaju se na telefon. I nakon što je dogovoren rok isporuke debelo prošao, a vi izgubili živce, dragocjeno vrijeme i novac, pojavljuju se bez isprike kao da se ništa nije dogodilo. A većina takvih tvrtki inzistira na plaćanju dijela ili cijelog iznosa unaprijed. Nebrojeno puta je dokazano pravilo prema kojem zadovoljan klijent zadovoljstvo podijeli sa tri osobe, a nezadovoljan nezadovoljstvo s njih devet. Nezadovoljstvo u ovoj formuli je imenica koja zbog nečije neprofesionalnosti predstavlja izgubljeno dragocjeno vrijeme, novac i živce. I koliko god izlizano zvuči “Ne čini drugome ono što ne želiš da netko učini tebi”, ne drže se svi tog postulata.
Proboj na tržištu je ključan
Primjerice, nitko ne voli da mu se kasni s poslom ili fušari, no istovremeno mnogi to drugima rade. I to vrlo često, proračunato i namjerno. Neprofesionalno ponašanje većine je standard, a na razini fikcije situacija u kojoj klijent pronađe tvrtku s kojom može poslovati prema pravilima zdravog razuma. Znati napraviti proizvod nije dovoljno. Zato je, mnogi se slažu, dobra posljedica recesije u tijeku što su brojne loše tvrtke propale. No problem je što mnoge zbog nerazvijenosti tržišta i dalje posluju na isti način – neprofesionalno. Jedan od uobičajenih primjera je da tvrtka krene raditi i radi dobro, na vrijeme i kvalitetno, a odnos prema klijentu je besprijekoran. Zatim se počne probijati na tržištu, posla je sve više i počne nekontrolirano rasti. No osim što je nekontrolirani rast izuzetno opasan, on je ujedno i prekretnica: ili u smjeru propasti ili u smjeru učenja.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu