Pod kapom Mastercardove platforme Priceless okupili su se obrtnici i tvrtke: U fokusu su dvije poruke koje žele poslati

Autor: Suzana Varošanec , 17. studeni 2022. u 13:03
Helena Šekerija, voditeljica marketinga Mastercarda/ MARKO PRPIć/PIXSELL

Spremni su se međusobno povezivati i pomagati. Helena Šekerija, voditeljica marketinga velike kartične kuće, otkriva koji je cilj.

Već godinama posluju na održiv način, a sad su postali partneri Mastercarda na iskustvenoj platformi Priceless.com. Riječ je o malim poduzetnicima i velikom potenacijalu za razvoj, novoj win-win situaciji kroz strateški zaokret Mastercarda u smjeru održivosti.

Nova marketinška strategija zanimljiva je i medijskim kućama, a čeka se i što će reći sami korisnici Mastercard® kartica. Kocka je bačena i na Priceless.com objavljivat će se isključivo sadržaji koji imaju barem jednu komponentu održivosti, i u suradnji isključivo s partnerima mirko i malim poduzetnicima kojima je takav način rada ‘business as usual’.

Prema voditeljici marketinga u Mastercardu Heleni Šekeriji, zaduženoj za taj projekt u 10 zemalja, u fokusu su dvije poruke koje žele poslati kroz aktualnu marketinšku kampanju, ali i kroz sve što je u fokusu dugoročno na platformi Priceless.com.

Medijske kuće već krenule
“Prva poruka namijenjena je svima nama od kojih se očekuje da mijenjamo navike. Nema izlike da već danas ne počnemo u svakodnevicu uvrštavati jednostavne prakse, i krajnji je čas da se pridružimo zajednici koja živi ekološki prihvatljivo i počnemo inspirirati primjerom.

Drugu poruku šaljemo svim kompanijama koje u području svog djelovanja mogu činiti konkretne poteze s ciljem promjene mindseta svojih potrošača. Veliki brendovi imaju moć, odgovornost i resurse za poduzimanje konkretnih poteza u području održivosti. Oni koje to čine već su miljama daleko od onih koji to tek planiraju”, kaže Šekerija.

O održivosti se govori na sva zvona, ali i dalje do krajnjeg korisnika rijetko dolaze jasne poruke kojima ih se usmjerava na to što i kako trebaju oni činiti. U objašnjenju kako je osmišljena Mastercardova marketinška strategija Šekerija ističe da je cilj bio baš to promijeniti.

Na osnovu pomno promišljenih suradnji s partnerima koji svoja poslovanja grade prakticirajući održive prakse, nastala su iskustva koja nude na platformi s ciljem edukacije korisnika tako da već danas u živote uvrste jednostavne aktivnosti kojima mijenjaju navike i svoja okruženja.

Tako je nastao njihov mali krug velikih ljudi koji brinu o dobrobiti zajednica i planeta. A zatim su odlučili zajedničku priču ispričati kroz suradnje s velikim medijskim kućama.

“Kad smo planirali kampanju u vidu kreiranja sadržaja za medije u kojima bismo te formate voljeli objaviti, istraživali smo koje se kuće na svojim portalima ili posebnim izdanjima usmjeravaju upravo na temu održivosti.

Iznenadila nas je činjenica da gotovo svaka veća medijska kuća nije propustila uspostaviti određene formate koji su kompanijama idealna prilika da predstave što rade u tom području i dijele najbolje prakse.

Mnogi imaju ‘micrositeove’ gdje pokrivaju širok spektar tema o održivosti, te iniciraju i započinju projekte kojima podržavaju male poduzetnike, a veliku ulogu imaju i u popularizaciji zapostavljenih regija kad je riječ o razvoju turizma. Sve smo njih vrlo rado uključili u naše medijske planove”, kaže Šekerija.

Na platformi Priceless Mastercard planira širiti svoju novu zajednicu pod egidom održivih
modela poslovanja/ SHUTTERSTOCK

U sadržajima koje kreiraju primarno govore o načinima poslovanja svojih partnera kao inspirativnim modelima, a zatim o tome kako “velika kompanija poput Mastercarda, u suradnji s malim poduzetnicima, potiče na promjene koje čine razliku”. Prilikom osmišljavanja sadržaja za platformu, znali su da partneri s kojima će taj sadržaj kreirati moraju biti pioniri u primjeni održivih praksi u svojem poslovanju.

Primjer za to su fine dining restorani, članovi udruge JRE, koji su jedinstveni po tome jer pripremaju obroke isključivo slijedeći zero waste koncept. No, to im je toliko business as usual da to rijetko uopće i komuniciraju. Kako bi rezultat suradnje bio ostvarenje ciljeva obiju strana, vodili su se time da Mastercard dobije relevantan sadržaj kojim privlači korisnike na platformu, a da istovremeno JRE restorani na nov način dijele svoju viziju i povećaju broj zainteresiranih za njihov koncept gastronomije.

Tako su kreirali dva digitalna iskustva. Prvo, virtualni tutorial kroz koji korisnici platforme mogu ekskluzivno zaviriti u dva vrhunska restorana, Korak na Plešivici i Lešić Dimitri Palace na Korčuli, te iz zraka uživati u ambijentu koji restorane okružuje i vrlo lako se nakon toga odlučiti upravo ove dvije gastro oaze smjestiti na bucket listu sljedećih koje će posjetiti. Istodobno, educiraju sve koji pristupe tom virtualnom iskustvu.

Unutar istog sadržaja prikazuju kako u vlastitoj kuhinji pripremiti mala gastro remek-djela, a pritom maksimalno pozitivno utječu na okoliš. “Želimo sve one koji preuzmu naše besplatne tutoriale potaknuti da sve viđeno pokušaju ponoviti i da to bude početak na putu prema promjenama u svakodnevici.

Sve koji odluče kroz osmišljena iskustva istraživati Lijepu našu, želimo inspirirati da buduća putovanja temelje na podržavanju rada malih poduzetnika te kroz njihove proizvode i usluge upoznaju ljepote regija koje odluče posjetiti dok, istovremeno, vode brigu o otisku. Samim time, već smo učinili puno”, tvrdi naša sugovornica.

Dodatan vjetar u leđa
Velika je stvar što Mastercard kroz svoju platformu stavlja ogroman naglasak na mikro i male poduzetnike, što je svim dionicima projekta, pa i nama, velika odskočna daska, kaže Barbara Ljevar iz Vinarije Kaptol u kojoj se trude sve više gledati prema održivom poslovanju.

Od toga da koriste ambalažu od recikliranih materijala, poput njihovih kutija za vino koje višekratno koriste. Koriste i aluminijske kapice za vino kao prihvatljiviju varijantu od plastičnih koje su potpuno izbacili iz proizvodnje.

“Prebacili smo se na izričito ekološku gnojidbu vinograda, a u budućnosti je u planu i ekološka proizvodnja. U vidu energetske održivosti planiramo postaviti fotonaponske panele na novoizgrađen vinski podrum i ugraditi toplinske pumpe. To su počeci, i ne planiramo stati”, kaže Ljevar.

“Mastercard je velika kartičarska kuća, a mi smo mala agencija. Da idemo ispravnim putem pokazuje i to što su već naša programa na Priceless.com, što nije mala stvar”, kaže vlasnik i direktor agencije Thrill Seeker Croatia Josip Lukačević Lux.

“Slavonija i Papuk su prelijepi a neistraženi, pa ima li boljega nego skupljati smeće po Papuku tijekom vožnje e-bajkovima a nakon toga jesti domaću hranu te piti vrhunska vina i gin, zar ne? Nama je cilj u svakoj našoj turi obići bar pet različitih subjekata i za sada u tome uspijevamo”, ističe Lukačević dodajući da razvijaju ideju da plastiku pretvore u suvenire.

“Drago nam je biti dio projekta koji hrvatsku inačicu platforme Priceless.com okreće potpuno u smjeru održivosti”, navodi vlasnica tvrtke Silvan Jelena Bikić koja ne skriva zadovoljstvo što je renomirana kompanija poput Mastercarda prepoznala kvalitetu njihovog rada i ukazala im povjerenje.

“Bit će nam to dodatan vjetar u leđa u razvoju poslovanja. Sretni smo što smo dio priče kroz koju se ističe bogatstvo, inovativnost i ekološka osviještenost brojnih sadržaja koje hrvatski poduzetnici nude. Silvan od ima održivost u fokusu djelovanja. Štoviše, velik dio našeg brenda izgrađen je na promicanju održivosti.

Nastojeći biti inovativni te na zanimljiv način približiti temu svakom krajnjem korisniku proizvoda, zapakirali smo svoje sapune u biorazgradivi papir u koji su ugrađene sjemenke livadnog cvijeća. Ideja je da cijelo pakiranje zasadite, papir se razgradi, a nakon nekoliko tjedana iz sjemenki dobijete novi cvijet za svoj dom ili vrt.

Upravo zbog tog zanimljivog i ekološkog aspekta Silvan proizvodi pokazali su se i kao odlični promotivni materijali za sve koji žele dodatno istaknuti inovativnost na tržištu i svoju posvećenost zaštiti okoliša”, kaže Bikić.

Održivost nam je jako bitna, pa je očekivano bilo da se ta težnja prelije i na poslovanje našeg obrta Kesa iz Splita, kaže vlasnica Nikolina Pleić. “Mali smo brend i trudimo se većinu repromaterijala kupovati od lokalnih proizvođača. Kada krojimo, radimo to tako da stvaramo što manje otpada. Ostatke tkanina iskorištavamo za unutarnje dijelove džepova ili male kozmetičke torbe. Za podstavu ruksaka koristimo tkaninu koja je proizvodni višak tvornice tekstila Čateks.

Svaki ruksak izrađujemo tek nakon što je naručen, jer tako ne stvaramo viškove, a štedimo resurse i vrijeme. Nadamo se da ćemo kroz tu suradnju s Mastercardom proširiti publiku i doprijeti do više osoba koje dijele naš stav prema održivom životu. Potakne li naša radionica polaznike da bar jedan stari komad tkanine koji čeka na šivanje iskoriste za izradu ove praktične platnene torbe, naš cilj je ispunjen.

Čak i ako polaznicima nije cilj izraditi torbu, naša radionica može im pomoći da, koristeći stečena znanja, odrade šivaće popravke ili prenamijene stare stvari i daju im novu namjenu, te tako izbjegnu nepotrebno stvaranje otpada”, poručuje Pleić.

Za Gorana Zgrablića i Nikolu Pezića iz EatIstrije inzistiranje Pricelessa na komponenti održivosti došlo je kao naručeno iz više razloga. Prvo, posao senzibilizacije javnosti o dobrobiti održivih tehnika, kažu, ne odrađujemo mi sami, nego to radi profesionalni marketinški tim, a malo ljudi “zna da dobrobit ne ide samo biznisu koji održivost provodi u praksi, nego od toga profitira i šira društvena zajednica”.

“Zatim, mi smo shvatili da smo održivi od samog osnutka biznisa. Kupujemo namirnice za škole kuhanja koje su uvijek sezonske i od lokalnih OPG-ova, učimo polaznike kako iskoristiti baš sve, od hrane i njenog recikliranja, kompostiranja do toga da se naš kulinarski studio napaja zelenom energijom iz fotonaponskih kolektora. I sad to postaje naša prednost na tržištu. Treće, bitna je i komponenta networkinga među održivim sadržajima u Pricelessu.

Primjerice, gosti nas često pitaju za preporuku što posjetiti, a poklapa se s njihovim interesima. Rado ćemo im preporučiti da posjete farmu, vinariju, restoran ili obrt koji primjenjuje održivost i ekološke metode, a znamo za njih jer smo se upoznali preko Pricelessa. I obrnuto. Drugim riječima, stvara se nišni marketinški krug”, poručuju iz EatIstrije.

Vlasnica studija za dizajn interijera Mirjana Mikulec kaže da je ideja pružiti alternativu kupovini novih komada namještaja jer oni vintage, kada ih se preuredi, mogu odlično izgledati u interijeru.

“Vjerujem da većina nas na tavanu ima neki prastari komad namještaja koji je idealan kandidat za makeover, no problem je što nikad nemamo vremena ili volje. Ili nismo sigurni možemo li to napraviti. Zato je ova radionica u suradnji s Ivančicom (Makeover addict, koja je pravi majstor za preuređenje vintage namještaja) savršen odgovor na sve nedoumice.

Na radionicu donesete neupotrebljiv komad namještaja koji stoji i skuplja prašinu, a kući nosite genijalan, originalan komad koji nema cijenu – i to je glavna ideja vodilja. Osmislili smo i kratki video tutorial s pregršt ideja i savjeta za sve koji vole ili žele nešto sami napraviti, izraditi, preurediti ili prenamijeniti. Vjerujem da će svima koji žele implementirati zelenija rješenja u svakodnevicu ovo biti super iskustvo”, ističe Mikulec.

I to je tek početak velike hrvatske uspješnice jer Mastercard na ovoj platformi planira širiti svoju novu zajednicu pod egidom održivih modela poslovanja. Šekerija stoga poziva na suradnju te kaže: “Vrata platforme Priceless.com otvorena su za sve poduzetnike koji dijele iste vrijednosti i naš digitalni hub vide kao idealan novi način promocije svega što stvaraju i nude”.

Komentirajte prvi

New Report

Close